Ik snap alleen de reden niet dat ze het alweer afgeschaft hebben, pure geldverspilling om een ''nieuw'' soort striping te ontwikkelen/ aan te brengen en het vervolgens weer aan te passen..
De B ambulances van limburg werden (als eerste) als test voorzien van de secundaire striping nieuwe stijl, deze striping was op dat moment nog niet goedgekeurd. Kort daarna zijn er nog een aantal gevolgd, Amsterdam en nog 1 van Utrecht, laatst genoemde wagens zijn inmiddels weer aangepast naar de primaire striping, rood met blauwe strepen, kennelijk was de test geen succes.
Het mag op geld verspilling lijken, maar testen en latere reacties uit het werkveld afwachten/beoordelen kan ook geen kwaad.
Ik was zeker geen fan van de oude secundaire striping (alleen de blauwe strepen) ik vond deze voertuigen zelfs ronduit slecht bestickerd, er rijden zelfs politie voertuigen rond zonder contourmarkering. De secundaire striping nieuwe stijl vond ik echt een aanvulling, alleen vreemd dat de politie voertuigen rond dezelfde tijd overgingen op de primaire striping, de normale volledige striping ook op de extra aanvullende voertuigen, terwijl ambulances er ineens een kleur bijkregen. Rode striping vervangen door gele zorgt alleen maar voor verwarring.
Naar mijn mening is het beter dat iedere hulpverlening tak de eigen kleuren op alle voertuigen heeft, en niet verschil gaan maken tussen spoed voertuigen en extra aanvullende voertuigen.