Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270916 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #220 Gepost op: 26 november 2011, 15:48:54
Dus iets meer zoals dit, met oranje dak voor de vrachtwaggels (alsof die de blauwe lampjes niet zien)

Misschien nog voorzien van een standaard verkeersbord met pijl en een lichte magneetvoet zodat je deze met een beweging uit je koferbak op je klep kan plakken als je recht met de kont naar achteren moet staan als extra geleiding. Ook een idee (als dat er niet al is) traffic advisor die niet alleen uit blokjes bestaat (geen idee wat daar mee bedoelt wordt namelijk  :D)  maar daadwerkelijk de vorm heeft van een pijl dus is opgebouwd uit meerdere lagen leds.



Uploaded with ImageShack.us

Nu tijd voor een tukkie,
GreetZ,
Nachtbroeder1978

Ik weet niet welke traffic-advisor je bedoeld maar ik ken er eentje uit België die je omhoog kunt klappen, en imens bord krijg je dan. Of de duitse versie die omhoog schuift vanuit de lichtbalk. Is wat kleiner en niet zo hoog maar kan ook prima volstaan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #221 Gepost op: 26 november 2011, 16:08:01
Ziet er goed uit allemaal. Hopelijk kijkt men vanuit Den Haag ook af en toe op het forum. 0098


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #222 Gepost op: 26 november 2011, 17:31:39
Ik denk dat je ook nog even een roepnummer erop moet plakken.
Kan misschien wel het nummer van die lange?

Dan begint hij helemaal te kwijlen als hij in dit topic komt.  098uo

Tja, als ik dat zou weten... ;)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #223 Gepost op: 26 november 2011, 17:39:20
Misschien nog voorzien van een standaard verkeersbord met pijl en een lichte magneetvoet zodat je deze met een beweging uit je koferbak op je klep kan plakken als je recht met de kont naar achteren moet staan als extra geleiding.
Deze?
Faltleittafel
User :JoachimPitt


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #224 Gepost op: 26 november 2011, 18:01:01
Deze?

Ehm, waarom niet het belgische systeem? Heb je tegelijk een verdrijvingspijl. Enige dat ik zou verbeteren is dat het roterend word zodat de auto nog steeds in "Fend-Off" gezet kan worden.

Groot voordeel van dit systeem is dat je niet tussen rijdendverkeer en je eigen voertuig hoeft te komen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #225 Gepost op: 26 november 2011, 20:20:49
Tja, als ik dat zou weten... ;)
je zou een roepnummer van het KLPD kunnen gebruiken, die werken met 2 cijfers want de 4cijferige beginnen allemaal met 16 of 17 voor de motorrijders en het verschil tussen een Volvo en een motor is vanuit de heli wel te zien.. dus waarom niet de Alex 16-48?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #226 Gepost op: 26 november 2011, 20:27:27
Ik snap eigenlijk niet waarom men in 1994 met de overgang van RP/GP naar regiopolitie men niet de striping van de RP overgenomen heeft; het was op dat moment naar mijn mening de best zichtbare vorm; overigens hulde aan alle creatievelingen hier, ik vind er zeer fraaie ontwerpen bijzitten waar dat bureau dat de huidige toestand ontworpen heeft nog een mega-punt aan kan zuigen! O0


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #227 Gepost op: 26 november 2011, 22:09:33

Dat is dan wel wat ik een 21e-eeuwse motor noem  998765.

Zo... wat ziet dit er goed uit zeg! Heel mooi duidelijk gemaakt hoe (in mijn ogen) kleine wijzigingen een groot resultaat kunnen maken!
Heel knap gedaan en 'ik zeg: doen!'.  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #228 Gepost op: 27 november 2011, 00:05:43
Alhoewel dit eigenlijk een beetje offtopic aan het gaan is, dacht ik aan een combinatie van de uitschuifpaal met oranje en blauwe pit en de bij sommige Amerikaanse BMWs gebruikte signalering (zie BMW Motorcycle Fleet Installation maar dan het rood vervangen door blauw en een gedeelte van de lichtunits op de koffer gereserveerd voor amber), opgebouwd als volgt:



Dit plaatje is nog niet helemaal compleet - er ontbreekt nog:
- valbeugels
- luidspreker
- contourmarkering in het wit (waarbij de stippen door strepen vervangen worden).

Dat is dan wel wat ik een 21e-eeuwse motor noem  998765.

Ik ben het helemaal met Skippy eens het is niks geen Offtopic FD wat je geplaatst hebt.
Dit is te gek man wat je gedaan hebt met die motor  098uo  098uo
Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat de politie op een racemotor is gaan rijden zo flitsend ziet het er uit.
Nu krijgt het tenminste stijl en klasse. En wat die gasten van Sirennet.com betreft die hebben echt mooi spul voor de HV-diensten hoor.

Voor mijn gevoel heb ik wel 1 klein minpuntje gevonden en dat is de striping op de witte kont en zijkoffer contra is van de
striping van de motor zelf en ik zou op beide plekken er nog een blauwe band bij tekenen gevoelsmatig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #229 Gepost op: 27 november 2011, 00:18:05
Dus iets meer zoals dit, met oranje dak voor de vrachtwaggels (alsof die de blauwe lampjes niet zien)

Misschien nog voorzien van een standaard verkeersbord met pijl en een lichte magneetvoet zodat je deze met een beweging uit je koferbak op je klep kan plakken als je recht met de kont naar achteren moet staan als extra geleiding. Ook een idee (als dat er niet al is) traffic advisor die niet alleen uit blokjes bestaat (geen idee wat daar mee bedoelt wordt namelijk  :D)  maar daadwerkelijk de vorm heeft van een pijl dus is opgebouwd uit meerdere lagen leds.



Uploaded with ImageShack.us

Nu tijd voor een tukkie,
GreetZ,
Nachtbroeder1978

nog iets meer oranje en je hebt een Reddingsbrigadevoertuig  e050

Misschien nog wel een goede tip voor de creatievelingen in dit topic: die oranje bumpers enzo vergroten inderdaad de zichtbaarheid, maar de Reddingsbrigade mag ook de BZK-striping gebruiken en heeft oranje als basiskleur voor haar voertuigen. Dit is weliswaar een andere kleur oranje (RAL2009, geloof ik), maar kan mogelijk tot verwarring leiden.  8)

Bij dit politievoertuig moest ik als Reddingsbrigade-fanatiekeling 2x kijken voor ik door had dat het niet om een Reddingsbrigadevoertuig ging.

zoals deze dus:

Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch