Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011  (gelezen 10864 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #20 Gepost op: 9 november 2011, 09:57:39
Dat zie je inderdaad goed. Erg respectloos, ook al was overlijden misschien de wens van het slachtoffer.
Dat de politie zo iemand niet even wegstuurd.

Als je goed kijkt zie je dat die visser zijn spullen pakt en even later zie je die visser er ook niet meer staan.
Wat ik respectloos vind zijn al die fotograven die je daar rond ziet lopen.
Opvallend is ook dat er heel veel brandweer staat, ik zie drie duikongevallen wagens, maar 1 boot?????
Gaan alle duikteams dan ook op die ene boot.
Sorry, vind het een overkill aan mensen en verkeerd materiaal.
(afgaand op het filmpje, ben er niet bij geweest) 8)


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #21 Gepost op: 9 november 2011, 10:24:29
Is het ook niet bijzonder dat de brandweerman de borstcompressies uitvoert ipv het ambu personeel? Deze lijken mij toch beter geschoold?

Brandweermensen worden ook opgeleid om te reanimeren, ik begrijp niet wat hier anders aan zou zijn?
wanneer anderen de hartmassage verzorgen, heeft het medisch personeel de handen vrij om medicatie toe te dienen bijvoorbeeld.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #22 Gepost op: 9 november 2011, 10:43:19
Is het ook niet bijzonder dat de brandweerman de borstcompressies uitvoert ipv het ambu personeel? Deze lijken mij toch beter geschoold?

bij een reanimatie laaten we graag de Brandweer of een andere omstander masseren, zodat wij onze handen vrij hebben om andere medische handelingen uit te voeren. Ondertussen kijken we wel of er goed gemasseerd wordt en geven we aanwijzingen waar nodig.
Is er een tweede ambu zal de chauffeur van een van de ambu's wisselen met de omstander. Kan ook zijn als er meerdere handelingen nog uitgevoerd moeten worden en de omstanders zijn goed bezig dat we de omstanders steeds laten wisselen. Als het goed is wordt er steeds na 2minuten gewisseld. Langer dan 2 min komt de kwaliteit van het masseren niet ten goede.
1:87 modelletjes:  


roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #23 Gepost op: 9 november 2011, 10:52:51
En hier word zo ontzettend massaal op ingezet? Ok, ben het eens, je weet nooit exact wat er is gebeurd. Maar als een fiets op z'n standaard midden op de brug staat, waarschijnlijk op slot en een afscheidsbrief op de bagagedrager ook nog? Dan groot waterongeval maken, en 2 MMT's erbij halen? Ik ben ook bij de brandweer gegaan om mensen te helpen, maar de vraag is nu of dit nog helpen is...

Dit is gewoon weer proberen het nieuws te vermijden denk ik zo, gezien Utrecht de afgelopen week, en de massale afschaffing van de duikteams. Onderduikerspolitiek...

De 1e bevelvoerder/ DPL of de OVD terplaatse zal het eea hebben overwogen en daarin zal hij alles hebben meegenomen. uitgaande van de foto's en film is het toch niet zo gek om 3 duikploegen terplaatse te hebben. persoon is waarschijnlijk al onderwater verdwenen bij aankomst. Als je kijkt naar de grootte van het zoekgebied, misschien wel stroming. veiligheid van de eigen duikers. complexiteit van de oever. duur van de inzet. voldoende ademlucht?? enz enz.....

De vraag is of een OVD/DPL/BVD zou moeten meewegen dat de persoon er tussen uit zou willen stappen en daardoor een tandje minder je best doen of minder opschalen?? dan heb je later wel wat uit te leggen denk ik als je dat zou doen lijkt me


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #24 Gepost op: 9 november 2011, 10:56:19
Is het ook niet bijzonder dat de brandweerman de borstcompressies uitvoert ipv het ambu personeel? Deze lijken mij toch beter geschoold?

