Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273334 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #380 Gepost op: 6 januari 2012, 20:28:01
De OSC wagen ziet er netjes uit O0
Heeft deze balk zowel Blauw als Amber?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #381 Gepost op: 6 januari 2012, 20:44:59
Wat is beter: Politiewapen op de deur zoals op de Amarok, of tekst zoals op deze Golf?

Moeten de pijlpunten scherper of is dit zo OK? (NB bij fend-off vervlakken ze natuurlijk wel, waardoor de pijlwerking afneemt).

Fraaie creatie weer O0

Een geel vlak met zwarte letter POLITIE zou mijn voorkeur hebben voor wat betreft de tekst. Ik denk dat dat het meest duidelijk is. De positie op het voorportier vind ik ook goed gekozen. Er is immers geen auto zonder voorportier, dus dat principe kun je altijd toepassen 8) Op de motorkap zou eventueel het beeldmerk politie geplaatst kunnen worden, aangezien daar wel ruimte voor is.

De pijlpunt zou iets scherper kunnen, maar gelet op de vervlakking die je aanhaalt, is het zo ook mooi :)

Ik zeg doen ^-^
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #382 Gepost op: 6 januari 2012, 22:47:55
Om het realiteitsgehalte iets te vergroten, en om de in dit topic langzaam maar gestaag opdoemende trend naar "onzichtbare" HV-voertuigen  :o  ;D een vroegtijdig einde te bereiden, voeg ik een Golfje Variant toe (nu ook met achterkant).

Wat is beter: Politiewapen op de deur zoals op de Amarok, of tekst zoals op deze Golf?

Moeten de pijlpunten scherper of is dit zo OK? (NB bij fend-off vervlakken ze natuurlijk wel, waardoor de pijlwerking afneemt).

Misschien in het blauwe vlak in gele letter(tje)s "waakzaam".
En in het gele vlak in blauwe letter(tje)s "dienstbaar".
Eventueel binnen een zwarte rand om de letters vanwege de zichtbaarheid.

Is maar een ideetje.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #383 Gepost op: 6 januari 2012, 22:55:48
Misschien in het blauwe vlak in gele letter(tje)s "waakzaam".
En in het gele vlak in blauwe letter(tje)s "dienstbaar".
Eventueel binnen een zwarte rand om de letters vanwege de zichtbaarheid.

Is maar een ideetje.
Hmm. Geen slecht ideetje. In een volgende versie dan maar... 0098
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #384 Gepost op: 7 januari 2012, 16:07:53
Waarom niet gewoon 't Zweedse ontwerp pakken? POLIS en RIKSVAPN vervangen door onze eigen tekst pOlitie met waakzaam en dienbaar en daarnaast de 112 sticker. sim-pel en klaar.

Wie kan 'm shoppen op deze polisen volvo?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Swedish_police_car_(Volvo_XC70)_outside_Ekonomikum,_Uppsala,_2009-04-30.jpg

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #385 Gepost op: 7 januari 2012, 16:53:59
Zoiets?  ;D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #386 Gepost op: 7 januari 2012, 17:04:12
Waarom niet gewoon 't Zweedse ontwerp pakken? POLIS en RIKSVAPN vervangen door onze eigen tekst pOlitie met waakzaam en dienbaar en daarnaast de 112 sticker. sim-pel en klaar.

De kracht van de Battenburg striping is juist de grote reflecterende vlakken. Dat wordt op deze wagen helaas teniet gedaan, er blijven maar een paar steepjes over...

Wel een mooie wagen overigens :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #387 Gepost op: 7 januari 2012, 17:22:25
Zoiets?  ;D

Deze uitvoering is veel te weinig zichtbaar en opvallend als je hem Fend-off zou zetten.
Maar Volvo blijft wel een favoriet van me verder als auto.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 7 januari 2012, 22:51:31
Misschien is in het kader van herkenning een combinatie van bzk en battenburg een optie? Zie hier een kleine creatie van mijzelf. Battenburg is hierbij als aanvulling op bzk. Geel zou bv ook (refelecterend) wit kunnen zijn. Zo "schreeuwt" de striping minder erg, maar is het wel meer zichtbaar.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #389 Gepost op: 7 januari 2012, 23:00:13
Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik het zo als het nu is wel mooi vindt... en overdag valt het ook goed genoeg op!
Alleen de reflectiewaarde in het donker is nogal laag. Maar dit zou al opgelost zijn door het gebruik van andere folie!