Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24170 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Alsof dat een goed voorbeeld voor de kinderen is.
De Nederlandse bevolking kan zich beter druk maken om belangrijker dingen.
Man gewond na brute straatroof
Buschauffeurs mishandeld
Man rijdt in op ambtenaar
Rover (16) gepakt
Wat een kul-argument Sylvester. Alsof de aanwezigheid van ander en erger onrecht in Nederland je moet weerhouden om tegen zo'n pretbederver op te treden...

'O nee, deze man loopt het plezier van mijn kind te bederven, maar er is laatst een buschauffeur mishandeld dus ik zeg er maar niks van.'

Dinges

• Senior gebruiker
Wat een kul-argument Sylvester. Alsof de aanwezigheid van ander en erger onrecht in Nederland je moet weerhouden om tegen zo'n pretbederver op te treden...

'O nee, deze man loopt het plezier van mijn kind te bederven, maar er is laatst een buschauffeur mishandeld dus ik zeg er maar niks van.'

Precies. In dit land is voor alles een platform, een plekje, diverse kanalen om je opvattingen en ideeën kenbaar te maken. Demonstreren, actievoeren, bijna alles is mogelijk. Maar dan wel op de juiste tijd en op de juiste plaats, gelukkig.

sylvester1986

• Gast

Je kan er altijd wat van zeggen, daar is niks mis mee.
Men maakt zich in Nederland alleen maar druk om kleine dingen en ziet doemscenario's.
Nu praat ik dus alleen over dat gedoe rond dat shirt.
Over eventuele agressie/fatsoen heb ik ook gesproken.

Stel dat die lui er alleen stonden met dat shirt aan, had de politie dan ook zo gereageerd?

Kusje

• Senior gebruiker
Stel dat die lui er alleen stonden met dat shirt aan, had de politie dan ook zo gereageerd?

Volgens is het een demostratie,  voor een demostratie heb je toestemming nodig.  
Indien je geen toestemming hebt, dan kan de politie je vorderen weg te gaan, ga je niet weg dan kan je ge-arresteerd worden en  als je je gaat verzetten, dan wordt je zo hardhandig gearresteerd......  dus de antwoord op je vraag  kan JA zijn

Nick

• Senior gebruiker
Volgens is het een demostratie,  voor een demostratie heb je toestemming nodig.  
Indien je geen toestemming hebt, dan kan de politie je vorderen weg te gaan, ga je niet weg dan kan je ge-arresteerd worden en  als je je gaat verzetten, dan wordt je zo hardhandig gearresteerd......  dus de antwoord op je vraag  kan JA zijn

Het zit iets genuanceerder in elkaar, hoewel de uitwerking ongeveer hetzelfde is. Voor een demonstratie heb je geen toestemming nodig, maar je moet hem wel melden bij de burgemeester. De burgemeester kan daarop maatregelen nemen (bijvoorbeeld mbt inzet politie, verkeersmaatregelen e.d.). Bovendien kan de burgemeester bepaalde voorwaarden stellen (bijvoorbeeld een bepaalde route die gevolgd moet worden). In uiterste gevallen kan een demo verboden worden, maar dat is een laatste redmiddel en zal niet snel voorkomen. In dit geval zou er sprake kunnen zijn van een niet-aangemelde demonstratie die de politie beëindigd. En uiteraard zijn er nog tientallen andere (onbekende) mogelijkheden waarom de politie optreed in dit specifieke geval.
Senior GGP / Oost-Brabant

sylvester1986

• Gast
Dan kun je beter helemaal geen tekst op een kledingstuk zetten, want als dat al demonstreren is :-X
Ik bedoel nu gewoon dat de man er bij staat en verder niks doet/zegt, dan is er toch niks aan de hand?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gewoon bizar dat je dat al niet op je shirt mag hebben. Waar gaat het heen in dit land.
Ik zie liever dat alle volwassenen opgepakt en vervolgt worden die in deze tijd van het jaar hun kinderen en kleinkinderen enz. geestelijk mishandelen.

Waarom geestelijk mishandelen ? Omdat kinderen onnodig bang worden gemaakt door ouders en anderen volwassenen met diverse teksten.
Neem bijvoorbeeld wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe. Of Als je niet lief bent dan ga je in de zak mee naar Spanje.

Sorry hoor maar hiermee worden kinderen jarenlang onnodig de stuipen op het lijf gejaagd want owee als ik niet lief ben dan kan er dit en dat met me gebeuren.
En ouders die je altijd hoort zeggen je moet wel eerlijk zijn tegen pappa en mamma en niet liegen.
Maar in deze tijd van het jaar mogen ze wel tegen hun kinderen liegen. Ik kots van dit soort volwassenen en er komt een moment dan kan ik ook op straat me mond niet meer houden.

Nee doe dan de kerstperiode maar daar heb je niet van die belachelijke liedjes met bangmakerij teksten zoals ik hierboven genoemd heb maar een stuk vriendelijker en warmer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Dus eigenlijk moet sinterklaas worden afgeschaft omdat ouders hun kinderen "voorliegen". Je kunt het ook zo zien, een kind vindt het mysterie rond sinterklaas prachtig en veel volwassen vinden het ook leuk om zich mee te laten slepen in het sprookje sinterklaas. Maar wat moet je als ouder anders doen, tegen een kind van 4 gelijk vertellen waar het op slaat? Voor iedereen was het een teleurstelling toen hij/zij erachter kwam dat sinterklaas niet bestond maar kom op mensen, daar zijn we toch allemaal wel overheen gegroeid.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Gewoon bizar dat je dat al niet op je shirt mag hebben. Waar gaat het heen in dit land.
Ik zie liever dat alle volwassenen opgepakt en vervolgt worden die in deze tijd van het jaar hun kinderen en kleinkinderen enz. geestelijk mishandelen.

Waarom geestelijk mishandelen ? Omdat kinderen onnodig bang worden gemaakt door ouders en anderen volwassenen met diverse teksten.
Neem bijvoorbeeld wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe. Of Als je niet lief bent dan ga je in de zak mee naar Spanje.

Sorry hoor maar hiermee worden kinderen jarenlang onnodig de stuipen op het lijf gejaagd want owee als ik niet lief ben dan kan er dit en dat met me gebeuren.
En ouders die je altijd hoort zeggen je moet wel eerlijk zijn tegen pappa en mamma en niet liegen.
Maar in deze tijd van het jaar mogen ze wel tegen hun kinderen liegen. Ik kots van dit soort volwassenen en er komt een moment dan kan ik ook op straat me mond niet meer houden.

Nee doe dan de kerstperiode maar daar heb je niet van die belachelijke liedjes met bangmakerij teksten zoals ik hierboven genoemd heb maar een stuk vriendelijker en warmer.
Weet je waar ik me zo nijdig over kan maken, dat dit soort bijna kansloze figuren een kinderfeest aangrijpen om hun acties te voeren. Kinderen hebben niet om dit soort gezever gevraagt, zij willen alleen maar de intocht van hun Sinterklaas vieren. Zij weten totaal niet waar het omgaat, zij weten niet anders dan dat zwarte piet altijd zwart is en daarmee is het basta voor hun.

Dat soort figuren moeten zich eigenlijk de ogen uit de kop schamen, kinderen belast je niet met dit soort geneuzel. Doe dan je actie ergens op een moment dat kinderen er niet of nauwelijks last van hebben. Kinderen maken geen probleem van dat sinterklaasfeest, dus wat is jouw punt eigenlijk.

Kusje

• Senior gebruiker

Heeft "sinterklaas" toen je nog kind was je overgeslagen?