Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011  (gelezen 10881 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2011, 18:32:22
Man overleden na sprong van brug


ZWOLLE - De drenkeling die vanmiddag door de brandweer uit de IJssel bij Zwolle gehaald, is overleden. De man was van de Oude IJsselbrug gesprongen. Na ongeveer een half uur werd hij gevonden en aan wal gebracht.

Reanimatie bleek vergeefs. De hulpdiensten rukten massaal uit na de melding. Tijdens het zoeken was het scheepsverkeer stilgelegd.


bron: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/9831829/Man-overleden-na-sprong-van-brug.ece


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 8 november 2011, 19:19:42
En nog een video die ik gemaakt heb:
Persoon te water Katerveerdijk Zwolle - ©StefanVerkerk.nl
-------

En deze melding ontbreekt nog in het overzicht:
p2kflex
13:21:24 08-11-11GROUP-1PRIO 1 Ongeval Persoon te Water : : Katerveerdijk : Zwolle 1610 6872 1690 1630
0805163BRW Veluwe Noord (Heerde) (Bevelvoerder)
0805165BRW Veluwe Noord (Heerde) (Kazernecode)
0805166BRW Veluwe Noord (Heerde) (Ploeg 1 - 1e TS)
0805190BRW Veluwe Noord (Heerde) (Lichtkrant)
0806840BRW Veluwe Noord (Heerde) (MDT - HV-2 6872)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #13 Gepost op: 8 november 2011, 22:37:19
Heb volgens mij de man nog wel zien fietsen daar, ik kwam er ongeveer 25 minuten voor de 1e melding langs op weg naar het werk.
Werk er vlakbij.

Wel een raar idee, dat dat de man is/ kan zijn die even later......... :-\
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


dennis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #14 Gepost op: 8 november 2011, 22:52:37
hahaha, en ik word me de laatste tijd de oren van m'n kop gevraagd over het eventueel ongewenst reanimeren van een bejaarde. :-\

En hier word zo ontzettend massaal op ingezet? Ok, ben het eens, je weet nooit exact wat er is gebeurd. Maar als een fiets op z'n standaard midden op de brug staat, waarschijnlijk op slot en een afscheidsbrief op de bagagedrager ook nog? Dan groot waterongeval maken, en 2 MMT's erbij halen? Ik ben ook bij de brandweer gegaan om mensen te helpen, maar de vraag is nu of dit nog helpen is...

Dit is gewoon weer proberen het nieuws te vermijden denk ik zo, gezien Utrecht de afgelopen week, en de massale afschaffing van de duikteams. Onderduikerspolitiek...


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #15 Gepost op: 8 november 2011, 23:23:27
Dan groot waterongeval maken, en 2 MMT's erbij halen? I

Hier is maar één MMT ingezet. Er was wel een 4 persoon mee, een stagiair/observer.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #17 Gepost op: 9 november 2011, 00:06:15
Zie ik het nu goed dat er op de achtergrond terwijl er een persoon gezocht, gevonden en gereanimeerd wordt, doodleuk iemand doorgaat met zijn hengeltje uitwerpen?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #18 Gepost op: 9 november 2011, 09:15:29
Zie ik het nu goed dat er op de achtergrond terwijl er een persoon gezocht, gevonden en gereanimeerd wordt, doodleuk iemand doorgaat met zijn hengeltje uitwerpen?
Dat zie je inderdaad goed. Erg respectloos, ook al was overlijden misschien de wens van het slachtoffer.
Dat de politie zo iemand niet even wegstuurd.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 9 november 2011, 09:54:18
Is het ook niet bijzonder dat de brandweerman de borstcompressies uitvoert ipv het ambu personeel? Deze lijken mij toch beter geschoold?
Hobby Bobby eenheid Den Haag