Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.

Auteur Topic: Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.  (gelezen 19631 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 3 maart 2004, 23:51:34
die kazerne doet mij een beetje denken aan de kazerne van third watch...
mooie kazerne...nog in de oude stijl...

het lijkt wel een beetje op die serie...

werkte ik daar maar...... ;D ;D ;D

maarja..genoeg gedroomd

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #41 Gepost op: 4 maart 2004, 08:48:33
Ik heb gekeken en ik heb me erover verbaasd dat men toestemming heeft gegeven voor uitzending.

Wat mij opviel:
1 Wat een taal gebruik, ik heb een persoon wel 6 keer tering horen zeggen. (laat een goede indruk achter bij de burger)
2 Wat een zooitje achterin bij het zoeken naar de straat. 3 mannan die achterin zo hard mogelijk gillen hoe de chauffeur moet rijden. (Bij ons doet 1 persoon dat.)
3 Wat een stelletje asocialen, om de oliebollen die ze van burgers krijgen, zo naar buiten smijten. (wacht dan op zijn minst tot je op de kazerne bent en als er geen camera in de buurt is)
4 Brandweermannen die polonaise lopen op muziek van Frans Bauer?!?!?! De chinees van de voorgaande avond kwam weer naar boven.
5 Oudejaarsavond?!? Zonder helm of veiligheidsbril naar buiten en een brandje blussen?!?! Ik zou dat bij ons niet durven, en als ik het zou durven is er een bevelvoerder of collega die me zal vertellen dat het niet verstandig is.

Ik hoop dat het grote publiek niet denkt dat het bij elk korps zo gaat.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 4 maart 2004, 09:27:33
Ik heb gekeken en ik heb me erover verbaasd dat men toestemming heeft gegeven voor uitzending.

Wat mij opviel:
1 Wat een taal gebruik, ik heb een persoon wel 6 keer tering horen zeggen. (laat een goede indruk achter bij de burger)
2 Wat een zooitje achterin bij het zoeken naar de straat. 3 mannan die achterin zo hard mogelijk gillen hoe de chauffeur moet rijden. (Bij ons doet 1 persoon dat.)
3 Wat een stelletje asocialen, om de oliebollen die ze van burgers krijgen, zo naar buiten smijten. (wacht dan op zijn minst tot je op de kazerne bent en als er geen camera in de buurt is)
4 Brandweermannen die polonaise lopen op muziek van Frans Bauer?!?!?! De chinees van de voorgaande avond kwam weer naar boven.
5 Oudejaarsavond?!? Zonder helm of veiligheidsbril naar buiten en een brandje blussen?!?! Ik zou dat bij ons niet durven, en als ik het zou durven is er een bevelvoerder of collega die me zal vertellen dat het niet verstandig is.

Ik hoop dat het grote publiek niet denkt dat het bij elk korps zo gaat.
we hebben het toch over brandweer Amsterdam?daar is alles net ff anders ;)

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #43 Gepost op: 4 maart 2004, 11:13:20
we hebben het toch over brandweer Amsterdam?daar is alles net ff anders ;)

Maar dat weet het grote publiek niet!

Gr
Erik

Ben

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 4 maart 2004, 11:43:17
Bij andere korpsen zitten zeker Koorknapen ;D

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #45 Gepost op: 4 maart 2004, 12:11:04

?

firemanr

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 maart 2004, 10:45:15

Dat niet direct, maar ik moet Vuurvlieg wel grotendeels gelijk geven.....ik dacht dat ik de enige critici was.... ;)

Idd het geroep achterin, deed mij erg amateuristisch aan.
Misschien dat de camera-aanwezigheid ook nog een duit in het zakje doet, i.v.m het gedrag.... ???

Ik hoop ook wel dat het publiek niet denkt dat het overal zo aan toe gaat. :-\

Dieseltjuh

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 5 maart 2004, 17:56:57
het is gelukkig weer bijna dinsdag ......................
 :o :o

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #48 Gepost op: 6 maart 2004, 10:16:15
of wil het vuurvliegje als goed nederlander weer het braafste jongentje van de klas zijn.

tuurlijk is er verschil tussen hoe het gaat en hoe het hoort. taalgebruik is lokaal verschillend en kan dus voor de een als storend overkomen wat voor de ander normaal gebruik is. Het feit dat het zo wordt uitgezonden verdiend alleen maar lof zodat duidelijk is dat er van censuur geen sprake is.

en wat betreft het brandje zonder helm blussen misschien geeft dat meer aan dat ze hun kwaliteit goed inschatten en het materiaal gebruiken als het nodig is en niet alleen maar omdat een burocraat vindt dat het moet.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 6 maart 2004, 11:25:25
Helemaal mee eens.

Alle regeltjes van tegenwoordig willen niet zeggen dat ze ook goed zijn! Op het moment dat het nodig is gaat de helm heus wel op.

Of staan we met een zomerse 30 graden bij een bermbrandje ook volledig ingepakt onszelf het zweed in de bilnaad te werken ;D

Met andere woorden. Ik vind zelf dat het commentaar allemaal wel een beetje overtrokken wordt. Uitzondering het oliebollen incident wat inderdaad niet echt netjes is ;)

Het geroep achterin, tja als je in de binnenstad met al zijn smalle straatjes met prio 1 rijdt heb je weinig tijd om even een plattegrond te volgen. Iedereen weet wel een aantal straten en in de praktijk rij je toch vaak op deze kennis ergens naar toe, dus ja ik weet niet wat er verkeerd aan is.