De techniek is het algemeen het probleem dan ook niet.
Om PietjePuk even aan te vullen: Het probleem bij de politie is de leiding: oud,saai en ouwerwets
De meesten weten niet eens van het bestaan van een BB, HTC of Iphone, laat staan dat ze snappen hoe het werkt. Zolang wij bij de politie opgescheept zitten met kapiteins die vinden dat we de-escalerend moeten optreden, terug moeten trekken om erger te voorkomen en de achtervolging moeten staken omdat we brancherichtlijnen overschrijden, zullen we altijd achterlopen!
En dat terwijl het meelopen helemaal niet zo duur hoeft te zijn, want ik heb geen BB, HTC of Ipad nodig om mijn werk goed te doen. Ik weet een prima Casio te vinden die voor de Japanse politie is ontwikkeld en uitstekend politie bestendig is. En dat voor 1/3 van de prijs van een Ipad.....
Trouwens om heel even een statement te maken: wij moeten op de executieve afdeling (in het kader van bezuinigen) werkplekken inleveren omdat we procentueel te weinig gebruik maken van de werkplekken. Logisch want blauw hoort op straat... Een administratieve afdeling heeft daar geen last van want die "werken" van 9-5 full time achter de werkplek. Ten minste als je na 15 minuten even de muis beweegt..... Hoezo burokratie (en dat is opzettelijk zo geschreven!)