Goed, misschien ook off-topic, maar waarom zou alles dmv striping opgelost moeten worden.
Veel ideeën die ik hier in dit topic ziet zijn er op gericht om de achterzijde / zijkanten zichtbaar te maken voor het geval dat de auto ergens "geparkeerd" staat. Dit is allemaal leuk en aardig om dan striping op een auto te zetten, maar hiermee bereik je, zeker met lage voertuigen zoals bovenstaande BMW alleen voertuigen welke direct achter het voertuig staan. Voertuigen verderop zien de striping niet omdat deze door de eerste voertuigen geblokkeerd wordt.
Hierom is er in België bij veel (wegen)politiezones gekozen voor de welkbekende signalisatiebak
Nadeel is dat je je de signalisatie niet ziet als de auto schuin staat, maar in mijn ogen is fend-off in Nederland zo geregeld omdat de striping het overige verkeer moet "sturen", wat bij het gebruik van een dergelijke signalisatie niet nodig is.
dit gecombineerd met de oranje bumpers en voldoende blauwe zwaailichten en luide sirene:
zorgen er voor dat een voertuig ook tijdens het rijden voldoende opvalt.
Ik kan thuis een film zitten te kijken (3 hoog, dubbelglas) op m'n home-theatre system, maar als PZ Maasland hier voorbij komt dan hoor ik ze duidelijk...
Natuurlijk weegt zo'n bak wel wat, maar als je de auto's van de WPR voorbij ziet vliegen soms is het niet zo dat de auto's niet meer van hun plek komen...