Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.

Auteur Topic: Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.  (gelezen 19648 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 31 maart 2004, 17:19:19
ik begin het steeds leuker te vinden  ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 31 maart 2004, 20:20:23
Wij hebben vorig jaar een camera ploeg van de NOS gehad en die wilden ook een opname maken bij een oefening in een school.

Ook dat was een oefening en werd er kort voor de school prio 1 gereden.

Vervolgens is in een andere straat een opname met prio 1 gemaakt om tijdens het aanrijden te filmen.

Verder niks geen gevaar......dus moet kunnen toch?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 6 april 2004, 17:29:02
Leuk en aardig allemaal, maar ze wouden de realiteit toch in beeld brengen of niet?

Als burgers gaan denken dat ze ook naar oefeningen met prior 1 rijden is het natuurlijk snel afgelopen met correct reageren op optische en geluidsignalen. (niet dat het al gebeurd, maar het kan er wel zijn steentje aan bij dragen).

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #103 Gepost op: 8 april 2004, 22:55:51
En ik dacht ook dat er aandacht besteed zou worden aan ALLE facetten van de brandweer... ik heb nog weinig preparatie, preventie, voorlichting, onderhoud en alle andere dingen die bij een groot brandweerkorps komen kijken gezien..... tis een aaneenschakeling van repressief optreden en kazerneleven.

Met een beetje fantasie kun je ook die andere dingen heel leuk inpassen in een dergelijke serie.

Gr
Erik

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #104 Gepost op: 9 april 2004, 16:31:09
En ik dacht ook dat er aandacht besteed zou worden aan ALLE facetten van de brandweer... ik heb nog weinig preparatie, preventie, voorlichting, onderhoud en alle andere dingen die bij een groot brandweerkorps komen kijken gezien..... tis een aaneenschakeling van repressief optreden en kazerneleven.

Met een beetje fantasie kun je ook die andere dingen heel leuk inpassen in een dergelijke serie.

Gr
Erik
nouja,om heel eerlijk te zijn zie ik liever een uitruk dan iemand die zijn werk aan het doen is voor preventie. ;D
Maar op het gebied van onderhoud enz,zou het wel leuk zijn als we daar wat meer van zagen ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 9 april 2004, 18:04:09
Zou uiteraard leuk zijn als daar ook wat meer info over wordt gegeven. Maar ja, voor de kijkcijfers gaat het toch om het echte werk  ;D

Let maar eens op hoe mooi iedereen de volgende uitzending weer vind ;)

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #106 Gepost op: 10 april 2004, 08:44:27
Let maar eens op hoe mooi iedereen de volgende uitzending weer vind ;)

Ja, omdat er weer een repressieve inzet in komt, en wel een grote ook (zag er wel heftig uit dat 'brandje'...)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 11 april 2004, 15:30:26
Ja zag er inderdaad wel leuk uit.

Ondanks alle commentaar blijf ik het een leuke serie vinden die de realiteit goed in beeld brengt.

Het is maar net wat je er van verwacht, en inderdaad door de camera zal er misschien wel iets meer gebeuren dat normaal niet voorkomt maar dat zou in elk korps het geval zijn denk ik.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #108 Gepost op: 12 april 2004, 17:59:23
op zich shave heb je gelijk dat een redelijk beeld is van een beroepskorps. Maar ook hebben ze wel een paar "populaire" leden die in het openbaar misschien iets minder zouden mogen doen maar of dit nu door de camrea komt betwijfel ik.

hetgeen wat me op zich wel tegenvaltis het aantal "fatsoenlijke" uitrukken waar ze het altijd over hebben.

Voor de kijkcijfers gaat het alleen om het uitrukken en over het algemeen zullen er denk ik toch alleen maar hulpverleners naar dit programma kijken.
Preventie werk is wel leuk om een stukje van te laten zien maar niet om eenuitzending te vullen. Als ze dit goed onder de aandacht willen brengen moetn ze dat a.s. dinsdag doen. Kijken denk ik de meeste mensen tot nu toe met die uitruk....... ;D

ikke

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 6 mei 2004, 15:55:11
hopelijk gaan ze er nog ff mee door  :D