Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011  (gelezen 10868 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #30 Gepost op: 9 november 2011, 11:36:20
Sorry, vind het een overkill aan mensen en verkeerd materiaal.
(afgaand op het filmpje, ben er niet bij geweest) 8)

Hoe bedoel je 'verkeerd materiaal'? De onderstroom van de IJssel is dusdanig dat het slachtoffer mogelijk al een kilometer verder op zou kunnen zijn. Is het dan niet handig om drie duikteams en drie boten in het water te hebben?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #31 Gepost op: 9 november 2011, 11:58:50
Hoe bedoel je 'verkeerd materiaal'? De onderstroom van de IJssel is dusdanig dat het slachtoffer mogelijk al een kilometer verder op zou kunnen zijn. Is het dan niet handig om drie duikteams en drie boten in het water te hebben?

Als ik zie hoeveel brandweerwagens er staan en brandweermannen, dan zou ik toch zorgen dat er meer dan drie boten zouden zijn opgeroepen. Zoals je al zegt is er een behoorlijke stroming en praat je al snel over een groot zoekgebied.


Blauw112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #32 Gepost op: 9 november 2011, 12:33:58
Als ik zie hoeveel brandweerwagens er staan en brandweermannen, dan zou ik toch zorgen dat er meer dan drie boten zouden zijn opgeroepen. Zoals je al zegt is er een behoorlijke stroming en praat je al snel over een groot zoekgebied.

Niet alle duikers gaan ter water, je hebt in ieder duikteam een duikploegleider, inzetduiker en standby-duiker. Daarnaast zullen er OvD's, bemanning van de TS etc. aanwezig zijn om te assisteren, denk niet dat er teveel manschappen aanwezig waren...


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #33 Gepost op: 9 november 2011, 13:46:06
Opvallend is ook dat er heel veel brandweer staat, ik zie drie duikongevallen wagens, maar 1 boot?????
Gaan alle duikteams dan ook op die ene boot.
Sorry, vind het een overkill aan mensen en verkeerd materiaal.
(afgaand op het filmpje, ben er niet bij geweest) 8)

Dit soort reacties is de reden dat er vaak gevraagd wordt om terughoudend te zijn met commentaar wat puur gebaseerd is op foto's en filmpjes.

Bij deze inzet zijn 4 duikploegen en 3 boten gealarmeerd vanuit de brandweer. Daarnaast wordt altijd een lokale TS en OVD gealarmeerd. Aangezien niet alle brandweerkazernes aan open water liggen, moeten de boten met een trailer en tekkend voertuig ter plaatse worden gebracht. Dan kom je dus al gauw op een stuk of 10 brandweervoertuigen. Ben benieuwd wat hier zo verkeerd of wat de overkill volgens jou is. Wat had je anders willen zien ?

Stromingsduiken vragen om een snelle, uitgebreide duikinzet. Vandaar de snelle opschaling naar 4 duikteams. Een duiker is namelijk tijdens een stromingsduik korter inzetbaar dan bij een zoekactie in stilstaand water.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #34 Gepost op: 9 november 2011, 16:34:31
Dit soort reacties is de reden dat er vaak gevraagd wordt om terughoudend te zijn met commentaar wat puur gebaseerd is op foto's en filmpjes.

Bij deze inzet zijn 4 duikploegen en 3 boten gealarmeerd vanuit de brandweer. Daarnaast wordt altijd een lokale TS en OVD gealarmeerd. Aangezien niet alle brandweerkazernes aan open water liggen, moeten de boten met een trailer en tekkend voertuig ter plaatse worden gebracht. Dan kom je dus al gauw op een stuk of 10 brandweervoertuigen. Ben benieuwd wat hier zo verkeerd of wat de overkill volgens jou is. Wat had je anders willen zien ?

Stromingsduiken vragen om een snelle, uitgebreide duikinzet. Vandaar de snelle opschaling naar 4 duikteams. Een duiker is namelijk tijdens een stromingsduik korter inzetbaar dan bij een zoekactie in stilstaand water.

Ter plaatse geweest:

TS 1630 Zwolle Hoofdpost
WO 1610 Zwolle
DA 1600  met boot 1611
DA 1690 OvD Zwolle
HV 6872 Heerde
WO 1810 Hasselt
WO 1410 Kampen
TS 1833 Hasselt met boot, prio 2 tp vlak na SO werd gevonden. Snel weer vertrokken.
DA 1602 Zwolle
DA 1680 Zwolle (Logistiek, kort tp geweest)

2x ambu, 3x politie noodhulp.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #35 Gepost op: 9 november 2011, 16:51:06
TS 1833 is Zwartsluis, deze is met BRV 1813 op trailer ter plaatse geweest. Boot Kampen 1412 is via de IJssel zelf ter plaatse gevaren.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #36 Gepost op: 9 november 2011, 17:00:06
TS 1833 is Zwartsluis, deze is met BRV 1813 op trailer ter plaatse geweest. Boot Kampen 1412 is via de IJssel zelf ter plaatse gevaren.
Excuus, is inderdaad Zwartsluis!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #37 Gepost op: 9 november 2011, 17:20:04
Met z'n allen komen we zo wel tot een compleet lijstje  O0
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #38 Gepost op: 9 november 2011, 17:27:00
HV 6872 Heerde is uitgerukt met een duikteam. Heerde heeft geen eigen WO-voertuig, maar wel duikers.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #39 Gepost op: 9 november 2011, 18:38:34
HV 6872 Heerde is uitgerukt met een duikteam. Heerde heeft geen eigen WO-voertuig, maar wel duikers.

Deze is zo gebouwd als HV/WO dat dit voertuig ook Duikers kan vervoeren.