Zeer grote brand (bedrijfspand staalbedrijf) Bombaystraat - Rotterdam 10-11-2011

Auteur Topic: Zeer grote brand (bedrijfspand staalbedrijf) Bombaystraat - Rotterdam 10-11-2011  (gelezen 4291 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
09:17:12 10-11-11GROUP-1PRIO 2 HW141 met rookventilator. Provato Techniek Bombaystraat 59 Rotterdam Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (Zeer Grote B Vak: 5995921
ZGB1400141BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Uitslaande brand in Rotterdams bedrijfspand

http://www.hulpdienstenonline.nl/uitslaande-brand-rotterdams-bedrijfspand
Door fotograaf: Michael Oosterwaal |  Bron tekstbijdrage: Michael Oosterwaal
Laatst bijgewerkt op 10 nov 2011 om 06:11

Aan de Bombaystraat op bedrijventerrein Noord-West heeft in de nacht van woensdag op donderdag 10 november een zeer grote brand gewoed.

Even voor half vijf werd de brand door camerabeelden ontdekt. De brandweer schaalde bij aankomst op naar het sein ''zeer grote brand''. Korte tijd later was de brand uitslaand. Bij de brand kwam veel rook vrij. De brandweer heeft er alles aangedaan om de brand niet te laten overslaan naar omliggende bedrijven.

Een vrachtwagen die nog in het pand stond heeft de brandweer naar buiten kunnen duwen. De schade is groot.

Hoe de brand is ontstaan is niet bekend.


Foto's: Michael Oosterwaal - www.michaeloosterwaal.nl
http://www.hulpdienstenonline.nl/uitslaande-brand-rotterdams-bedrijfspand
Samen sterk in de hulpverlening!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Even los van het feit dat er al een melding was geweest; in de middelbrand-alarmering staan wel gewoon twee TS'en genoemd. Ook de BR 20.1 is een tankautospuit ;)

Zo werkt het helaas niet in Rijnmond, anders had ik de opmerking niet gemaakt.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Zo werkt het helaas niet in Rijnmond, anders had ik de opmerking niet gemaakt.

Inderdaad, bij een middelbrand wordt 2x TS-beroeps op geroepen en een TS-vrijwilligers. Alleen wat de bedoeling is van die 3e TS weet ik zo niet.. herbezetting?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Inderdaad, bij een middelbrand wordt 2x TS-beroeps op geroepen en een TS-vrijwilligers. Alleen wat de bedoeling is van die 3e TS weet ik zo niet.. herbezetting?

In de analoge tijd kreeg men bij het uitrukken (of uitrukgereed melden) wat de taak was, naar de incidentlokatie (als 3e TS), of herbezetting van 1 van de kazernes. Of dit inmiddels veranderd is, weet ik niet.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Klopt Hunter; in Rijnmond rukt er bij gebouwbranden feitelijk altijd één TS meer uit dan conform de classificatie. Dus bij een kleine brand 2 TSen; als ze beide worden ingezet dan wordt de 3e TS (vaak een BR) gealarmeerd die naar het incident zal gaan als back-up. Mocht blijken dat dat niet nodig is, kan men bv gaan herbezetten. Mocht het wél nodig zijn en ze worden ingezet, dan wordt het grote brand en dus wederom een TS erbij. Etc.
greetz,  Enrique


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Klopt Hunter; in Rijnmond rukt er bij gebouwbranden feitelijk altijd één TS meer uit dan conform de classificatie. Dus bij een kleine brand 2 TSen; als ze beide worden ingezet dan wordt de 3e TS (vaak een BR) gealarmeerd die naar het incident zal gaan als back-up. Mocht blijken dat dat niet nodig is, kan men bv gaan herbezetten. Mocht het wél nodig zijn en ze worden ingezet, dan wordt het grote brand en dus wederom een TS erbij. Etc.

Dus feitelijk lopen ze constant een stap voor op een mogelijke opschaling? Of begrijp ik het dan verkeerd?
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Dus feitelijk lopen ze constant een stap voor op een mogelijke opschaling? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Yep, zodat indien nodig (door opschaling, door uitval van een TS of personeel etc.) er direct een TS kan worden ingezet en niet eerst nog gealarmeerd hoeft te worden.
greetz,  Enrique