Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270630 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #670 Gepost op: 12 juli 2013, 00:54:26
Sterker nog, je kunt duidelijk zien dat de witte strepen eraf gehaald zijn, dus "nieuw" is het zeker niet!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #671 Gepost op: 12 juli 2013, 01:08:35
Nee Caprice, dat is niet het geval. Het is rode striping op een rode auto.

De nieuwe regels voor secundaire striping houdt in dat waar er voorheen alleen blauwe striping was (in alle drie de kolommen), die nu wordt aangevuld met striping in de kleur van het voertuig. Schijnbaar is die regel weer teruggedraaid, maar een bron daarvan mis ik nog.


Gast

  • Gast
Reactie #672 Gepost op: 12 juli 2013, 01:12:47
Rode striping op een rode auto....
En dus achterop rood, blauw en zwart in het reflectievlak (i.p.v. een baan wit)
Zit die gast van de vtsPN nu ook al bij de brandweer te klooien met regeltjes? ..... 8)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #673 Gepost op: 12 juli 2013, 08:32:09
De nieuwe manier van secundair striping is niet alleen bij de brandweer.

Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1139302 date=1363359734

Foto: Damian Monsma

Soort voertuig: Zorgambulance
Roepnummer: 13-402
Dienst: Ambulance Amsterdam
Standplaats: Karperweg Amsterdam
Regio: Amsterdam-Amstelland
Bijzonderheden:
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #674 Gepost op: 12 juli 2013, 10:08:34
De ambulance secondaire striping is afgeschaft, heb ik gehoord van enkele medewerkers van de RAVU, en tevens gezien.

Voor de rest heb ik dit citaat:
Citaat van: gignnl link=msg=1182391 date=1373477924
Secundaire striping bij de Nationale Politie gaat er ook uit.De nieuwe GPZ-wijkzorg voertuigen zijn allemaal primair gestriped,de FTO voeruigen zijn nu gewoon onopvallend.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #675 Gepost op: 12 juli 2013, 14:29:58
Inderdaad. Zie bovenstaand bericht. Voor degene die het opgevallen is. De secundaire striping van de 2 Up's klopte ook niet aan de inmiddels weer afgeschafte eisen. De rode baan loopt nu in het verlengde van de blauwe. En dat was dus ook weer niet de bedoeling.

Al met al weer een vreemd gebeuren en weer wat voertuigen die anders zijn dan de rest. Voor de voertuigspotters word het er wel leuker op zo.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #676 Gepost op: 12 juli 2013, 14:54:39
Inderdaad. Zie bovenstaand bericht. Voor degene die het opgevallen is. De secundaire striping van de 2 Up's klopte ook niet aan de inmiddels weer afgeschafte eisen. De rode baan loopt nu in het verlengde van de blauwe. En dat was dus ook weer niet de bedoeling.

Al met al weer een vreemd gebeuren en weer wat voertuigen die anders zijn dan de rest. Voor de voertuigspotters word het er wel leuker op zo.  O0
De striping klopt gewoon qua opmaak en patroon, Luke. Waar normaal witte strepen zouden zitten, zitten nu rode. Ook op de achterkant Rene, alleen lijkt dat wat raar door de zwarte achtergrond.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #677 Gepost op: 12 juli 2013, 15:00:11
Citaat van: Frank. link=msg=1182865 date=1373633679
De striping klopt gewoon qua opmaak en patroon, Luke. Waar normaal witte strepen zouden zitten, zitten nu rode. Ook op de achterkant Rene, alleen lijkt dat wat raar door de zwarte achtergrond.

Oh oeps. Ik denk dat ik toch een klein beetje kleurenblind ben. De kleuren staan inderdaad op de juiste plek.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #678 Gepost op: 12 juli 2013, 15:24:59
Citaat van: Frank. link=msg=1182865 date=1373633679
De striping klopt gewoon qua opmaak en patroon, Luke. Waar normaal witte strepen zouden zitten, zitten nu rode.

Die strepen op de Up lopen toch echt rechtdoor van blauw naar rood. Vergelijk maar met de wit/blauwe strepen die er naast staan, die verspringen. Dus dat klopt niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #679 Gepost op: 12 juli 2013, 15:55:50
De striping op de Up is wel volgens voorschrift, je moet alleen heel -ik herhaal; héél - goed kijken!
Heb er zelf ook even over gedaan  e050

Edit:
In Photoshop even het contrast verhoogt en een beetje ingezoomd:


 ;)