Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24129 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Heeft "sinterklaas" toen je nog kind was je overgeslagen?
Sinterklaas rijdt nog normaal op een paard, de kerstman jaagt een kudde rendieren met slee en al de lucht in. Weet je hoe eng het kan zijn als zij bij op je dak landen om cadeautjes door de schoorsteen komen stoppen. >:D 0098

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
opgepakt en vervolgt
geestelijk mishandelen
onnodig bang
de stuipen op het lijf
tegen hun kinderen liegen
Ik kots van dit soort volwassenen
er komt een moment dan kan ik ook op straat me mond niet meer houden.
die belachelijke liedjes met bangmakerij teksten

Juist... Je weet deze oer-Hollandse traditie (wat stemde je ook alweer?) wel heel erg uit zijn verband te trekken. Dit is de mooiste tijd van het jaar voor vele kinderen en moet geen platform zijn voor stennisschoppers.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Ik hoop eigenlijk dat het sarcastisch bedoeld is maar dat zal wel niet.

Als dit al buiten proportioneel is dan kunnen we er beter mee stoppen.  :-X
Hij werkt niet mee, en bied actief verzet door zichzelf vast te houden, (daarom wordt er ook loslaten geroepen...) Dan kunnen die knietjes (oftewel pijnprikkels) geen kwaad. Bovendien zijn ze nou ook weer niet zo heftig....
Hij werkt niet mee omdat hij op de grond ligt met zijn armen ingetrokken, als je dan toch pijnprikkels wilt toedienen om los te laten pak je zijn duimen of schouder/sleutelbeen, ga je niet als een imbeciel knietjes uitdelen en met een vuist op zijn lichaam in slaan, dat heb ík in het verleden in elk geval niet geleerd toen ik nog "IBT" kreeg ( dat is inmiddels 9 jaar geleden dus er kan het één en ander verandert zijn) en al helemaal niet als er een kind naast je staat, het is en blijft een kinderfeest en ik denk dat je bij je zelf te rade kan gaan of dit geweld nodig was om deze meneer af te voeren want 20 seconden later kunnen ze hem wel netjes optillen. Natuurlijk moet die jongen zijn verzet staken, maar hij wordt Al om een kul reden aangehouden(Als het zo ging als ze hebben gezegd).
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Ik denk dat (als burger) benen fixeren geen overbodige luxe is. Het is echter Amerika, je weet nooit wat je daar als reactie kunt verwachten. Ik verwacht dat dit in Nederland wel gewaardeerd wordt.
Wel kenbaar maken wat je van plan bent, voor je het weet zien ze je in een kwaad daglicht.
Maargoed, dit is mijn opinie en ik ben ook een 'gewone burger'.
In zo'n geval zou ik toch vragen of het gewenst is als ik zou helpen.

mark hes

• Senior gebruiker
Hij werkt niet mee omdat hij op de grond ligt met zijn armen ingetrokken, als je dan toch pijnprikkels wilt toedienen om los te laten pak je zijn duimen of schouder/sleutelbeen, ga je niet als een imbeciel knietjes uitdelen en met een vuist op zijn lichaam in slaan, dat heb ík in het verleden in elk geval niet geleerd toen ik nog "IBT" kreeg ( dat is inmiddels 9 jaar geleden dus er kan het één en ander verandert zijn) en al helemaal niet als er een kind naast je staat, het is en blijft een kinderfeest en ik denk dat je bij je zelf te rade kan gaan of dit geweld nodig was om deze meneer af te voeren want 20 seconden later kunnen ze hem wel netjes optillen. Natuurlijk moet die jongen zijn verzet staken, maar hij wordt Al om een kul reden aangehouden(Als het zo ging als ze hebben gezegd).
Deze persoon is volgens de nieuws berichten al eerder gewaarschuwd dat hij met zijn aanhang moest vertrekken, de intocht is geen gelegenheid om te demonstreren.
Ik ben er van overtuigd dat de politie dit voor de aanhouding voor een 2e keer hebben medegedeelt. Meneer wijgert voor de 2e keer te vertrekken, en daarna verzet hij zich tegen zijn aanhouding. En dan zijn er 3 agenten bij betrokken die al heel veel beduld hebben gehad met deze man, en word toch redelijk snel die steeg ingesleept.
Ik vermoed dat de intocht op korte afstand al bezig was, en dit heeft deze actie groep bewust opgezocht. Mogelijk om de intocht te verstoren of om minimaal in beeld te komen, reden genoeg voor de politie om op te treden tegen deze mensen.
Miss iets te hardhandig, dat kan ik niet beoordelen, maar ik denk dat de politie deze man daar snel weg wilden hebben. ;)

