Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 265948 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #120 Gepost op: 23 november 2011, 17:28:13
;D Ik denk het ook. Ik moet nog even een vrije foto van een r1200rt of k1600gt vinden - heeft iemand er toevallig een die ik kan gebruiken? Liefst in het wit (scheelt in het werk) maar gestriped kan ook eventueel wel (moet ik de streepjes eerst wit wassen).





enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #121 Gepost op: 23 november 2011, 17:38:05
Ik heb er voor FD en anderen die willen knutselen ook nog een paar gevonden.
Vooral de Gele uit Engeland ( Flickr ) vind ik wel goed eruit zien alleen nog een andere striping erop en klaar denk ik.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:R1200rt-p.jpg

http://www.flickr.com/photos/kenjonbro/3711443910/#

http://www.flickr.com/photos/kenjonbro/3710603975/#
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #122 Gepost op: 23 november 2011, 17:39:40
Die Engelse motor is geheel reflecterend, ideaal dus ! Van mij mogen ze alle voertuigen in Nederland in Battenburg uitvoeren, ik geloof namelijk niet in de pijlwerking met kleurtjes en streepjes .... Daarnaast is het ook geen heilig middel, zeker als je door bepaalde omstandigheden anders staat dan je misschien wel zou moeten ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #123 Gepost op: 23 november 2011, 18:08:53
Doordat ik die engelse motoren zag schoot me te binnen dat ik nog een apparte foto had van een duitse private ambu dienst. mogelijk interessant voor de discussie ;)
foto: medical service duitsland


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #124 Gepost op: 23 november 2011, 18:46:13
U vraagt, wij draaien:



Een kritiekpuntje is dat de strepen smaller zijn dan de norm, maar wat de richting betweft passen de omgekeerde strepen beter bij de vorm van de kuip dan de huidige standaard, vind ik. Ik heb een dichterlijke vrijheid bij de kleur van de (sowieso niet politie-standaard) koffer gebruikt. Past goed bij het nieuwe uniform-motorjasje en maakt de motor net weer iets zichtbaarder.

Nog bedankt HvanBarneveld voor de foto's!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #125 Gepost op: 23 november 2011, 18:48:39
Ik ben toch voor de Battenburg striping, steeds meer laden voeren het in. Denemarken nu ook..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #126 Gepost op: 23 november 2011, 18:53:50
Ik ben toch voor de Battenburg striping, steeds meer laden voeren het in. Denemarken nu ook..

Klopt, mede omdat de hoeveelheid reflectie én zichtbaarheid rondom (dus ook aan de voorzijde) goed is. Ik zou overigens wel fluo-oranje/gele/groene bumpers eens in combi willen zien met battenburg  :)

En gezien het ''een europa'' zou ik (wederom) willen stemmen voor de zelfde sirene's in alle landen. Dáár kunnen wij alleen maar op vooruit gaan  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #127 Gepost op: 23 november 2011, 18:58:52
U vraagt, wij draaien:



Een kritiekpuntje is dat de strepen smaller zijn dan de norm, maar wat de richting betweft passen de omgekeerde strepen beter bij de vorm van de kuip dan de huidige standaard, vind ik. Ik heb een dichterlijke vrijheid bij de kleur van de (sowieso niet politie-standaard) koffer gebruikt. Past goed bij het nieuwe uniform-motorjasje en maakt de motor net weer iets zichtbaarder.

Nog bedankt HvanBarneveld voor de foto's!

Strak photoshop-werk...

zou zo een echte politie-motor kunnen zijn.  O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #128 Gepost op: 23 november 2011, 19:04:51
Klopt, mede omdat de hoeveelheid reflectie én zichtbaarheid rondom (dus ook aan de voorzijde) goed is. Ik zou overigens wel fluo-oranje/gele/groene bumpers eens in combi willen zien met battenburg  :)

En gezien het ''een europa'' zou ik (wederom) willen stemmen voor de zelfde sirene's in alle landen. Dáár kunnen wij alleen maar op vooruit gaan  8)




Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #129 Gepost op: 23 november 2011, 19:07:27




Persoonlijk vind ik de ornaje stiping aan de onderkant het mooist, kan ook goed bij de witte ondergrond van de politievoertuigen, alleen vloekt wat meer bij brandweer rood.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV