FD, je laatste geshopte voertuig van de politie vind ik te veel lijken op een HAP-voertuig.
Ik weet niet of dat de bedoeling was.
Nee, niet echt. Ambulances en HAP-voertuigen zouden volgens het schema voor de pijl-Battenburg-striping groen/fluo-geel gestriped moeten worden (zie ook de VW-T5-ambu met pijl-Battenburg op de eerste pagina's van dit topic). Ik moet nog eens een beter voorbeeld maken (de T5 was een beetje inderhaast en met minderwaardige tools in elkaar geflanst).
1-tje van jou ruilen tegen 2 volvo's? Mooi werk man! En idd mijn voorkeur gaat ook uit naar de oranje versie. Is wel drukker maar geeft ook meer attentie waarde. Alleen snap ik de 2 pitjes achterop niet. Dat geeft veel minder effect aan de voorzijde, dus ik zou ze graag meer naar de B-stijl geplaatst zien. Maar ach moet wat te mopperen hebben....
Dank je. Voor wat betreft de pitten: zoals Haageneesch vermoedt, zou ik aan de voorkant tenminste nog twee grillflitsers en 1 dashboardflitser willen hebben, alsmede bij voorkeur twee spiegelflitsers. Die kan je op de foto natuurlijk niet zien...
Uit het topic voor Duitse Politievoertuigen kwam ik dit tegen:
Is een foto van KevinBakkerlwd
Ook wel interessant wat betreft opvallendheid op bv de grote wegen
Inderdaad interessant, naar Duitse maatstaven eigenlijk revolutionair. Ik kende tot nu toe eigenlijk alleen rood/wit op de achterkant van Berlijnse verkeerswagens. Hessen experimenteert sinds kort op een enkele wagen met Battenburg (geel-blauw) en met fluo-gele accenten, dat laatste net zoals Baden-Württemberg. In dat opzicht is Bayern (Beieren) echt ouderwets, die rijden nog in het groen/wit zonder enige speciale markering.