Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.

Auteur Topic: Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.  (gelezen 19656 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2004, 00:52:36
wicher stelde: "Ik heb met mensen van de brabdweer Zwolle gesproken, en die willen absoluut niet worden vergeleken met dit zooitje ongeregeld" einde citaat

klopt ze zijn ook niet te vergelijken. jongens loop nu niet zo te zeuren overal is wat wees nu gewoon blij als je er niet bij zit en niet bij wilt horen en jaloers als het andersom is. maar vooral dat er kennelijk geen censuur is toegepast bij het samenstellen van de beelden. ik bedoel dat is lef van de leiding omdat je op voorhand weet dat dergelijke kritieken komen. Bovendien het werkt toch misschien niet zo als jij het doet maar het werkt anders prima ze komen er en overal  

Ik kan echt totaal niet begrijpen waarom een brandweerleiding toestaat dat deze beelden worden uitgezonden! je ruineert je eigen image (of was dat ook de bedoeling? beetje typisch)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

firemanr

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2004, 06:11:24
Ik heb het nou 2x gezien, maar nu was het wel de laatste keer dat ik er naar gekeken heb.... :-\ :-\

Ben

• Gast
Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2004, 14:06:00
Ik kan echt totaal niet begrijpen waarom een brandweerleiding toestaat dat deze beelden worden uitgezonden! je ruineert je eigen image (of was dat ook de bedoeling? beetje typisch)

Beetje gefrusteerd!!!!!!!!!!!

ad-geense

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2004, 18:39:22
Hallo ,

Ik ben waarschijnlijk van een andere generatie  ;)  en het valt voor mij allemaaal  wel mee . En ik zal proberen om geen aflevering te missen.

De 2de aflevering was wel wat rusteger dan de 1ste. En ja het is amsterdams daar heeft gaat men op een andere manier met elkaar om ook met burgers. Tenminste dat denk ik.

Zou leuk zijn als er eens een brandweer lid wil reageren uit Dirk of iemand uit amsterdam.

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 11 maart 2004, 20:17:02
Nou, het beeld klopt wel van wat ik hier in de straat zie gebeuren als ze weer eens langskomen.
Lacherig en melig als er niets aan de hand is en de beuk erin als het moet.

Verder is het gewoon 'typisch' amsterdams, je moet er van houden...

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #65 Gepost op: 11 maart 2004, 22:20:13
dat ken ik ook.....ff met de AL boodschappen doen....maar als er iets aan de hand is volle bak erin....van de week ook een brandje wat "veelbelovend begon" en door inzet van de brandweer binnen 5 min na de melding al onder controle was....petje af.... :D

en Amsterdamse omgangsvormen....nou.....daar kan ik als ik mijn tijd in amsterdam erop heb zitten wel een boek over schrijven......wat een stelletje bijdehande zelfvoldane arrogante figuren >:( :o......en toch heeft het iets, kweetnie wat...maar het heeft iets ;) maar ja...dat is voor iedereen verschillend ;) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2004, 23:00:41
inderdaad JVO,er zit wel een enige "charme""in de Amsterdammer ;D ;D ;D

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #67 Gepost op: 12 maart 2004, 13:45:37

Over de bevelvoerder gesproken. Die is daar herkenbaar aan de rode band op zijn helm, en zijn rode schouderbedekking. De brandweerman met een gele helm heeft een keer te lang in de warmte gestaan waardoor die helm gewoon verkleurd is. Dat betekent verder niets.

Groeten van Michel

Michel volgens mij in dit geval niet helemaal correct.
Volgens mij liepen er meerdere met rode schouders.
En ze kwamen beiden achteruit de auto, dus niet op de voorstoel.

Daarnaast viel het mij op dat een persoon zonder deze schouderbedekking het woord deed terwijl de ander (met rode schouders) stond toe te kijken.

Als de rood geschouderde mannen bevelvoerders zijn dan lieten ze behoorlijk over zich heen lopen.

Maar misschien zijn de tekens van de brandweer Amsterdam anders dan de rest van Nederland.

quote author=Ben link=board=46;threadid=2871;start=50#msg67926 date=1078921690]
Hoezo een fatsoenrakker
Citaat

Wat is er mis met iemand met een beetje fatsoen? Oliebollen uit het raam gooien en om de 5 woorden t*ring zeggen getuigen niet echt van fatsoen, opvoeding of het besef van normen en waarden.

nou laat ik hier maar niet op ingaan. >:(

Maar je kon het toch niet laten?   :-\
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #68 Gepost op: 12 maart 2004, 14:01:32
of wil het vuurvliegje als goed nederlander weer het braafste jongentje van de klas zijn.

tuurlijk is er verschil tussen hoe het gaat en hoe het hoort. taalgebruik is lokaal verschillend en kan dus voor de een als storend overkomen wat voor de ander normaal gebruik is. Het feit dat het zo wordt uitgezonden verdiend alleen maar lof zodat duidelijk is dat er van censuur geen sprake is.

en wat betreft het brandje zonder helm blussen misschien geeft dat meer aan dat ze hun kwaliteit goed inschatten en het materiaal gebruiken als het nodig is en niet alleen maar omdat een burocraat vindt dat het moet.

Beste Rick (ik zal je geen rickje noemen),
Nee ik hoef niet het braafste jongetje van de klas te zijn, en ik ben dat ook zeker niet. (Anders had ik ook niet bij de brandweer gezeten. :) )
Als hagenees hoef je me echt niet te vertellen dat elke streek een ander taalgebruik heeft.
Ik vind het jammer dat jij, zonder mij te kennen, direct zo'n mening over mij neerzet.

Voor wat betreft jouw opmerking over een brand blussen zonder helm op, dat slaat echt als een tang op een varken. Maar misschien kan je dat begrijpen als je zelf bij de brandweer zit
Deze opmerking heeft niets te maken met kwaliteit, het heeft bij ons er mee te maken dat we aan onze eigen veiligheid denken. En dat heeft er mee te maken dat op oudejaarsavond vuurwerk gegooid wordt. (ja ook naar brandweermensen)
Dat is niet iets wat door een bureaucraat is bedacht, maar door mensen uit de praktijk.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 maart 2004, 11:25:35
Beetje gefrusteerd!!!!!!!!!!!

Nee Ben , dan heb je t mis, en het is gelukkig niet mijn professie die zo op TV komt!  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod