Hij werkt niet mee omdat hij op de grond ligt met zijn armen ingetrokken, als je dan toch pijnprikkels wilt toedienen om los te laten pak je zijn duimen of schouder/sleutelbeen, ga je niet als een imbeciel knietjes uitdelen en met een vuist op zijn lichaam in slaan, dat heb ík in het verleden in elk geval niet geleerd toen ik nog "IBT" kreeg ( dat is inmiddels 9 jaar geleden dus er kan het één en ander verandert zijn) en al helemaal niet als er een kind naast je staat, het is en blijft een kinderfeest en ik denk dat je bij je zelf te rade kan gaan of dit geweld nodig was om deze meneer af te voeren want 20 seconden later kunnen ze hem wel netjes optillen. Natuurlijk moet die jongen zijn verzet staken, maar hij wordt Al om een kul reden aangehouden(Als het zo ging als ze hebben gezegd).
Deze persoon is volgens de nieuws berichten al eerder gewaarschuwd dat hij met zijn aanhang moest vertrekken, de intocht is geen gelegenheid om te demonstreren.
Ik ben er van overtuigd dat de politie dit voor de aanhouding voor een 2e keer hebben medegedeelt. Meneer wijgert voor de 2e keer te vertrekken, en daarna verzet hij zich tegen zijn aanhouding. En dan zijn er 3 agenten bij betrokken die al heel veel beduld hebben gehad met deze man, en word toch redelijk snel die steeg ingesleept.
Ik vermoed dat de intocht op korte afstand al bezig was, en dit heeft deze actie groep bewust opgezocht. Mogelijk om de intocht te verstoren of om minimaal in beeld te komen, reden genoeg voor de politie om op te treden tegen deze mensen.
Miss iets te hardhandig, dat kan ik niet beoordelen, maar ik denk dat de politie deze man daar snel weg wilden hebben.