Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24145 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Ik voel me zelf altijd erg gediscrimineerd als mijn vrienden met witte chocolade of blanke vla thuiskomt. En de poes begint te mauwen als ik met een tompouce thuis komt. Van mijn homoseksuele broer mag ik geen roze koeken meer eten en van zijn vriend geen jodekoeken, mijn opa heeft een hekel aan "oude" kaas. De juwelier mag geen slavenarmband meer verkopen.
Toen verscheen een glimlach  O0

Zolang men rustig pamfletten uitdeelt of shirtjes met tekst draagt en zich niet hinderlijk/agressief opstelt moet het kunnen vind ik.
Als je pamfletten uitdeelt, geef deze dan aan de ouders/volwassenen en laat de kinderen genieten.

Kusje

• Senior gebruiker
Zolang men rustig pamfletten uitdeelt of shirtjes met tekst draagt en zich niet hinderlijk/agressief opstelt moet het kunnen vind ik.
Als je pamfletten uitdeelt, geef deze dan aan de ouders/volwassenen en laat de kinderen genieten.

De ouders willen ook genieten   ;)        en niet lastig gevallen worden / het feest laten verstoren door een paar ......

sylvester1986

• Gast
Ik heb afgelopen zaterdag genoeg ouders gezien die het echt een last vonden hoor ;D
Die genoten echt niet :P

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Toen verscheen een glimlach  O0

Maar waarom moet dat bij de optocht? Doe dat bij de speelgoed winkels waar ouders langs gaan, of doe dat in de periode van 06 december tot 10 november, maar niet op HET moment voor de kinderen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Nou, nou pamfletten uitdelen....hoe durven ze.

Inderdaad, gewoon van straat af trekken, in een celletje stoppen én na het feest afhoren en heenzenden ...
Stelletje idioten, dat was ook duidelijk te zien tijdens de aanhouding. Een passant gaf zelfs aan; ''Als ze het er niet mee eens zijn, dan gaan ze toch lekker terug naar de plek waar ze vandaan komen'', dus dat geeft de mening tijdens een dergelijk feest redelijk weer denk ik  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

sylvester1986

• Gast
Ik kan me eigenlijk over het algemeen vrij weinig druk maken qua shirtjes of er nou acab/1312/Zwarte piet is racisme/cijfer 18/politieke bullshit or whatever op staat, je kan nou eenmaal niet alles voorkomen en nee het is niet leuk voor de kinderen, net als een arrestatie voor hun neus of een boze ouder dat misschien een actievoerder zou slaan.
verder vraag ik mij onderstaande ook af.
ben eigenlijk meer geďnstresseerd in het juridisch draagvlak.

Want kan wel niet leuk zijn voor de kinderen ect. (wat ik heel goed begrijp) maar gaat nu toch iets verder..

Gaat politie nu bepalen wat jij op je t-shirt mag zetten of niet...
Mag je geen pamfletten uitdelen?  

Gaat de politie niet erg ver hiermee? Waar ligt de lijn...

Ben ook ook wel erg benieuwd als die in rechtbank komt..

Ehv-er

• Senior gebruiker
Ik zie op een verdacht persoon ingeslagen worden, op 13 sec zie ik meerdere knietjes langskomen.. Buitenproportioneel dunkt me. Ik zou in elk geval een waas voor mijn ogen krijgen als ik op de grond lig met 2 man op me en er wordt op me in getrapt met een knie alsof ik in een MMA ring sta, dan maar dood.
Op het filmpje is te zien dat een verdachte aangehouden word. Aanhouden is een dwangmiddel dat in dit geval de politie agent word toegekend door het wetboek van strafvordering. Dus de verdachte zal hoe dan ook geboeid worden en meegenomen. De verdachte moet mee, een andere optie is er niet. Of de verdachte vrijwillig instapt of zich verzet een bont en blauw laat slaan is aan de verdachte. In het filmpje is duidelijk te zien dat de verdachte niet van plan is vrijwillig mee te gaan. Dus word een poging ondernomen om hem mee te nemen.

