vuilcontainer op parkeerplaats

Auteur Topic: vuilcontainer op parkeerplaats  (gelezen 1752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Gepost op: 20 november 2011, 19:00:49
Sinds enige tijd is er in Lelystad een nieuwe manier van vuilophalen. Containers moeten  nu in lange lijn worden geplaatst zodat een zijlader de containers kan legen. Toen het systeem intrad was het al gelijk een probleem  met parkeren in de straat omdat de containers op parkeerplaatsen moesen worden geplaatst. Nu twee jaar later zijn er meer auto's in de straat gekomen. Oudere mensen zijn overleden, jonge gezinnen met meerdere auto's ervoor terug. Ook parkeren mensen hier die op een andere plaats wonen omdat men daar betaald moet parkeren.
Daarbij komt ook nog eens een vermindering van parkeerruimte door herinrichting van de openbare ruimte door de gemeente.
Volgens de gemeente is er geen parkeerprobleem, die zijn op woensdagmorgen een keer wezen kijken. Ook de reiniging melde dat op de dag dat men ging kijken waar men de containers neer zou kunnen zetten er voldoende ruimte was. Deze laatste heeft op maandagmorgen voor de vuilnisauto uit gereden en zo zijn conclusie gemaakt.

Nu komt mijn vraag, mag een container wel op een parkeerplaats staan? Ergens in mijn geheugen staat mij bij dat er een rechtzaak is geweest in Emmeloord over deze zelfde materie alleen kan ik de uitspraak nergens vinden. Dus als iemand mij hieraan kan helpen?


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 20 november 2011, 19:41:02
Kunnen de containers er bij jullie niet op de straat dan wel rand van de straat worden neer gezet?
Dit gebeurd bij ons in de gemeente dat op vast plekken de containers aan de straat staan, of waar
de straat minder ruimte geeft op de stoeprand (soms aangegeven, vaak niet) en daar houd ook iedereen
rekening mee.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2 Gepost op: 20 november 2011, 20:04:40
Nee, ze mogen volgens de HVC niet op straat staan. Maar overal in de wijk zijn wel speciale ophaalstoepjes aangelegd. Dit kan niet bij ons in de straat want dan moet de vuilophaalwagen een andere route de straat in rijden en dat kost tijd.... Terwijl voor deze manier de auto altijd vanaf die kant de straat in kwam rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.