Kusje

• Senior gebruiker
Politie houdt betogers aan bij intocht Sint

AMSTERDAM -  De politie heeft zondagmiddag bij de intocht van Sinterklaas in Amsterdam vijf activisten aangehouden. De mannen en vrouwen werden meegenomen naar het politiebureau wegens het verstoren van de orde, liet een woordvoerder weten. Ze hebben een bekeuring gekregen.
Volgens de politie deelden ze pamfletten uit op het Leidseplein, waar Sinterklaas kinderen toesprak vanaf het bordes van de Stadsschouwburg. In de pamfletten werd Zwarte Piet in verband gebracht met racisme.

Ook tijdens de intocht van Sinterklaas in Dordrecht zaterdag pakte de politie enkele mensen op omdat zij ongeoorloofd zouden hebben gedemonstreerd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10916138/__Arrestaties_bij_intocht_Sint__.html?sn=binnenland

sylvester1986

• Gast
Ik denk dat deze persoon volgend jaar een ander shirt aan heeft, iets van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=47109.msg881178#msg881178  :P

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Gewoon bizar dat je dat al niet op je shirt mag hebben. Waar gaat het heen in dit land.
Ik zie liever dat alle volwassenen opgepakt en vervolgt worden die in deze tijd van het jaar hun kinderen en kleinkinderen enz. geestelijk mishandelen.

Waarom geestelijk mishandelen ? Omdat kinderen onnodig bang worden gemaakt door ouders en anderen volwassenen met diverse teksten.
Neem bijvoorbeeld wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe. Of Als je niet lief bent dan ga je in de zak mee naar Spanje.

Sorry hoor maar hiermee worden kinderen jarenlang onnodig de stuipen op het lijf gejaagd want owee als ik niet lief ben dan kan er dit en dat met me gebeuren.
En ouders die je altijd hoort zeggen je moet wel eerlijk zijn tegen pappa en mamma en niet liegen.
Maar in deze tijd van het jaar mogen ze wel tegen hun kinderen liegen. Ik kots van dit soort volwassenen en er komt een moment dan kan ik ook op straat me mond niet meer houden.

Nee doe dan de kerstperiode maar daar heb je niet van die belachelijke liedjes met bangmakerij teksten zoals ik hierboven genoemd heb maar een stuk vriendelijker en warmer.

Sorry maar je draait/draaft nu flink door met 'geestelijke mishandeling' e.d.

Vraag aan 100 volwassenen hoe zij achteraf terugkijken op de sinterklaastijd en er zullen er maar zeer zeer weinigen zijn die getraumatiseerd zijn geraakt of op enige andere wijze nadelen hebben ondervonden aan dit kinderfeest.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Vraag aan 100 volwassenen hoe zij achteraf terugkijken op de sinterklaastijd en er zullen er maar zeer zeer weinigen zijn die getraumatiseerd zijn geraakt of op enige andere wijze nadelen hebben ondervonden aan dit kinderfeest.

Precies, als er echt zo veel mensen getraumatiseerd zouden zijn zou het niet al bijna 100 jaar op deze manier worden gevierd...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik heb nergens last van. ^-^