Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Het eindigt met een zendercoordinator van de NPO die de verhoren van de commissie de Wit die werkelijk nergens waar elders kunnen worden uitgezonden ( internet bestaat niet en waar is eigenlijk Politiek24 voor? ) en het gaat om een zaak van nationaal belang waardoor dus DE sesamstraat sinkterklaas special is komen te vervallen.

Ik ben heel benieuwd naar de kijkcijfers.

Op zo'n moment waar geneuzel prefeleert boven traditie, krijg ik toch echt de neiging om op zoek te gaan naar het stopje van de badkuip Nederland BV en te vragen of de laatste het licht wil uit doen.

Kusje

• Senior gebruiker
Het eindigt met een zendercoordinator van de NPO die de verhoren van de commissie de Wit

Commisie   De WIT               mag die wel zo heten    >:D   >:D     98uiye   98uiye

Dinges

• Senior gebruiker
Ik erger me groen en geel en wordt zo langzamerhand een zwartkijker.....als dat nog mag, tenminste!  ;D Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat e.e.a. in het absurde wordt getrokken.. Wat te denken van die duo-penotti reclame uit de jaren  '90? Uit den boze, tegenwoordig?

Duo Penotti reclame uit de jaren 90 (1) (Nederlands)

Zal mij een merguez (lees: worst) wezen! Merguez (Arabisch: مرقاز)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Het eindigt met een zendercoordinator van de NPO die de verhoren van de commissie de Wit die werkelijk nergens waar elders kunnen worden uitgezonden ( internet bestaat niet en waar is eigenlijk Politiek24 voor? ) en het gaat om een zaak van nationaal belang waardoor dus DE sesamstraat sinkterklaas special is komen te vervallen.

Ik ben heel benieuwd naar de kijkcijfers.

Op zo'n moment waar geneuzel prefeleert boven traditie, krijg ik toch echt de neiging om op zoek te gaan naar het stopje van de badkuip Nederland BV en te vragen of de laatste het licht wil uit doen.
Mijn gedachte O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Kijkcijfers van 5 december.

1 Radar 1.971.000
 2 Memories 1.775.000
 3 Goede Tijden Slechte Tijden 1.602.000
 4 Journaal 20:00 uur  1.601.000
 5 Half acht nieuws 1.414.000
 6 Familiediner 1.386.000
 7 Journaal 18:00 uur 1.269.000
 8 Een Vandaag  1.204.000
 9 De Wereld Draait Door 1.171.000
 10 CSI  1.085.000

De verhoren scoorden 250.000 kijkers.

Me dunkt dat er wel meer dan 250.000 kinderen in Nederland te vinden waren die in de startblokken lagen voor de beeldbuis voor Sinterklaas.
Echt, bizar.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Citaat
Aanhoudingen intocht Sint onterecht
Toegevoegd: woensdag 18 apr 2012, 14:06

De twee demonstranten die tijdens de Sinterklaasintocht in Dordrecht werden opgepakt, worden niet vervolgd. Volgens het Openbaar Ministerie was het niet noodzakelijk om ze te arresteren.

De demonstranten droegen tijdens de intocht een T-shirt waarop stond 'Zwarte Piet is racisme'. Omstanders namen daar aanstoot aan en wilden dat de politie ingreep. Toen de betogers weigerden weg te gaan, werden ze opgepakt.
Niet uitdagend

"De politie beriep zich op de Algemene Plaatselijke Verordening, omdat het zou gaan om uitdagend gedrag waaruit ongeregeldheden zouden kunnen voortkomen", zegt een woordvoerster van het OM. "Maar de teksten waren niet zo uitdagend dat ze weggestuurd moesten worden of worden aangehouden."
Bron: nos.nl
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

sylvester1986

• Gast
OM: Arrestatie Zwarte Piet-demonstranten onterecht

Twee demonstranten bij de intocht van Sinterklaas in Dordrecht hadden niet mogen worden gearresteerd. De activisten die T-shirts droegen met de tekst 'Zwarte Piet is racisme' worden niet langer vervolgd.

Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) na onderzoek bepaald. De mannen werden bij de intocht, in november vorig jaar, gearresteerd omdat zij hun T-shirts niet wilde uittrekken toen de politie hier om vroeg.

Een woordvoerder van het OM laat weten dat de agenten de mannen niet hadden mogen arresteren. De tekst op het T-shirt is aanstootgevend, maar niet zo erg dat vervolging mogelijk is.

Confrontatie
Het tweetal Quinsy Gario en Kno’Ledge Cesare wilden naar eigen zeggen op een rustige manier bezwaar maken tegen het 'racistische element' van Zwarte Piet. Volgens de burgemeester van Dordrecht Arno Brok (VVD) waren de twee uit op een confrontatie tijdens het kinderfeest.

Cesare laat aan het AD weten dat hij 'blij' is met de uitspraak. Hij vindt dat Brok zijn excuses moet aanbieden voor de arrestatie.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/336365/OM-Arrestatie-Zwarte-Pietdemonstranten-onterecht.htm

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl