Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 265945 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #110 Gepost op: 23 november 2011, 16:10:32
@De Massel

Dat is nou precies wat ik bedoelde met die rood/blauwe strepen, om er een pijl van te maken.

Er mag trouwens ook nog wat meer feedback komen vanuit de blauwe, rode en gele, en oranje kant voordat we kunnen zeggen dat er iets prachtigs ontstaan is. Wellicht hebben zij nog ideeën, tips of andere opmerkingen die het geheel nog beter maken. Al moet ik zeggen dat ik al zeker prachtige dingen gezien heb.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #111 Gepost op: 23 november 2011, 16:12:28
Dus je vindt ook dat het opvallender en beter kan?
Trouwens, we missen nog een motor mensen....  ;)

Regel dat zou ik zeggen of besteed het uit aan FD(die schijnt nogal handig te zijn met kleurtjes).

Gaarne in een BMW R1200RT of een BMW K1600GT. O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #112 Gepost op: 23 november 2011, 16:20:07
Da's waar. Nu even geen tijd voor, maar ik denk (om in mijn design-line te blijven) aan simpele omkering van de striping. Een fluo-rood dak is overbodig, wel kan de radiokoffer fluorood en misschien de onderste 10-20 cm van de kuip.

@DieLangeMotormuis....
Ik denk dat er wel aan gewerkt gaat worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #113 Gepost op: 23 november 2011, 16:22:41
Zoiets als wat DeMassel heeft gemaakt, dat is waar mijn gedachte ook naar uit gingen. Dit dan icm fluo oranje voor- en achterzijde en een doorlopende contourmarkering.

@skippy02
Wat voor een feedback hoop jij op. Dat de brw, ambu en pol aangeeft wat men zo wil hebben en hoe?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #114 Gepost op: 23 november 2011, 16:23:47
@DieLangeMotormuis....
Ik denk dat er wel aan gewerkt gaat worden.

We gaan het met een paar uur wel zien, anders stuur ik FD wel een boze PM. ;D ;D ;D ;D ;D ;D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #115 Gepost op: 23 november 2011, 16:24:58
Zoiets als wat DeMassel heeft gemaakt, dat is waar mijn gedachte ook naar uit gingen. Dit dan icm fluo oranje voor- en achterzijde en een doorlopende contourmarkering.

@skippy02
Wat voor een feedback hoop jij op. Dat de brw, ambu en pol aangeeft wat men zo wil hebben en hoe?

Ja, meer mensen uit het veld (zoals jij) die commentaar, tips en andere zaken aangeven. Maar dan dus ook van de brandweer, ambulance enz. (leden bedoel ik dan)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #116 Gepost op: 23 november 2011, 16:25:29
We gaan het met een paar uur wel zien, anders stuur ik FD wel een boze PM. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

LOL...  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #117 Gepost op: 23 november 2011, 16:30:50
Als er echt knappe modelen tussen zitten die realistisch zijn kan je altijd eens aankloppen bij een bond. Vragen of die er iets mee kunnen. Dit zal echter wel moeten worden onderbouwd uiteraard.

Aangezien er natuurlijk net een onderzoek is geweest door TNO waaruit bleek dat de striping wel voldeed maar moest worden uitgebreid met meer retroreflecterende delen. Wat kortom inhoud dat alle kleuren dus retroreflecterend moeten zijn. Dus bij de politie zowel oranje als blauw. Nu is het alleen blauw wat retroreflecterend is. Tevens zou de contourmarkering moeten worden gewijzigd van stippen naar rechthoeken. Wat de belgen nu op hun politievtgn hebben zitten.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #118 Gepost op: 23 november 2011, 17:15:46
@DieLangeMotormuis....
Ik denk dat er wel aan gewerkt gaat worden.
;D Ik denk het ook. Ik moet nog even een vrije foto van een r1200rt of k1600gt vinden - heeft iemand er toevallig een die ik kan gebruiken? Liefst in het wit (scheelt in het werk) maar gestriped kan ook eventueel wel (moet ik de streepjes eerst wit wassen).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #119 Gepost op: 23 november 2011, 17:22:09
;D Ik denk het ook. Ik moet nog even een vrije foto van een r1200rt of k1600gt vinden - heeft iemand er toevallig een die ik kan gebruiken? Liefst in het wit (scheelt in het werk) maar gestriped kan ook eventueel wel (moet ik de streepjes eerst wit wassen).

Misschien kan je het via de site van BMW zelf doen. Daar kan je namelijk je eigen motor samenstellen en dan opslaan. voor jezelf.