Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273165 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Gast

• Gast
Reactie #460 Gepost op: 18 januari 2012, 22:17:06
hmmmm ... klemtoon kwestie denk ik.
Mijn insteek was/is Nederland loopt voorop met de regelgeving = beperkingen volgens die regeltjes. 98uiye

OWwwwwwwwwwwwwwwwwww ja, dan was het een klèmtóón kwestie, je hebt geheel gelijk, Beperkingen met een grote B O0

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #461 Gepost op: 18 januari 2012, 22:55:57
Ik vraag me af hoe een TAS of ladderwagen er uit zou zien in rood/geel ....  ::) ::) ::)
(no pressure ... just wondering)

Nou - ongeveer zo?

Ik heb (in navolging van enkele Britse brandweerwagens) de rolluiken toch maar in de striping meegenomen. Zal gevoelsmatig wel iets sneller slijten, maar wordt kennelijk daar als acceptabel ervaren.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #462 Gepost op: 18 januari 2012, 23:01:49
Nou - ongeveer zo?

Ik heb (in navolging van enkele Britse brandweerwagens) de rolluiken toch maar in de striping meegenomen. Zal gevoelsmatig wel iets sneller slijten, maar wordt kennelijk daar als acceptabel ervaren.
Die ziet er wel heel gelikt uit. Vind die striping eigenlijk nog beter staan op de brandweer dan op de ambu.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #463 Gepost op: 18 januari 2012, 23:07:55
Nou - ongeveer zo?

Als je hierdoor niet meer weet welke kant je op moet dan heb je volgens mij kippe-uitwerpselen in je ogen.  ;D O0

Voorgaande reacties gelezen op mijn opmerkingen gelezen en ik kan hier in mee gaan.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #464 Gepost op: 19 januari 2012, 09:59:42
FD mooie dingen die je hier neerzet.

Wel eens gedacht om iets met led pijl te doen aan de zijkant van de voertuigen? Die kunnen werken als een traffic adviser?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #465 Gepost op: 19 januari 2012, 12:56:59
FD mooie dingen die je hier neerzet.

Wel eens gedacht om iets met led pijl te doen aan de zijkant van de voertuigen? Die kunnen werken als een traffic adviser?

Alleen zijn deze traffic advisors officieel,volgens de regeltjes, niet toe gestaan.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #466 Gepost op: 19 januari 2012, 13:00:13
Alleen zijn deze traffic advisors officieel,volgens de regeltjes, niet toe gestaan.
Nederland loopt voorop met de regelgeving = beperkingen volgens die regeltjes. 98uiye

Maar goed ... nog even over striping ...
Ik vraag me af hoe een TAS of ladderwagen er uit zou zien in rood/geel ....  ::) ::) ::)
Nou - ongeveer zo?

En in "Gewoon" rood (wel reflecterend)? zoals de ambu op de vorige pagina?
 e050 0098
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #467 Gepost op: 19 januari 2012, 14:35:38

Laat ik nou denken dat we hier discuseren en verzinnen hoe we duidelijker zichtbaar kunnen zijn?

Alle striping tot nu toe is niet toegestaan bij mijn weten dus ehm...... heb ik iets gemist?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #468 Gepost op: 20 januari 2012, 22:31:40
"Niet toegestaan??" Bedoel je ook de huidige striping?  >:D ;D

Niettemin - signalering wordt inderdaad uitgebreid elders besproken. 98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #469 Gepost op: 20 januari 2012, 23:41:29
Ik zag trouwens vanavond op "de politie op je hielen" of hoe dat Britse politieprogramma ook weer precies heet een politiewagen met Battenburg bij nacht. Onder aanstraling van koplampen reflecteert dat gele en blauwe vrijwel hetzelfde: het is meer één groot reflecterend vlak dan dat er duidelijk een blokkenpatroon waarneembaar is. Misschien is het voor de contrastvorming toch niet onverstandig om sommige stukken juist níet reflecterend te maken...  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill