Het recht jezelf te verdedigen wanneer je wordt belaagd

Auteur Topic: Het recht jezelf te verdedigen wanneer je wordt belaagd  (gelezen 38990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #50 Gepost op: 28 februari 2012, 19:53:57
Ik sluit me ten dele aan bij Sylvester.

Wanneer iemand aan mijn auto zit, nou ja...vooruit dan maak ik wel een foto en/of ik probeer hem te verjagen (3 mannen normaliter in huis, dus ach). En ik bel wel even met 112.

Maar wanneer iemand ineens in mijn woonkamer of gang staat met een mes oid, dan vrees ik dat deze persoon ook kennis gaat maken met een hockeystick. Ik weet dat het niet beleefd is, maar hij of zij heeft ook niet netjes aangebeld.

Dat is in ieder geval nu mijn gevoel. De fietsendief die ooit met een andere fietsendief mijn schuur tot sociale ontmoetingsplaats maakte, had ook een scheur in haar jas. Daar wilde ze ons probleem van maken. Had ze maar niet in mijn schuur moeten zitten en met mijn fiets moeten willen weggaan. Degene die mijn zoon laatst vol met de vuist in het gezicht sloeg, heeft van zoonlief een tik terug gehad. Volgens de politie was dat noodweer en kreeg hij daar geen problemen mee.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 28 februari 2012, 19:58:37
Ik bedoel uiteraard "aan", niet "in"  e050

Dat was ook je vraag, wat als iemand aan mijn auto zit

sylvester1986

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 28 februari 2012, 20:04:12
Aah ok, ik vond het al zo raar klinken. :P

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #53 Gepost op: 28 februari 2012, 20:09:18
Zodra iemand je ruitje aan diggelen slaat, mag je terug slaan. Of niet?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #54 Gepost op: 28 februari 2012, 21:38:29
Ik zal te alle tijden proberen met vriendelijke overtuiging een ieder verzoeken om eventuele snode plannen te staken en zich vervoeggelijk uit de voeten te maken omdat hij/zij anders aanhouding riskeert.

(waarom zou ik het anders verwoorden op een openbaar forum? Bij mij zal geen voorbedachte rade aangevoerd worden hoor 998765)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

sylvester1986

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 28 februari 2012, 21:47:11
Je hebt helemaal gelijk CMKmaat,. ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 6 april 2012, 13:02:13
Geen buit door kokendheet vet

ARNHEM -  Heldhaftig optreden van de eigenaresse van snackbar Woktaria in Arnhem heeft ervoor gezorgd dat twee hondsbrutale overvallers geen buit hebben kunnen maken. De vrouw gooide met kokendheet frituurvet naar de licht getinte rovers.

De overval dinsdagavond liep goed af voor de vrouw (51) en haar echtgenoot Sonny Hau (55). De twee stonden samen in hun cafetaria op het Graaf Ottoplein toen ze werden overvallen.
Hau's vrouw bedacht zich geen seconde toen de twee gemaskerde jongens binnenkwamen. "In een reflex greep ze een lepel en gooide heet frituurvet naar de twee, ondertussen schreeuwde ze iets in het Chinees naar mij", vertelt haar man.
Sonny zegt blij te zijn dat het frituurvet de daders niet vol heeft geraakt. "Anders hadden wij in de gevangenis gezeten en hadden die jongens naar ons kunnen zwaaien."
Volgens de politie zijn de overvallers van de Woktaria waarschijnlijk niet gewond geraakt door het frituurvet, dat een temparatuur had van 180 graden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11861765/__Geen_buit_door_heet_vet__.html

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 11 mei 2012, 06:56:45
Citaat
Inbreker zwaargewond na gevecht met bewoner huis Wervershoof

WERVERSHOOF - Aan de Olympiaweg in Wervershoof is donderdagavond laat een inbreker zwaargewond geraakt bij een gevecht met de bewoner van een woning. De man werd volgens de eerste lezing van de politie overlopen door de bewoner. Bij de confrontatie die daarop volgde liep de inbreker zwaar letsel op.

De traumaheli uit Rotterdam vloog naar Wervershoof, omdat de heli uit Amsterdam in Alkmaar bezig was. De trauma-arts is na behandeling ter plaatse met de zwaar gewonde inbreker naar het ziekenhuis gereden.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article15590473.ece/Inbreker-zwaargewond-na-gevecht-met-bewoner-huis-Wervershoof
Ik ben benieuwd of dit volgens de nieuwe richtlijnen wordt behandeld....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 11 mei 2012, 11:34:21
Bericht omtrent de inbreker in Wervershoof lijkt iets anders te liggen.

Man ernstig gewond na ruzie in woning
WERVERSHOOF Een 49-jarige man is donderdagavond ernstig gewond geraakt nadat hij hard op zijn hoofd is geslagen in een woning in Wervershoof.
De man was rond 23.00 uur in een huis aan de Olympiaweg en werd bij een ruzie door de 42-jarige bewoner hard op zijn hoofd werd geslagen. De twee zijn bekenden van elkaar, maar het is nog niet duidelijk waar zij een conflict over hadden.

De 49-jarige man is met ernstig hoofdletsel overgebracht naar het VU Ziekenhuis in Amsterdam. Ook de bewoner raakte gewond en is naar het MCA ziekenhuis in Alkmaar vervoerd waar hij ook is aangehouden. De politie onderzoekt het incident.

rtvnh.nl
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 11 mei 2012, 17:41:11
Twee mannen Olympiaweg hadden ruzie
Wervershoof, vrijdag 11 mei

Een ruzie blijkt de oorzaak te zijn van het ernstige hoofdletsel wat een 49-jarige man donderdagavond opliep op de Olympiaweg. De 49-jarige man uit Wervershoof was op bezoek bij de bewoner. Zij kregen ruzie. Hierbij verwonde de 49-jarige man de bewoner. De bewoner werd hierdoor zo boos dat hij een voorwerp pakte en daarmee meerdere malen hard sloeg op het hoofd van de 49-jarige man. Deze liep hierbij hoofdletsel op. De man werd in kritieke toestand overgebracht naar het VU -ziekenhuis in Amsterdam. Hij verkeerd nog steeds in levensgevaar. De 42-jarige man moest naar het MCA in Alkmaar worden vervoerd. Hij werd aangehouden voor poging tot doodslag. Hij is in verzekering gesteld en zal maandag worden voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noord/nieuws/persberichten/regio2012051115.asp