Het gaat hier over voertuigen hé, niet over uniformen (wat jij daarover zegt wordt overigens ook al jaren geroepen).
Ik heb inderdaad ook varianten vastgesteld, zowel op gebied van uniformen als striping. Van de zaken die jij aanhaalde was ik inderdaad ook al op de hoogte. Maar 'n lichtblauw gespoten bumper is niet meer opvallend dan een witte. Dat is gewoon alweer 'n excuus van 'n lokaal korps om weer 'n eigen stempel op alles te drukken.
Wat betreft de donkerblauwe bumpers: ik denk niet dat ze zichtbaarheid veel verhoogd wordt door 'n donkerblauwe bumper (geen fluo kleur), maar esthetisch is het wel verantwoord. Het draait echter niet enkel daar om.
De fluo oranje bumpers zijn, denk ik, afgekeken van Luxemburg. Die hebben die ook.
Wat wel zo is, is dat de huidige striping rechtstreeks 'gedestilleerd' is uit het politielogo. Het is 'n totaalpakket, als het ware. Eventueel kan je fluo gele bumpers steken ipv de andere kleuren, dat gaat dan mooi samen met het fluo geel dat dan ingevoerd zal worden.