Naar verluit is de ambulancebouwer Amstra uit Geldermalsen failliet, op 31 juli 2012 is het faillissement uitgesproken.
Ik vond het al zo lang duren voordat ik weer nieuwe lage ambulances op de foto zag. Visser kreeg via Amstra een kale Miesen ambulance aangeleverd, Amstra was de NL-se importeur van Miesen ambulances. Ik ben wel eens wat kritisch over Visser maar hier kunnen ze ook echt niets aan doen, en dan doel ik op eventuele vertraging in levering, en dan te bedenken dat ze in november 2011 bij de eerste nieuwe lage mercedes al 1,5 jaar vertraging hadden.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.
Nog even een klein dingetje rechtzetten, ik noem de lage ''RAVU'' ambulance die door Visser geleverd word een Miesen, terwijl deze als Binz op kenteken staat. Binz heeft op dit moment geen ambulance uitvoering op het laatste model e classe, Binz verlengd alleen het ambulance chassis in eigen beheer. Omdat ze dit in eigen beheer doen krijgen ze geen toestemming van mercedes-benz en word daardoor geregistreerd als ''Binz E 250CDI'' officieel mogen ze de emblemen niet voeren, maar Visser schroeft ze er gewoon op
Er was in dit topic een forum collega die sugereerde dat Miesen geen ambulance onder haar naam zou kunnen registreren, dit is niet correct. Als Miesen in eigen beheer een mercedes zou verleningen, dan zou dit ambulance chassis' als ''Miesen'' geregistreerd kunnen worden. (Miesen krijgt op dit moment het verlengde Binz chassis'' aangeleverd)
Ik kan dit ook bewijzen met voorbeelden van Huiskamp rouwwagens.
RP-43-BL ''Huiskamp SEL verlengd begrafenis auto'' voertuig staat niet geregistreerd als "mercedes''
PT-DP-38 ''Huiskamp 940 begrafenisauto'' voertuig staat niet geregistreerd als Volvo.
bron RDW, voertuigen zijn in eigen beheer aangepast/verlengd en dan mag de carosserie bouwer deze voertuigen registreren onder haar eigen naam