Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?

Auteur Topic: Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?  (gelezen 122315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #30 Gepost op: 16 november 2011, 13:40:56
een door het regionaal aanbesteden van voertuigen krijg je een en hetzelfde voertuig in de gehele regio waardoor uitwisseling/aflossing op en top te regelen is. en tja als een voertuig maar 4 keer op jaar basis word opgeroepen kan je je afvragen of die kosten idd op wegen tegen het vragen van bijstand van een ander korps. Het is daarna een taak van de AC om de regio netjes afgedekt te krijgen.

Er zulle velen korpsen gaan volgen die voertuigen in moeten gaan leveren, niet alleen gooi en vechtstreek.
Asterdam/ Amstelland is er ook al mee bezig, ook op het gebied van HV en ik dat zal niet het laatste zijn!
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 16 november 2011, 14:32:58
een door het regionaal aanbesteden van voertuigen krijg je een en hetzelfde voertuig in de gehele regio waardoor uitwisseling/aflossing op en top te regelen is. en tja als een voertuig maar 4 keer op jaar basis word opgeroepen kan je je afvragen of die kosten idd op wegen tegen het vragen van bijstand van een ander korps. Het is daarna een taak van de AC om de regio netjes afgedekt te krijgen.

Er zulle velen korpsen gaan volgen die voertuigen in moeten gaan leveren, niet alleen gooi en vechtstreek.
Asterdam/ Amstelland is er ook al mee bezig, ook op het gebied van HV en ik dat zal niet het laatste zijn!

Ook in Kennemerland zijn er ver gevorderde plannen om allerlei materiaal te gaan verschuiven cq. af te stoten (HV Hoofddorp gaat weg, HV Heemskerk komt naar Hoofddorp, hoogwerker&autoladder gebied etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 16 november 2011, 16:46:51
Zou wel een goede oplossing zijn. Maar ja, kijk naar Laren en Eemnes van de afgelooen dagen. Dan moeten de afspraken tussen de regios wel gaan veranderen.
Tussen Laren en ons is de samenwerking sterk verbetert, aangezien wij nu ook door de RAC Naarden gepiept kunnen worden. Alleen op momenten zoals van de week gaat het toch niet goed, mede doordat er direct een peleton gestuurdt werdt. Het zou verbeteren als er volgens KVT opgeschaald zou gaan worden. ;)
@ Mods, wellicht handig om een apart topic te maken voor interegionale samenwerkingen??


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #33 Gepost op: 16 november 2011, 17:23:28
Maxima in Weesp? Die heb ik zelfs bij grote branden in Weesp met bijstand uit Amsterdam daar nooit gezien. Of heb ik het mis?  

Klopt. De bezetting van Driemond staat in dat soort gevallen vanaf de dijk naar de overkant van het Amsterdam-Rijnkanaal te kijken hoe de brand zich ontwikkeld, terwijl de collega's van Weesp 20 minuten op versterking moeten wachten. En dat terwijl ze binnen 5 minuten een autospuit terplaatse kunnen hebben. En de enige bijstand uit Amsterdam die ik mij kan herinneren is de ladder van Anton geweest bij de laatste grote brand naast de Volvo garage in Weesp.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #34 Gepost op: 19 november 2011, 11:16:11
Klopt. De bezetting van Driemond staat in dat soort gevallen vanaf de dijk naar de overkant van het Amsterdam-Rijnkanaal te kijken hoe de brand zich ontwikkeld, terwijl de collega's van Weesp 20 minuten op versterking moeten wachten. En dat terwijl ze binnen 5 minuten een autospuit terplaatse kunnen hebben. En de enige bijstand uit Amsterdam die ik mij kan herinneren is de ladder van Anton geweest bij de laatste grote brand naast de Volvo garage in Weesp.

Dat lijkt me erg frustrerend. Laten we maar hopen dater goede afspraken gemaakt gaan worden.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #35 Gepost op: 20 november 2011, 18:25:28
'Weesper brandweer minder vaak nodig in regio'
zo 20 nov 2011 15:52
 
WEESP – De brandweer van Weesp wordt straks minder te hulp ingeroepen bij grote branden in de regio. Hierdoor blijft de kazerne altijd bemand. Dat stelt burgemeester Horseling. Daardoor wordt het volgens hem mogelijk om één brandweerwagen in te leveren.

“In uiterste calamiteit kan Weesp nog worden opgeroepen, maar dan staat er straks een auto van de Amsterdamse brandweer paraat”, aldus Horseling. Vorige week werd een Weesper brandweerwagen nog ingezet bij het blussen van de grote brand in Laren. Op dat moment was er ook een brandmelding in Weesp zelf. Dat kon nu nog makkelijk opgelost worden, omdat Weesp over twee bluswagens beschikt.

Het wegbezuinigen van de brandweerwagen levert ongeveer 50.000 euro per jaar op, zo zei Horseling. In de regio moet bijna twee miljoen bezuinigd worden.

Bron: www.weesper.nl


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #36 Gepost op: 20 november 2011, 18:27:55
Of er zijn al nieuwe afspraken tussen AA en G&V gemaakt of de burgemeester kan wel erg goed de toekomst zien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 20 november 2011, 18:51:26
Of er zijn al nieuwe afspraken tussen AA en G&V gemaakt of de burgemeester kan wel erg goed de toekomst zien.
Dit is alleen maar goed dat een burgemeester van dit soort proefballonetjes oplaat, en er nu eens eindelijk over de regiogrenzen wordt gekeken. Het is tenslotte van de gekke dat bij een zeer groot incident eerst de comlete regio G&V leeg wordt getrokken, terwijl je direct over de regiogrenzen er zat materiaal staat. Maar nu met die bezuinigingen zullen ze wel moeten naar alle waarschijnlijkheid. ;)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #38 Gepost op: 20 november 2011, 19:11:56
Dit is alleen maar goed dat een burgemeester van dit soort proefballonetjes oplaat, en er nu eens eindelijk over de regiogrenzen wordt gekeken. Het is tenslotte van de gekke dat bij een zeer groot incident eerst de comlete regio G&V leeg wordt getrokken, terwijl je direct over de regiogrenzen er zat materiaal staat. Maar nu met die bezuinigingen zullen ze wel moeten naar alle waarschijnlijkheid. ;)

Eens.

Maar jammer dat er in dat artikel niet staat hoe de burgemeester aan die wijsheid komt. Laat een hoop vragen open.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 20 november 2011, 19:20:58
Eens.

Maar jammer dat er in dat artikel niet staat hoe de burgemeester aan die wijsheid komt. Laat een hoop vragen open.
Dat is inderdaad erg jammer. Maar ik vermoed dat dit gehele verhaal niet zo,n vaart zal lopen, en Weesp enkel met hun HW nog buiten hun gemeentegrenzen gaat komen. Je gaat immers niet je enige TS wegsturen voor een zeer groot incident elders in de regio. Ik denk dat er eerder beroep op bijstand vanuit A-A zal worden gedaan, aangezien Weesp daar vlak tegen aan ligt.
Tja, met alle respect, maar met deze bezuinigingen hebben ze wel alle flexibiliteit uit die regio gehaald. Ook voor wat betreft de interregionale bijstanden. Er gaan maar 3 TSen weg, maar volgens mij wel net de cruciale TSen