Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24139 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Ik ben benieuwd wanneer de eerste roodharigen zich demonstratief gaan opstellen bij evenementen waar Bassie aanwezig is. Zij worden als groep van roodharigen tenslotte als 'dom' geportretteerd door deze bejaarde roodneus......

+1

En de blondjes ???   :D

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
+1

En de blondjes ???   :D          

Denk er om ... Niet op blondjes afgeven hè?
Anders snap ik het niet meer.
Denk ik.
Toch?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Anti zwarte piet betogers aangehouden A'dam
ANTI ZWARTE PIET BETOGERS AANGEHOUDEN IN AMSTERDAM
door frankbuisAT5 op 15 nov 2011
Betogers afgevoerd bij intocht Sinterklaas
Ook Miss Kitty http://www.ladyskittles.com/?page_id=8
werd hierbij aangehouden.
Lees hier het verlag van de anti zwarte piet betogers.
http://oralistisch.nl/2011/11/verslag-van-arrestaties-intocht-sinterklaas-ams...

Ook bij de intocht van Sinterklaas in Amsterdam zijn vandaag Zwarte Piet-demonstranten afgevoerd door de politie. Ze kregen een boete.
Gisteren demonstreerde betogers al in Dordrecht, bij de landelijke intocht van Sinterklaas. Eén man, uit Amsterdam, droeg toen een t-shirt met 'Zwarte Piet is racisme'. Hij werd hardhandig aangehouden.

De vijf demonstranten die zondagmiddag bij het Leidseplein afgevoerd werden, hadden geen t-shirts, maar deelden wel dezelfde pamfletten uit. In de pamfletten werd Zwarte Piet in verband gebracht met racisme, zegt de politie. De aanhoudingen zijn verricht voor Sinterklaas voorbij kwam.

De politie zegt tegen AT5 dat de demonstranten de boete hebben gekregen voor opruiing. De betogers lieten zich niet zomaar afvoeren, één van de demonstranten trapte vrij agressief naar de fiets van een agent.

Volgens een van de aangehouden demonstranten was er helemaal geen reden tot actie van de politie. 'Er is nooit één pamflet uitgedeeld noch aanwezig geweest', schrijft ze via Twitter. Waarom de politie dan toch in actie kwam? 'Dat is het mooie, er was geen reden! Op mijn process verbaal staat VERDENKING van verstoring van de openbare orde...'
CAMERA MONTAGE COPYRIGHT FRANK BUIS/AT5 AMSTERDAM. 13 NOVEMBER 2011

WERD KITTY BALKER MET GROF GEWELD EN VUISTSLAGEN AANGEHOUDEN ?
BIJ DE AANHOUDINGEN BIJ DE ANTI ZWARTE PIET ACTIE OP HET LEIDSEPLEIN WERD KITTY BALKER AANGEHOUDEN.
http://oralistisch.nl/2011/11/verslag-van-arrestaties-intocht-sinterklaas-ams...
http://www.ladyskittles.com/
http://www.metronieuws.nl/amsterdam/politie-greep-veel-te-hard-in-bij-zwarte-...

Progammamaker Kitty Balker zegt : 'Ik ben op een verhoging geklommen om het alsnog te kunnen filmen. Bij het zien van de klappen schreeuwde ik uit dat dit niet kon. Hierop werd ik aangehouden op een onnodig hardhandige manier waarbij ook ik vuistslagen in mijn rug kreeg terwijl ik mij niet verzette.'
CAMERA MONTAGE COPYRIGHT FRANK BUIS/AT5 AMSTERDAM. 16 NOVEMBER 2011
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Anti zwarte piet betogers aangehouden A'dam

Progammamaker Kitty Balker zegt : 'Ik ben op een verhoging geklommen om het alsnog te kunnen filmen. Bij het zien van de klappen schreeuwde ik uit dat dit niet kon. Hierop werd ik aangehouden op een onnodig hardhandige manier waarbij ook ik vuistslagen in mijn rug kreeg terwijl ik mij niet verzette.'

Wat een vertoning! En maar schreeuwen FILMEN FILMEN FILMEN!
Goed om te zien dat er gefilmd is maar dan in haar nadeel. Oproerkraaister eerste klas!
Diep en diep treurig om het plezier van kleine kinderen te vergallen. Dat ze eerst eens goed hun huiswerk gaan doen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Citaat
BIJ DE AANHOUDINGEN BIJ DE ANTI ZWARTE PIET ACTIE OP HET LEIDSEPLEIN WERD KITTY BALKER AANGEHOUDEN.

