Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 171119 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #240 Gepost op: 27 februari 2012, 14:16:26
Ik vermoed dat er een paar in België rondrijden. Werd doorverwezen uit ander forum naar dit topic. Ik ben vanuit Utrecht verhuisd naar Gent, België en daar rijden over het algemeen van die grote bakken rond. Wat schetste mijn verbazing nou afgelopen week? Zie ik een Utrecht-type ambu rondrijden, nummerbord gecheckt, maar het was wel een Belgisch kenteken. Natuurlijk niks om foto's te maken bij de hand maar ik hou mijn ogen open. T is overigens hier wel een samengeraapt zooitje aan ambulances zeg. Dan mis ik het Utrechtse wagenpark (en de drietoon) wel hoor!
Net even in mijn foto archief gezocht, er zijn 3 belgische diensten die een Visser4 hebben of hebben gehad. De ambu die jij tegen kwam was waarschijnlijk van ambulance Bruxelloises. De afstand Gent Brussel is best te doen voor deze prive dienst.
foto ambulance buxelloises

deank

• Forum gebruiker
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #241 Gepost op: 27 februari 2012, 21:02:05
Deze is de oude 02-124 van Kijlstra

kelvin554

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #242 Gepost op: 28 februari 2012, 11:19:27
Hier nog een aantal foto's van mijn kant van de 09-121 op de post in vinkeveen

Foto's Kelvin Doornekamp

http://www.kelvindoornekamp.nl/

Hier een showtje van de 09-121 :

[PRIMEUR] 09-121 Geeft showtje (nieuwe ambulance RAVU)

Melding 09-132 :

[PRIMEUR] A1 09-132 naar onbekende melding

En een melding voor de 09-134

[PRIMEUR]A1 09-134 OVERDORP KOCKENGEN

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #243 Gepost op: 28 februari 2012, 12:37:05
Hoezo Primeur? Er heeft vast wel iemand een gele auto gefilmt

Gast

• Gast
Reactie #244 Gepost op: 28 februari 2012, 12:44:29
15 seconden overbodig en deels zichtbaar, 5 seconden zoom-in weer deels zichtbaar, 2 seconden scherp en volledig in beeld en daarna een onscherp beeld tot hij in de verte om de hoek gaat.
Dit filmpje komt niet door de "eisen" heen die er zijn voor het plaatsen van filmpjes (kijk maar op pagina 1)....

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 28 februari 2012, 13:49:48
Hoezo Primeur? Er heeft vast wel iemand een gele auto gefilmt

Wordt er ook een beetje moe van dat iedereen zijn filmpjes PRIMEUR noemt  ::)
Voor hem/haar persoonlijk misschien ja... ondertussen staat YT al vol met filmpjes er van...

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 28 februari 2012, 18:22:37
Wat een ontzettend lelijke ambu's.... Lijkt me ook erg onprettig om in te werken.. iemand ervaring mee?

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 28 februari 2012, 18:25:15
Wat een ontzettend lelijke ambu's.... Lijkt me ook erg onprettig om in te werken.. iemand ervaring mee?

De nieuwe Visser 5?
Ik hoorde dat de vering van de 4 beter was dan de 5.
Ambulance reed voor de rest heel fijn.
Ook vond, de chauffeur waarmee ik praatte, dat er veel ruimte voor de bestuurder was.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 28 februari 2012, 23:09:02
Er zit aan de opbouw weinig inbreng van Visser in (mbt het ontwerp). Het is een Miesen-ambulance en (mogelijk alleen op papier) via Amstra, de officiële importeur van Miesen, bij Visser terecht gekomen. Visser heeft de ambulances vervolgens aangepast aan de wensen van de RAVU.
Een chauffeur vertelde mij dat de ambu stugger is geveerd. Je zou het ook 'sportiever' geveerd kunnen noemen  :D
Geloof niet alles wat je denkt.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 28 februari 2012, 23:13:17
Misschien vast al benoemd, maar waarom kiezen ambulancediensten voor die lage Mercedessen? Lage zit dus laag zicht en zo op het eerste gezicht minder werkruimte.