Afgezien van het feit of het fotograferen wel of niet kan als je kijkt naar de reden van de inzet; de brandweer zal (hoe tegenstrijdig dat eigenlijk ook is bij zelfdoding) blij zijn dat er wel media aandacht is geweest. Kijk eens hoe snel de persoon gevonden is (binnen 30 minuten) en dat in een grote rivier. Toevalstreffer of niet, hopelijk opent dit toch de ogen van de politiek... duikteams buiten spel zetten kan levens kosten. We weten niet hoelang de persoon al in het water heeft gelegen, maar als er direct gebeld was na het springen en de persoon was binnen 30 minuten gevonden (Zoals nu het geval was), dan was reanimatie misschien nog zinvol geweest. Juist dit soort dingen bewijzen de nut van duikteams. De afweging om dit wel in de media te brengen was voor mij dus ook het laten zien wat voor uitzonderlijk werk de duikteams hebben verricht met de vondst van de persoon in de IJssel.
Nogmaals, ik wil geen discussie starten of het fotograferen bij een zelfdoding wel of niet kan; in de regel kan dat gewoon niet. Ik heb dus ook geen zin om daar hier over te discussieren, maar dat mag ook niet van het beheer en dat is OK.