De dame is kennelijk wereldberoemd in Amsterdam, ze voert tenminste een act op alsof ze het geheel voor het zeggen heeft.
Als je de arrestatie zo bekijkt, dan is er absoluut geen onnodig geweld tegen haar gebruikt.
Ze verzet zich zichtbaar en brengt met haar gegil blijvende gehoorschade aan bij de politiemensen die haar op een rustige manier oppakken.
Ik begrijp uit de reportage dat ze AT5 zo ongeveer gesmeekt heeft om aandacht aan haar te schenken.
Je zou bijna denken dat ze het er om doet. Het levert publiciteit op....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
WERD KITTY BALKER MET GROF GEWELD EN VUISTSLAGEN AANGEHOUDEN ?

Kunnen de betreffende agenten/justitie geen aanklacht tegen deze mevrouw starten wegens smaad ?? Lijkt mij op zijn minst op zijn plek, aangezien uit de beelden duidelijk blijkt dat er geen sprake was van onnodig geweld of vuistslagen in de rug.

Zelf denk ik bij het bekijken van de beelden : '1000 x liever een vrolijke, vriendelijke, dansende en pepernoten uitdelende 'Zwarte Piet', dan een stapeltje schreeuwende, heethoofdige, agressieve en aandachtsgeile Nederlanders (al dan niet zwart)...........'
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

sylvester1986

• Gast
Laat ik het daar verder maar bij houden, anders moet ik straks nog met een acute hartklepverklontering worden afgehaald door de vrienden uit de witte kolom......
Of je vooral niet druk maken helpt ook  ;)

Kusje

• Senior gebruiker
Of je vooral niet druk maken helpt ook  ;)

Ik lees je zin in de context van het antwoord van Boogje.

Maar in het algemeen, ben ik van mening dat, we/men hierover zich wel druk moet maken.
Op het moment dat men/wij dit niet meer doen, "zij" gaan bepalen wat "wij" wel en niet meer mogen.

Heel eerlijk gezegd mag de politiek van mij hier over ook iets gaan roepen.   Ondanks het "maar" een kinderfeest is.  
Wat volgt?  Kerst?  Pasen?  Het kan goed mogelijk zijn dat dierenliefhebbers deze feesten ook storend vinden.  Of mensen die vinden dat bij deze feesten we/men de kinderen ook voorliegen................

Maar kijkend naar andere feesten waaronder het suikerfeest, misschien vinden mensen die diabetes hebben deze benaming niet correct   ;)

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Toch heb ik het idee dat we in Nederland roomser willen zijn dan de paus.
In andere landen is men in staat om te accepteren dat er in het verleden wellicht fouten zijn gemaakt, maar dat het simpel is zoals het is. In Frankrijk en Spanje worden bijvoorbeeld de lieden geëerd die jaren geleden in ons land behoorlijk huis hebben gehouden en hier -naar de huidige maatstaven- oorlogsmisdaden hebben begaan.

De slavernij-periode heeft ook zijn positieve keerzijde.
Hadden de mensen die nu in vrijheid (mits ze zich aan de regels houden) kunnen protesteren anders niet in een onderontwikkeld land met een lage welvaart moeten leven? Nederland is een van de koloniale landen die het beste hebben gezorgd voor de landen die ze destijds gekolonaliseerd hebben.
De welvaart op de Antillen, Indonesië en ook Suriname zou stukken minder zijn zonder alle Nederlandse inbreng. Vooral naar de Antillen zijn tot op de dag van vandaag gigantische bedragen gegaan.
Hiermee praat ik de slavernij en de kolonisering niet goed.
Maar is nu zo langzamerhand de tol niet betaald?
Daarnaast, je praat over 3 en meer eeuwen geleden!!

Sinterklaas is in oorsprong een katholiek feest. Gelukkig gaan de niet-katholieken de straat niet op om te protesteren, maar vieren ze het feest tegenwoordig in overgrote meerderheid mee.
Het feest is verworden tot een Nederlanse traditie. Tradities moet je koesteren.
En als je roots elders liggen, maar je kiest er voor om in Nederland te willen wonen, dan 'omarm' je het Sintnicolaasfeest of je accepteert dat dit in Nederland nu eenmaal gevierd wordt.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Maar in het algemeen, ben ik van mening dat, we/men hierover zich wel druk moet maken.
Op het moment dat men/wij dit niet meer doen, "zij" gaan bepalen wat "wij" wel en niet meer mogen.

+ 1
Leven en laten leven is de leus !
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl