Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24207 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Of (als advocaat voor de duivel) heeft de politie persoon maar gewoon opgepakt (al dan niet terecht) zodat intocht zonder 'incidenten' verder kon gaan..
Weg=weg zeg maar... al is het niet eens rechtsgeldig.
Heet dat niet preventieve opsluiting?

750_Katana

• Forum gebruiker
Misschien overheen gelezen maar waarvoor is deze persoon nu aangehouden dan.
In het journaal van RTV-Dordt word daar iets over gezegd. Iets met verordening om geen pamfletten te verspreiden enzo.
http://www.rtvdordrecht.nl/streams/tvstreamplayer.php
Begint op het hele uur.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Misschien overheen gelezen maar waarvoor is deze persoon nu aangehouden dan.

Beledigen van Sint en Piet in functie?  998765

Wordt een leuke rechtzaak..

Of (als advocaat voor de duivel) heeft de politie persoon maar gewoon opgepakt (al dan niet terecht) zodat intocht zonder 'incidenten' verder kon gaan..
Weg=weg zeg maar... al is het niet eens rechtsgeldig.

Want... (al ben ik zelf vader..) dat riekt hier wel heel erg na..
Ik kan mij niet voorstellen dat 3 personen op 50.000 mensen hier nu zo probleem is dat ze medestanders zoeken voor hun platform.

Ik zie daar nou niet echt een probleem in of zie ik dit nu verkeerd. Waren geen opstootjes of what ever.. (tenminste dat kan ik niet terugvinden).
Er is maar 1 persoon nodig om de zaak in de war te gooien (casus damscheeuwer). Ik vind dat de
agenten goed hebben gehandeld. De personen hebben een feest gepoogd te verstoren en dat is ze
redelijk gelukt want ik hoor niemand spreken over de mijter die verkeerd om zat, maar genoeg mensen
spreken over een standpunt van een aantal omlaag gevallen personen die leven in een beste maatschappij
die ze alles geeft maar toch de "pijn" voelen van slavernij. Ik zou ze bijna in een tijdmachine sturen naar
die tijd zodat ze het echt kunnen ondergaan en ons er niet lastig mee vallen.

Ja er is in het verleden niet altijd goed met elkaar om gegaan (slavernij, godsdienstvervolgingen, landje pik
van inheemse personen) daar hebben we van geleerd in de loop der tijd. En je mag best op fouten die in de maatschappij zijn wijzen. Echter om de kinderen hiervan de dupe te laten zijn vind ik erg laag. Ik zie het al voor me dat op thanksgivings day een aantal indianen op time square door de parade heen gaan lopen :-\ :-\
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Ik zie het al voor me dat op thanksgivings day een aantal indianen op time square door de parade heen gaan lopen :-\ :-\

Dat zal niet zo snel gebeuren, maar er is wel degelijk ook een protestbeweging van Indianen die op verschillende manieren protesteert.
Inclusief een landelijke protestmars op thanksgiving.. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Curaçao: ‘Arrestaties intocht Sint racisme!’
DORDRECHT -  Onacceptabel, vernederend en bovenal racistisch. Dat vindt de regering van Curaçao van de arrestatie van vier anti-zwartepietendemonstranten tijdens de Sinterklaasintocht in Dordrecht.
"Het fundamentele recht van burgers op vrijheid van meningsuiting en het erkend recht tot vergaderen en betoging dient te worden gerespecteerd. De overheid, waaronder de politieagent, moet hiervoor garant staan", aldus Osepa.
Volgens de minister is de arrestatie ingegeven door “een diepgeworteld motief dat herleidbaar is tot racisme.” Hij spreekt van een klap 'in het ongeschminkt gezicht van zwarte kustenaars en onacceptabel.”

De regering van Curacao is zo boos, dat ze per directe ingang alle subsidies vanuit Nederland hebben stopgezet en zijn begonnen met het terugstorten van de reeds ontvangen gelden....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
De regering van Curacao is zo boos, dat ze per directe ingang alle subsidies vanuit Nederland hebben stopgezet en zijn begonnen met het terugstorten van de reeds ontvangen gelden....
Zou wel eens een goed gebaar zijn. Maar wacht even is dat wel de regering, volgens mij word
daar de politiek gerund door een paar hoge criminelen die hele goede banden hebben met
de top politici. En was ook niet een van de ministers openlijk rasistisch richting de blanke bewoners
van het eiland.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Curaçao noemt politie bij intocht Sint racistisch

De regering in Curaçao beschuldigt de Dordtse politie van discriminatie en vindt haar optreden tijdens de intocht van Sinterklaas vernederend. De gemeente Dordrecht betwist dat, zo meldt het AD.

Minister Sheldry Osepa van Curaçao zei gisteren dat de arrestatie van dichter Quinsy Gario (27) zaterdag bij de nationale intocht van Sinterklaas komt door 'een diepgeworteld motief dat herleidbaar is tot racisme'.

Quinsy en dichter Kno'ledge Cesare (30) werden bij  de nationale intocht in Dordrecht op hardhandige wijze gearresteerd, omdat ze T-shirts droegen met de tekst: 'Zwarte Piet is racisme'. Volgens de politie mochten de mannen niet demonstreren en weigerden ze te vertrekken. Een omstander filmde hoe Gario tegen de grond werd gewerkt en onder het toeziend oog van veel kleine kinderen naar een steeg werd gesleept. Kno'Ledge Cesare zou nog hardhandiger zijn aangepakt. 'Hij is in zijn rug gestompt,' zegt Quinsy Gario.'

'Skinheadachtige kaalgeschoren agent'
Het filmpje, dat rondgaat op internet, heeft op Curaçao tot woedende reacties geleid. Minister Osepa vindt het onbegrijpelijk dat Gario hardhandig is aangepakt door blanke agenten. 'Een skinheadachtige kaalgeschoren agent en andere collega's hebben gemeend de pacifistische Quinsy Gario te moeten aanhouden,' stelt Osepa. Volgens hem is de Amsterdamse Antilliaan daarbij 'grovelijk vernederd'. 'Terwijl Quinsy nog roept niets verkeerd te hebben gedaan.'

Osepa noemt het incident 'een klap in het ongeschminkte gezicht van de zwarte kunstenaars'. De aanhouding noemt de minister 'onacceptabel'. 'Het wordt tijd dat Nederland bescherming biedt aan minderheden, ongeacht godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras of geslacht.'

'Aan zichzelf te wijten'
De gemeente Dordrecht stelt dat de twee mannen de aanhouding aan zichzelf te wijten hebben.  'Er gold tijdens de intocht van Sinterklaas een demonstratieverbod. Vijf keer is hen gevraagd te stoppen met hun demonstratie. Ze hebben wel hun spandoek opgeborgen, maar niet hun T-shirt uitgedaan. Ze hebben een bevel genegeerd van de politie. Dan kun je aangehouden worden,' aldus de woordvoerder.

Volgens de gemeente heeft de aanhouding niets met racisme te maken. 'Het ging niet om hun uiting tegen zwarte piet. Het ging erom dat de veiligheid in het geding was. De intocht is een kinderfeest. Zorg dat je je daar rustig houdt.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3033926/2011/11/15/Curacao-noemt-politie-bij-intocht-Sint-racistisch.dhtml

Vindt de uitspraak van de gemeente een goeie. De mannen hebben het aan zichzelf te wijten.

TVBlock

• Forum gebruiker
De "kale" agent is overigens duidelijk een medewerker van een beveiligingsbedrijf. Kijk naar het logo op zijn jas.
Dus feiten checken is kennelijk ook moeilijk.

Waar bemoeien die lui zich eigenlijk mee. Laten ze eerst orde op zaken stellen in hun eigen land.
TV Block

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Ik ben benieuwd wanneer de eerste roodharigen zich demonstratief gaan opstellen bij evenementen waar Bassie aanwezig is. Zij worden als groep van roodharigen tenslotte als 'dom' geportretteerd door deze bejaarde roodneus......

Laat ik het daar verder maar bij houden, anders moet ik straks nog met een acute hartklepverklontering worden afgehaald door de vrienden uit de witte kolom......
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ik ben benieuwd wanneer de eerste roodharigen zich demonstratief gaan opstellen bij evenementen waar Bassie aanwezig is. Zij worden als groep van roodharigen tenslotte als 'dom' geportretteerd door deze bejaarde roodneus......

Laat ik het daar verder maar bij houden, anders moet ik straks nog met een acute hartklepverklontering worden afgehaald door de vrienden uit de witte kolom......

Rustig rustig Boogje ;D
Maar ik geef je wel gelijk hoor ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.