Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?

Auteur Topic: Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?  (gelezen 122627 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #250 Gepost op: 16 februari 2014, 20:34:03
Je ziet steeds meer Veiligheidsregio's die een gestalte gaan aannemen van een organisatie met een waterhoofd.
Het hoofd (management) weet al lang niet meer of de benen (werkvloer) nog meegaat laat staan leeft.

Je ziet ook steeds meer mensen op het toneel verschijnen die geen weet hebben van de organisatie die voeren alleen maar een opdracht uit, "bezuinigen en zorgen dat ze nu op het gestelde bedrag uitkomen, en hoe we daar komen zal ze een zorg zijn"
In mijn ogen zijn dit gewoon de uitvoerders en hebben totaal geen enkele gevoel van emotie en inzicht over de consequenties van hun actie.
Deze mensen worden ook wel beulen genoemd.

Laat ik voorop stellen dat de gemeentes van een koude kermis thuis komen, ze dacht goed gehandeld te hebben door deel te nemen in een Veiligheidsregio maar helaas.
Ze hebben hun eigen brandweer in handen gegeven van een corrupte incompetentie organisatie die een slachtpartij zal uitvoeren als hun doelen niet gehaald worden.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #251 Gepost op: 16 februari 2014, 21:29:47
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1244614 date=1392579243
Je ziet steeds meer Veiligheidsregio's die een gestalte gaan aannemen van een organisatie met een waterhoofd.
Het hoofd (management) weet al lang niet meer of de benen (werkvloer) nog meegaat laat staan leeft.

Je ziet ook steeds meer mensen op het toneel verschijnen die geen weet hebben van de organisatie die voeren alleen maar een opdracht uit, "bezuinigen en zorgen dat ze nu op het gestelde bedrag uitkomen, en hoe we daar komen zal ze een zorg zijn"
In mijn ogen zijn dit gewoon de uitvoerders en hebben totaal geen enkele gevoel van emotie en inzicht over de consequenties van hun actie.
Deze mensen worden ook wel beulen genoemd.

Laat ik voorop stellen dat de gemeentes van een koude kermis thuis komen, ze dacht goed gehandeld te hebben door deel te nemen in een Veiligheidsregio maar helaas.
Ze hebben hun eigen brandweer in handen gegeven van een corrupte incompetentie organisatie die een slachtpartij zal uitvoeren als hun doelen niet gehaald worden.

Als dat wat jij noemt gemeengoed is of wordt onder de praktische brandweerlieden dan is het toch zaak lijkt mij dat er zinvolle actie gaat worden ondernomen.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #252 Gepost op: 16 februari 2014, 21:30:56
Dank u voor alle oordelen.........nu graag de onderbouwing erbij?


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #253 Gepost op: 16 februari 2014, 22:37:24
Citaat van: Thor link=msg=1244628 date=1392582587
Als dat wat jij noemt gemeengoed is of wordt onder de praktische brandweerlieden dan is het toch zaak lijkt mij dat er zinvolle actie gaat worden ondernomen.

Ik denk dat actie ondernemen moeilijk gaat worden, de gemeenten hebben allemaal ingestemd met de vorming van de veiligheidsregio's.
Het luisteren naar de gemeentes is er niet meer bij heb ik het idee, de gemeente neemt nu diensten af van de veiligheidsregio.
Het is toch schokkend dat een gemeente aan de bel trekt en willen bijbetalen maar dat het niet wordt aanvaard.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #254 Gepost op: 16 februari 2014, 22:52:25
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1244659 date=1392586644
Ik denk dat actie ondernemen moeilijk gaat worden, de gemeenten hebben allemaal ingestemd met de vorming van de veiligheidsregio's.
Het luisteren naar de gemeentes is er niet meer bij heb ik het idee, de gemeente neemt nu diensten af van de veiligheidsregio.
Het is toch schokkend dat een gemeente aan de bel trekt en willen bijbetalen maar dat het niet wordt aanvaard.

In het bedrijfsleven is het zo dat als je diensten afneemt je ook eisen kunt stellen aan die diensten en aan het bedrijf, de organisatie etc. die deze diensten verleent of wil gaan verlenen.
Als de gemeentes niet tevreden zijn met die diensten etc. en er niet naar die gemeentes wordt of hoeft te worden geluisterd dan hebben die gemeentes kennelijk zitten slapen tijdens de vorming van die VR.
dan hebben die gemeentes kennelijk


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #255 Gepost op: 17 februari 2014, 15:20:49
Citaat van: Peter71 link=msg=1244605 date=1392575536
http://huizen.info.portaal.bct.nl/x/1391994110399/Notulen+commissie+ABM+d.d.+30+januari+2014.sint1400147_3_57407_tds.pdf

