Hogere boete voor racen bij wegwerk

Auteur Topic: Hogere boete voor racen bij wegwerk  (gelezen 6157 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #30 Gepost op: 20 november 2011, 07:33:05
Nou, wel eens gezien wat een boete voor rijden over de vluchtstrook kost?
Die is 280 euro. Zal de betreffende chauffeur daar al niet genoeg lering uit kunnen trekken?
Dit zegt totaal geen ene fluit over iemand rijvaardigheid omdat hij even heb gekozen om een stuk vuchtstrook te pakken omat hij niet in de rij wil staan.
Asociaal is het wel en daar hangt een leuke boete van 280 euro aan vast.
Maar art 130, echt niet tenzij hij slingerde en hierbij bijna andere auto's raakte waarvan de politieregister aangeeft dat de betreffende chauffeur eerder veroorzaker was geweest bij ongevallen. Om maar iets te noemen.
Enkel over de vluchstrook rijden met een bepaalde snelheid wat niet eens verscchrikkelijk hoog is, is in mijn ogen nog geen art 130 waardig.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #31 Gepost op: 20 november 2011, 09:39:59
@wim,

IK zie jou mening nog wel eens veranderen, als je bij een aanrijding komt waarbij moeder en dochter van nog geen jaar oud zijn aanreden omdat ze met pech op de vluchtstrooks staan.
Ik kan je zeggen met twee banden op de vluchtstrook is bij mij een mini en je gaat het maar uitleggen bij de officier/ rechter.

Het verhaal gaat niet enkel over het alleen rijden over de vluchtstrook. Maar het verhaal is een beroeps chauffeur die bezig is met ververvoer van personen en om die reden zijn/ haar verandwoording moet nemen. Ik vind dat mopper dit soepel heeft opgelost. IK had op grond van 164 gewoon zijn rijbewijs meegenomen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #32 Gepost op: 20 november 2011, 09:48:12
Moppersmurf, hoeveel tijd denk je dat je nodig heb voor het uitschrijven van een mini?
Ik denk dat ik sneller klaar ben dan jij :)
Ik had het niet over de mini maar over artikel 5. Want de samenloop van rijden over de vluchtstrook met die snelheid en een klant in de auto = artikel 5.

1 jaar onvoorwaardelijke gev straf voor het overschrijden van een doorgetrokkenstreep slaat gewoon nergens op. Staat totaal niet in verhouding.
In deze ben ik het met je eens, maar dat is het al jaren niet meer want de boete voor rood licht is hoger dan voor een winkeldiefstal of een agent slaan.

of de betreffende chauffeur daar niet genoeg lering uit trekt?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar op moet antwoorden.... :-X Het is véél gevaarlijker dan dat je denkt! Niet voor niks mogen wij (als noodhulpdiensten) maximaal 50 over de vluchtstrook en verplicht gebruik van optische signalen.

En om terug te komen op de orginele topic: in dat licht vindt ik dat hiervoor ook een 130 gevorderd kan worden. Door hard (racen was het gebruikte woord) langs wegwerkzaamheden te rijden ben ik van mening dat er niet meer sprake is van een enkelvoudige overtreding en dat daar middels een 130 vordering wat aangedaan kan worden.

Maar goed, hierin verschillend we van mening. Prima toch?!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens