Leraar na ingrijpen vechtpartij in klas door politie gearresteerd en afgevoerd

Auteur Topic: Leraar na ingrijpen vechtpartij in klas door politie gearresteerd en afgevoerd  (gelezen 13234 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Eigenlijk is het heel simpel. De stiefvader zoekt de schuld overal behalve bij zijn eigen zoon.

Aanhouden van de school directeur van een te zwaar middel welke absoluut niet in verhouding staat met het incident. Soms moet je een situatie aanvoelen. Ook al wordt er aangifte gegaan je hoeft niet altijd tot aanhouding over te gaan. Aanhouding doe je vaak omdat de verdachte later moeilijk is op te sporen, niet komt als je hem ontbied op het bureau of bv al een hoop antecedenten(lees strafblad) heeft. Verhoor van de verdachte had beter op een later tijdstip gekund.

Verkeerd signaal naar de maatschappij. En das jammer.... 98uiye


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Het verhaal van de politievoorlichter is erg ongeloofwaardig.
Ze hadden beter kunnen overwegen die boze vader voor verstoring van openbare orde dan wel bedreiging mee te nemen in plaats van die adjunct-directeur aanhouden onder het mom van zijn eigen veiligheid.
Een hele slechte actie van de politie. Hier gaat een heel verkeerd signaal naar leerlingen toe.  >:(
Dit mag niet zonder gevolgen blijven voor de verantwoordelijken binnen de politie.

Waar is de tijd dat je thuis nog een draai om je oren toe kreeg als ze te weten kwamen dat je er uit gestuurd was.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Inderdaad een onbegrijpelijke actie van die stiefvader.
Ik heb zelf nu een puberdochter in huis en zit in de 2e klas. Wij als ouders zijn er heel duidelijk in, als er op school zaken gebeuren, waar zij ook aandeel in heeft heeft ze pech. Maar  als zij dan straf op loopt in de vorm van nablijven, uit de klas worden gestuurdt, dan is dat haar probleem en niet het onze. Zij misdraagt zich dan op school, en dan dient zij daar zelf de gevolgen ervan te dragen.

Ik had me zelf ook zeker niet zo uit de tent laten lokken om direct naar de politie te stappen. In geval van blauwe plekken zoals nu ook mee speelt, dan had ik een telefoontje gepleegt naar de school en betreffende leerkracht. Had daar uitgekomen dat dit door de eigenwijzigheid van dochterlief is ontstaan, prima ook dan hoeft ze niet te zeuren.
Tja, de politie, die hadden beter die stiefvader kunnen adviseren om eerst in gesprek te gaan met de school dan meteen naar dit zware middel te grijpen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ik weet hiet niet hoor, maar ik had thuis nog een pak rammel gekregen als mijn ouders er achter kwamen dat ik zo gereageerd had richting de leraar...

Heel bijzondere casus dit, met alleen maar verliesers. Ik denk dat je het hier bijna niet goed had kunnen doen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Het verhaal van de politievoorlichter is erg ongeloofwaardig.
Ze hadden beter kunnen overwegen die boze vader voor verstoring van openbare orde dan wel bedreiging mee te nemen in plaats van die adjunct-directeur aanhouden onder het mom van zijn eigen veiligheid.

Het "verhaal"  van deze politie voorlichter is inderdaad erg vaag.

Of is het nieuw beleid?   :D  men haalt de bedreiger niet meer van straat maar diegene die bedreigt wordt.........in kader van diens veiligheid.
  98uiye


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Ze hebben in Nieuwegein kennelijk iets geleerd:

Hoofd basisschool met dood bedreigd

NIEUWEGEIN - In Nieuwegein is een 18-jarige vrouw aangehouden voor het bedreigen van de directrice van de basisschool van haar zusje. De vrouw was woest omdat haar achtjarige zus zou zijn mishandeld.

Het meisje had vrijdag tussen de middag verteld over een incident op de school. Na de lunch kwam ze met haar twee oudere zussen en een tante verhaal halen.

Daarop ontstond een discussie waarbij de 18-jarige doodsbedreigingen uitte aan het adres van de directrice. Het schoolhoofd deed daarvan direct aangifte.

's Avonds kwam het meisje met haar familieleden naar het politiebureau om aangifte doen van mishandeling. Toen is de 18-jarige zus aangehouden. Na verhoor is de vrouw met een dagvaarding naar huis gestuurd.

Bron: RTV Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/406785
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Op hogere scholen loopt al jaren part. beveiliging rond...nog even, en dan ook op basisscholen? Of is dat zo links en rechts soms al het geval?


Bweer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Die vader verdient ook een schop onder zijn reet.

Hij geeft nu het signaal af aan zijn zoontje dat diens streken wel kunnen, dat je maling kunt hebben aan het gezag en er iemand, door het doen van aangifte, nog een oor mee aannaait ook.

Als het mijn zoon had geweest had hij thuis nog een pak op zijn flikker gekregen.

Respect is iets wat je thuis hoort te leren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Bij ons in A-A zit op .een aantal scholen gewoon standaard een hoofdagent van politie. Die scholen waren van een dusdanig kalbiber dat er iom de schooldirectie een politieagent is geplaatst.

Dit is het SVT(School Veiligheidsteam).


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Bij ons in A-A zit op .een aantal scholen gewoon standaard een hoofdagent van politie. Die scholen waren van een dusdanig kalbiber dat er iom de schooldirectie een politieagent is geplaatst.

Dit is het SVT(School Veiligheidsteam).

Dat wist ik (nog) niet. Bizar eigenlijk, standaard politie op school.
Kan ik daaruit afleiden dat er in eerste instantie part. beveiliging ingezet is, maar dat dit niet voldoende is gebleken? Dus dat men na bepaalde incidenten heeft besloten dat er een agent moet ''posten''?