Scroll even naar pagina 4 punt 6.3  ::)
Prachtig, zoals deze burgemeester weer laat zien hoe hij denkt dat het werkt bij de brandweer  :'(. '.. dat het dekkingsplan niet slechter wordt als men een paar posten daaruit haalt. Men kan dus met 3 of 4 posten minder, zonder dat dat het dekkingsplan aantast. Door nieuwe ontwikkelingen, zoals TS2 ontstaat een veel grotere slagkracht, en is het brandweergebouw minder belangrijk, maar wel de plek waar de TS2 staat.'
Het zou verboden moeten worden dat mensen met zo weinig GBV met mijn belastinggeld betaald worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #256 Gepost op: 17 februari 2014, 15:23:43
Citaat van: rsc link=msg=1244767 date=1392646849
Prachtig, zoals deze burgemeester weer laat zien hoe het werkt bij de brandweer  :'(. '.. dat het dekkingsplan niet slechter wordt als men een paar posten daaruit haalt. Men kan dus met 3 of 4 posten minder, zonder dat dat het dekkingsplan aantast. Door nieuwe ontwikkelingen, zoals TS2 ontstaat een veel grotere slagkracht, en is het brandweergebouw minder belangrijk, maar wel de plek waar de TS2 staat.'
Het zou verboden moeten worden dat mensen met zo weinig GBV met mijn belastinggeld betaald worden.
Hey, als het dekkingsplan maar geen rode plekken meer heeft he, dat er dan een TS2 is die deze dekking verzorgt zien we dan maar even door de vingers, die kunnen prima de eerste slag doen bij een complexe woningbrand met slachtoffers. (ja, dat is sarcastisch)

Het gaat er al lang niet meer om wat er ter plaatse komt, als er maar iets staat om de normering te halen.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #257 Gepost op: 17 februari 2014, 15:30:31
Citaat van: rsc link=msg=1244767 date=1392646849
Prachtig, zoals deze burgemeester weer laat zien hoe het werkt bij de brandweer  :'(. '.. dat het dekkingsplan niet slechter wordt als men een paar posten daaruit haalt. Men kan dus met 3 of 4 posten minder, zonder dat dat het dekkingsplan aantast. Door nieuwe ontwikkelingen, zoals TS2 ontstaat een veel grotere slagkracht, en is het brandweergebouw minder belangrijk, maar wel de plek waar de TS2 staat.'
Het zou verboden moeten worden dat mensen met zo weinig GBV met mijn belastinggeld betaald worden.
Opzich speelt deze burgemeester het wel slim maar wel in het voordeel van zijn eigen posten. In ditzelfde artikel is ook te lezen dat hij het onzin vindt om 2 auto's in Blaricum te hebben staan als Huizen daar net zo snel kan zijn. Volgens mij is dat toch een vlieger die niet opgaat. ::)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #258 Gepost op: 17 februari 2014, 16:43:25
Citaat van: rsc link=msg=1244767 date=1392646849
Prachtig, zoals deze burgemeester weer laat zien hoe hij denkt dat het werkt bij de brandweer  :'(. '.. dat het dekkingsplan niet slechter wordt als men een paar posten daaruit haalt. Men kan dus met 3 of 4 posten minder, zonder dat dat het dekkingsplan aantast. Door nieuwe ontwikkelingen, zoals TS2 ontstaat een veel grotere slagkracht, en is het brandweergebouw minder belangrijk, maar wel de plek waar de TS2 staat.'
Het zou verboden moeten worden dat mensen met zo weinig GBV met mijn belastinggeld betaald worden.

Die burgemeester bedenkt deze reactie natuurlijk niet zelf maar krijgt dit soort antwoorden voorgeschoteld, waarschijnlijk van iemand uit "de brandweerorganisatie",wie of wat dat ook mag zijn.

Als nu plotseling met 3 of 4 posten minder zou kunnen worden volstaan (van de hoeveel posten totaal in dat gebied ?) dan zou er jarenlang een (behoorlijk) overcompleet zijn geweest aan posten lijkt mij.

Ik ben niet bekend met het betreffende gebied. Het moet toch door een objectief instituut zijn uit te zoeken of deze voorstellen reeel zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #259 Gepost op: 17 februari 2014, 17:06:30
Citaat van: Peter71 link=msg=1244771 date=1392647431
Opzich speelt deze burgemeester het wel slim maar wel in het voordeel van zijn eigen posten. In ditzelfde artikel is ook te lezen dat hij het onzin vindt om 2 auto's in Blaricum te hebben staan als Huizen daar net zo snel kan zijn. Volgens mij is dat toch een vlieger die niet opgaat. ::)

Zeker niet als men Huizen-Nevenpost opheft. Dat is de post die helemaal aan de kant van Blaricum zit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens