Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270652 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #680 Gepost op: 12 juli 2013, 16:02:18
Ik snap alleen de reden niet dat ze het alweer afgeschaft hebben, pure geldverspilling om een ''nieuw'' soort striping te ontwikkelen/ aan te brengen en het vervolgens weer aan te passen.. ::)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #681 Gepost op: 12 juli 2013, 17:09:05
Citaat van: Dion link=msg=1182889 date=1373637350
De striping op de Up is wel volgens voorschrift, je moet alleen heel -ik herhaal; héél - goed kijken!
Heb er zelf ook even over gedaan  e050

Edit:
In Photoshop even het contrast verhoogt en een beetje ingezoomd:


 ;)
Haa, inderdaad  ;)
Onzin dus ;)

Citaat van: TAS-716 link=msg=1182892 date=1373637738
Ik snap alleen de reden niet dat ze het alweer afgeschaft hebben, pure geldverspilling om een ''nieuw'' soort striping te ontwikkelen/ aan te brengen en het vervolgens weer aan te passen.. ::)

Ik denk dat men nog steeds ontevreden is over de zichtbaarheid van hulpdiensten. Men gaat nu op allerlei manieren proberen om de voertuigen binnen de huidige BiZa striping (met weliswaar aanpassingen daarop) op te laten vallen.
Van mij mag het tijd worden voor iets nieuws, in ieder geval nieuw materiaal (met véél hogere reflectiewaarde) én hier en daar wat fluo-accenten!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #682 Gepost op: 12 juli 2013, 17:33:27
Citaat van: Jerommeke link=msg=1182907 date=1373641745
Haa, inderdaad  ;)
Onzin dus ;)

Ik denk dat men nog steeds ontevreden is over de zichtbaarheid van hulpdiensten. Men gaat nu op allerlei manieren proberen om de voertuigen binnen de huidige BiZa striping (met weliswaar aanpassingen daarop) op te laten vallen.
Van mij mag het tijd worden voor iets nieuws, in ieder geval nieuw materiaal (met véél hogere reflectiewaarde) én hier en daar wat fluo-accenten!
Als ze dan net zoals de ambulance van Schiphol voor flou-accenten gebruik zouden maken mogen ze wat mij betreft zoiets kiezen. 098uo
Citaat van: brwzav link=msg=1182124 date=1373384830

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #683 Gepost op: 12 juli 2013, 18:49:22
Citaat van: TAS-716 link=msg=1182892 date=1373637738
Ik snap alleen de reden niet dat ze het alweer afgeschaft hebben, pure geldverspilling om een ''nieuw'' soort striping te ontwikkelen/ aan te brengen en het vervolgens weer aan te passen.. ::)
De B ambulances van limburg werden (als eerste) als test voorzien van de secundaire striping nieuwe stijl, deze striping was op dat moment nog niet goedgekeurd. Kort daarna zijn er nog een aantal gevolgd, Amsterdam en nog 1 van Utrecht, laatst genoemde wagens zijn inmiddels weer aangepast naar de primaire striping, rood met blauwe strepen, kennelijk was de test geen succes.

Het mag op geld verspilling lijken, maar testen en latere reacties uit het werkveld afwachten/beoordelen kan ook geen kwaad.  998765

Ik was zeker geen fan van de oude secundaire striping (alleen de blauwe strepen) ik vond deze voertuigen zelfs ronduit slecht bestickerd, er rijden zelfs politie voertuigen rond zonder contourmarkering. De secundaire striping nieuwe stijl vond ik echt een aanvulling, alleen vreemd dat de politie voertuigen rond dezelfde tijd overgingen op de primaire striping, de normale volledige striping ook op de extra aanvullende voertuigen, terwijl ambulances er ineens een kleur bijkregen. Rode striping vervangen door gele zorgt alleen maar voor verwarring.
Naar mijn mening is het beter dat iedere hulpverlening tak de eigen kleuren op alle voertuigen heeft, en niet verschil gaan maken tussen spoed voertuigen en extra aanvullende voertuigen.  :)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #684 Gepost op: 12 juli 2013, 19:05:42
Citaat van: TAS-716 link=msg=1182892 date=1373637738
Ik snap alleen de reden niet dat ze het alweer afgeschaft hebben, pure geldverspilling om een ''nieuw'' soort striping te ontwikkelen/ aan te brengen en het vervolgens weer aan te passen.. ::)
Ag de mensen van de LFR die hebben blijkbaar niks anders te doen dan nieuwe regels verzinnen. Zichtbaarheid verhogen zoals de andere contourmarkering is niet slecht. Maar continue nieuwe regels maken ivm de striping, levert weer kosten op die mijns ziens die onnodig zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #685 Gepost op: 14 juli 2013, 15:11:28
Als het om werkverschaffing gaat heb ik ook nog wel een tip. Vervang op A-ambus het reflecterende rood door reflecterend én fluorescerend rood. Iets duurder, véél zichtbaarder.  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #687 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:25:53
Heb gisteren een vrachtwagentje (mobiele Progis-zuil) van de Landelijke Eenheid gezien met de nieuwe contourmarkeringen. Zag er goed uit!  O0
De achterkant was helaas niet zichtbaar, dus geen idee hoe de nieuwe wijze van beplakken aan de achterzijde uit de bus komt.
Senior GGP / Oost-Brabant


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #688 Gepost op: 5 september 2013, 07:46:27

Citaat van: DvdW link=msg=1198605 date=1378325863
Vanwege jullie overweldigende reacties ( :P ) ben ik er vanavond nog eens langsgegaan, en wat zag ik?











Inderdaad mooie auto's. Ik heb op de foto's nog geen contourmarkering kunnen ontdekken... Hoop wel dat dit de nieuwe wordt, die Amaroks zijn vrij lang en zouden met de oude stippen niet zo erg opvallen van opzij in het donker.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #689 Gepost op: 5 september 2013, 07:54:04
Klopt ik vind het ook raar dat de VW,s geen nieuwe contourmarkering hebben en de voertuigen van andere merken wel zoals de Subaru, s of de Toyota,s van hooglanden hebben wel nieuwe countourmarkering  hebben. Hoppelijk zijn er ook een paar voor Drenthe/Noord Nederland zijn.