Als opleiding tot manschap bij de brandweer krijg je de module 'Levensreddend Handelen', hier krijg je ook training in het reanimeren van personen. Bijzonder kan je het niet noemen dat de brandweerman borstcompressies uitvoert, zo kan het ambu-personeel zich met andere medische handelingen bezig houden, omdat die bij een reanimatie ook belangrijk zijn.

Borstcompressies uitvoeren kan iedereen na een reanimatiecursus, zelfs in de praktijk komt het nog wel voor dat het ambu-personeel met andere medische handelingen bezig is, terwijl een persoon al een tijdje zit te reanimeren.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 9 november 2011, 10:58:21
Wat ik respectloos vind zijn al die fotograven die je daar rond ziet lopen.
Dit is een andere discussie, die we hier niet gaan voeren, daar hebben we andere plekken voor op het forum (oa. in Hulpverleningsforum > Hulpverlening Gerelateerd > Fotografen)
(afgaand op het filmpje, ben er niet bij geweest) 8)
Neemt overigens niet weg dat je meedoet aan de discussie 'afgaande op het filmpje', als de fotografen daar hun werk niet zouden doen, dan waren deze foto's en films er ook niet  ;)
Samen sterk in de hulpverlening!


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Reactie #26 Gepost op: 9 november 2011, 11:10:49
Opvallend is ook dat er heel veel brandweer staat, ik zie drie duikongevallen wagens, maar 1 boot?????
Gaan alle duikteams dan ook op die ene boot.
Sorry, vind het een overkill aan mensen en verkeerd materiaal.

er lagen 3 speed bootjes van de brandweer in het water dus niet iedereen zat op 1 boot
Volg me ook op twitter @112mani


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #27 Gepost op: 9 november 2011, 11:26:17
Dit is een andere discussie, die we hier niet gaan voeren, daar hebben we andere plekken voor op het forum (oa. in Hulpverleningsforum > Hulpverlening Gerelateerd > Fotografen)Neemt overigens niet weg dat je meedoet aan de discussie 'afgaande op het filmpje', als de fotografen daar hun werk niet zouden doen, dan waren deze foto's en films er ook niet  ;)

Waarom ga je er dan toch op in?

Dit ging over die visser die volgens mij de spullen staat in te pakken ;)

Discussie over de visser(s) mag hier in dit topic; discussie over nut en noodzaak van journalisten en fotografen hebben we al uitgebreid gevoerd hier op het forum, en mag indien gewenst worden voortgezet in de fotografen board, waarvan de link nu wel werkt  ;)
Mocht iemand het daar verder niet mee eens zijn of een toelichting willen, prima, maar gebruik dan de "meld dit aan de moderator" knop!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #28 Gepost op: 9 november 2011, 11:34:23
Dit ging over die visser die volgens mij de spullen staat in te pakken ;)

De vissers hebben er de hele tijd naast gestaan, op zo'n 3 meter afstand. Zelfs toen de brandweer, ambulance met slachtoffer, politie en ik vertrok stonden de twee nog te vissen. Ik heb het gezegd tegen een van de agenten toen de persoon net uit het water was, het was hem nog niet opgevallen. Verder is niks met mijn opmerking gedaan.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #29 Gepost op: 9 november 2011, 11:35:28
bij een reanimatie laaten we graag de Brandweer of een andere omstander masseren, zodat wij onze handen vrij hebben om andere medische handelingen uit te voeren. Ondertussen kijken we wel of er goed gemasseerd wordt en geven we aanwijzingen waar nodig.
Is er een tweede ambu zal de chauffeur van een van de ambu's wisselen met de omstander. Kan ook zijn als er meerdere handelingen nog uitgevoerd moeten worden en de omstanders zijn goed bezig dat we de omstanders steeds laten wisselen. Als het goed is wordt er steeds na 2minuten gewisseld. Langer dan 2 min komt de kwaliteit van het masseren niet ten goede.

Dank voor deze verduidelijking!
Hobby Bobby eenheid Den Haag