Wat hadden de agenten volgens jou anders moeten doen? Eerst peperspray in het gezicht van de verdachte spuiten of met een stroomstootwapen gaan werken netals in de US and A? Hadden ze de verdachte moeten laten lopen omdat het een 'te moeilijke' verdachte was? Hadden ze de verdachte moeten optillen en meesleuren in plaats van op de grond boeien? Kritiek hebben op een overheidsinstantie mag de burger altijd. Maar dan moet de burger ook kunnen vertellen hoe men het graag wil zien. Blijkbaar vond de hulpofficier de aanhouding niet onterecht of zeer geweldadig want een ander krantenbericht stelt dat er een boete is uitgeschreven.

sylvester1986

• Gast
Inderdaad, gewoon van straat af trekken, in een celletje stoppen én na het feest afhoren en heenzenden ...
Zelfs als ze verder niets 'raars' doen?

Kusje

• Senior gebruiker
ben eigenlijk meer geďnstresseerd in het juridisch draagvlak.  

Uit het APV :  

Artikel 2.2 Samenscholing, ongeregeldheden, ordeverstoring en samenkomsten
1. Het is verboden op of aan de weg of in een voor publiek toegankelijk gebouw of vaartuig deel te nemen aan een samenscholing of in groepsverband dan wel afzonderlijk onnodig op te dringen, anderen lastig te vallen, te vechten of op andere wijze de orde te verstoren.
2. Het is verboden op of aan de weg of in een voor publiek toegankelijk gebouw of vaartuig een zaak bij zich te hebben waarvan aannemelijk is dat deze is meegebracht of aanwezig is om de orde te verstoren dan wel schade aan zaken of letsel aan personen toe te brengen.
3. Degene die op of aan de weg bij een gebeurtenis die tot toeloop van publiek aanleiding geeft of bij enig voorval waardoor ongeregeldheden ontstaan of dreigen te ontstaan aanwezig is dan wel zich in de richting van die gebeurtenis of dat voorval begeeft, vervolgt op een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie direct zijn weg in de aangegeven richting.

Mag je geen pamfletten uitdelen?  ..

Artikel 2.53 Beperking aanbieden van geschreven of gedrukte stukken of afbeeldingen
1. Het is verboden gedrukte of geschreven stukken dan wel afbeeldingen onder het publiek te verspreiden dan wel openlijk aan te bieden of bekend te maken op of aan door het college aangewezen wegen of gedeelten daarvan.
2. Het college kan het verbod beperken tot bepaalde dagen en uren.
3. Het verbod geldt niet voor het huis-aan-huis verspreiden of het aan huis bezorgen van gedrukte of geschreven stukken en afbeeldingen.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Op het filmpje is te zien dat een verdachte aangehouden word. Aanhouden is een dwangmiddel dat in dit geval de politie agent word toegekend door het wetboek van strafvordering. Dus de verdachte zal hoe dan ook geboeid worden en meegenomen. De verdachte moet mee, een andere optie is er niet. Of de verdachte vrijwillig instapt of zich verzet een bont en blauw laat slaan is aan de verdachte. In het filmpje is duidelijk te zien dat de verdachte niet van plan is vrijwillig mee te gaan. Dus word een poging ondernomen om hem mee te nemen.

Wat hadden de agenten volgens jou anders moeten doen? Eerst peperspray in het gezicht van de verdachte spuiten of met een stroomstootwapen gaan werken netals in de US and A? Hadden ze de verdachte moeten laten lopen omdat het een 'te moeilijke' verdachte was? Hadden ze de verdachte moeten optillen en meesleuren in plaats van op de grond boeien? Kritiek hebben op een overheidsinstantie mag de burger altijd. Maar dan moet de burger ook kunnen vertellen hoe men het graag wil zien. Blijkbaar vond de hulpofficier de aanhouding niet onterecht of zeer geweldadig want een ander krantenbericht stelt dat er een boete is uitgeschreven.
Boeiden ze hem maar op de grond, nu wordt er een halve poging gedaan tot controleren van de verdachte, dit mislukt jammerlijk en dan gaan ze met hem zeulen, het is dat de verdachte zijn losse been niet omhoog laat slingeren, hij heeft kansen genoeg om leuk aangezichtsletsel toe te brengen bij de agent die zijn been vast pakt.

Je overdreven manier zoals de Amerikanen ben ik ook op tegen, waar het mij om gaat is dat er nu o peen agressieve manier op een verdachte ingeslagen en getrapt/knied? wordt en ze uiteindelijk hun doel bereiken door hem weg te tillen, dus die knietjes en klappen hadden achterwege kunnen blijven. Ik heb zelf meegemaakt dat een verdachte zo lang mogelijk moet blijven staan, een goede armklem doet wonderen en dan hoef je niet op de grond te gaan spartelen met 3 man
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.