Beste melder,
Zoals bij de meeste vaste bezoekers bekend is, ben ik lid van Brandweer Terneuzen, een grotendeels vrijwilligerskorps wat bestaat uit, in totaal meer dan 225 personen.
Ook hier geldden de "Duitse wetten" niet meer....maar wij zijn wel gewend aan een aantal protocollen en interne regels, die stellen dat : als er gesproken wordt met de bewoners e.d. dat dit over het algemeen gedaan wordt door de bevelvoerder en anders door de OVD die ook wel ter plaatse is.
Uiteraard maken wij met die bewoners ook wel een praatje, daar gaat het verder niet om.....
Maar om vergissingen uit te sluiten en evt. nare gevolgen de kop in te drukken, zijn de bevelvoerders en de OVD's de personen die de contacten aanhouden met mensen die niets met de brandweer te maken hebben.
Niets meer en niet minder. Hoe het er verder aan toe gaat bij een Prof. brandweer hebben we hier weinig of geen ervaring mee, maar hoe daar op tv de feiten naar voren worden gebracht stelt een scheve voorstelling, hoe het er bij veel korpsen in Nederland NIET aan toegaat!
Verder denk ik dat iedereen hier op dit forum gerechtigd is om zijn eigen mening te geven, mits goed onderbouwd! En dat er hier en daar wel eens een nare toon wordt gezet, is mede omdat niet alles voor iedereen duidelijk is hoe er gewerkt wordt bij andere instellingen en dientengevolge wel eens "geprikt" wordt om reacties te krijgen uit de rest van Nederland.
Ik ben de laatste die dingen beweerd over korps Amsterdam, dit zouden grote vooroordelen zijn, aangezien ik de hele werkwijze van dit korps niet ken, maar als ze de docuserie op deze manier voortzetten is voor
MIJ de serie voorbij!
Die keus hebben we gelukkig zelf, d.m.v. de aan/uitknop.