Ik denk zelf dat de organisatie van USAR erg loyaal is aan de diverse ministeries, (de kolen en geit willen sparen)
Volgens mij als buitenlandse zaken het verzoek doet, zijn ze nu al weg..
USAR.NL is een overheidsclubje, die alleen op verzoek van buitenlandse zaken in het buitenland iets mag doen..
Maar we hebben van die belangenverstrengelingen in buitenlandse zaken zitten en van politiek gevoelige issues dat we nooit voorop zullen zitten om assistentie te kunnen verlenen. Ooow, ja er moet wel een formele hulpvraag komen.. en de authoriteiten ter plaatse weten het allemaal precies.. (terwijl onze journaal beelden iets anders zeggen)
precies de redenatie van onze buitenlandse zaken..
Het dat is precies de zwakte van USAR.NL.
En onze ministers zijn op vakantie///, en buitenlandse zaken slaapt....
Oow, ja, wat is een formele hulpvraag..
Iemand ligt volledig in de kreukels, maar je belt niet 112, want hij roept niet om hulp...?? Ik reken dat USAR niet aan maar buitenlandse zaken.. en aan BIZA, dat ze er niet bij buitenlandse zaken op aandringen dat deze hulp beschikbaar is. Ooow, nee dat kan niet wat Remkes is in thailand op vakantie en Bot en van Ardenne zijn ook op vakantie, van hun wel verdiende rust..
Aan de andere kant, als er zoveel andere teams zijn bezig zijn, kan je afvragen wat de toegevoegde waarde is van USAR.NL, Morgen kan er een ramp zijn vlak bij ons.. en dan zijn ze er natuurlijk wel . (hoop ik,) als buitenlandse zaken het goed vind natuurlijk...