Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270683 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #500 Gepost op: 14 februari 2012, 21:29:25
Hoop ruimte voor zielige hondjes / katjes etc. Meteen een laddertje er in / op hoeft de brandweer ook niet meer zo vaak  uit te rukken voor een dier op hoogte etc..

Korte zijsprong om te bezuinigen op uitrukken van de brandweer. De dierenambulance voorzien van een hoogwerker-auto. Kunnen ze helemaal zelfstandig katjes uit boompjes redden  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #501 Gepost op: 14 februari 2012, 21:37:52
En we krijgen dan weer nieuwe filmpjes van dierenpolitie/ambulance met prio 1. 998765


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #502 Gepost op: 14 februari 2012, 21:44:43
En we krijgen dan weer nieuwe filmpjes van dierenpolitie/ambulance met prio 1. 998765

hoogwerker net als alle andere hoogwerkers van klus/glas/verf-etc. bedrijven alleen uitrusten met amber, zodat ze veilig kunnen werken. e050
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #503 Gepost op: 15 februari 2012, 09:22:27
hoogwerker net als alle andere hoogwerkers van klus/glas/verf-etc. bedrijven alleen uitrusten met amber, zodat ze veilig kunnen werken. e050

die hoogwerkers hebben vaak al amber om veilig te kunnen werken  O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #504 Gepost op: 15 februari 2012, 09:30:09
hoogwerker net als alle andere hoogwerkers van klus/glas/verf-etc. bedrijven alleen uitrusten met amber, zodat ze veilig kunnen werken. e050
Vandaar dat ik het ook zo omschreef  8)
Hoeven ze niets aan te veranderen, behalve een logotje plakken

Ik zeg, succes gegarandeerd
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #505 Gepost op: 21 februari 2012, 00:40:20
Wat vinden jullie van dit ontwerp? Het is licht gebaseerd op de voertuigen van de Luxemburgse en Belgische politie.



Uploaded with ImageShack.us


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #506 Gepost op: 21 februari 2012, 08:34:21
Niet slecht... iets minder druk dan mijn voorstel hieronder en geeft wat meer plaats aan stickers met tekst, wapens, W&D, 112 enz. De rode strepen voor en achter hebben wel stijl. De afgeschuinde onderbroken middenstreep past daar echter m.i. niet zo goed bij, evenmin bij de Battenburg...




Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #507 Gepost op: 21 februari 2012, 10:08:55
De kleuren blauw, rood en oranje geven zo`n politievoertuig ook indirect een Nederlands karakter vind ik.
Die rode band heb ik gebruikt voor het richting aspect, maar het klopt, die kan er beter af.
Jouw ontwerp is helemaal top....  O0


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #508 Gepost op: 21 februari 2012, 10:28:32
Dank je  8) Inmiddels ben ik van mening dat een pijlvormige Battenburg de voorkeur geniet boven een "rechte". Die kān je ook in dit kleurschema houden. (Dan hoef je ook geen andere richtingaspecten zoals de afgeschuinde onderbroken middenstreep toe te passen.) Iets smaller (en met kleinere blokjes, of eigenlijk ruiten) dan op mijn Amarok mag ook, dan heb je eveneens meer plaats voor tekst e.d. Lager zetten zoals in jouw ontwerp is een goede optie, oogt ook goed i.c.m. de bumpers, maar heeft het nadeel iets sneller vuil - en daardoor minder reflecterend - te worden.
Worden de witte vlakken tussen rood resp. blauw in de Battenburg ook (wit) reflecterend?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #509 Gepost op: 21 februari 2012, 10:33:39
De witte vlakken zijn in dit ontwerp inderdaad reflecterend...
Een pijlvormig Battenburg patroon heeft ook meer dynamiek vind ik, en geeft van grote afstand ook heel duidelijk de richting van het voertuig aan.