Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273377 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #770 Gepost op: 26 april 2014, 15:04:41
Citaat van: DiNozzo link=msg=1262385 date=1398455553
Het is al een tijdje stil om dit onderwerp, maar het viel mij op dat alle voertuigen die nu bij ons binnenkomen eindelijk voorzien zijn van de nieuwe contourmarkering. Voor een Touran is dat voor mij een nieuw gezicht. Het werd ook wel tijd...

Ik hoorde laatst al dat er enkele nieuwe LAPV Transporters (rechtstreeks bij HONAC vandaan) waren voorzien van de nieuwe contourmarkering. Moet zeggen dat ik Transporters in Amsterdam heb zien rijden en dat het écht een hele verbetering is  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #771 Gepost op: 27 april 2014, 17:33:00

Rechtstreeks bij Honac vandaan met nieuwe contourmarkering.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #772 Gepost op: 27 juni 2014, 05:05:56
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239294 date=1390603142
Ik denk dat je dat dat lastig vast te stellen is. Helaas zijn er nog maar héél weinig voertuigen uitgevoerd met de nieuwe contourmarkering en striping. Had toch mooi geweest om meteen vanaf dag 1 van de nieuwe aanbesteding in te voeren, had je gelijk heel Nederland met hetzelfde uiterlijk gehad. Maar dat was al lastig met de woordjes politie op de kofferklep  :-X

De contourmarkering is ontwikkeld na een onderzoek door TNO. Er waren klachten, name vanuit de verkeerspolitie van het voormalige KLPD, over de matige reflectie van onze auto's. Dat is ook de reden dat de achterzijde van de Volvo niet juist beplakt zijn. De hoek tussen de sterepn is te klein. Hierdoor dacht men meer refelecterend materiaal te kunnen plakken.

De testen van TNO wezen uit dat deze aanpassing weinig effect had. TNO adviseerde de  contourmarkering en gebruik van refelecterend materiaal voor de rode banen. Uit welingelichte bronnen weet ik dat de beplakking van de contourmarkering is tegen gehouden bij iemand van inkoop, puur omdat men de kleur van de stickers niet mooi vond.
Toch raar. Je vraagt TNO om advies, krijgt dat en voert het niet uit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #773 Gepost op: 1 juli 2014, 15:19:24
Ach. Als men het alleen van de contourmarkering zou moeten hebben, dan wordt het nooit wat. Kijk eens naar Rijkswaterstaat, die al vele jaren (al in de tijd van de groen/gele striping) met een veel hogere klasse reflectiefolie op hun voertuigen rondrijden. Gooi die reclame-reflectiefolie met ECE104 klasse E in de ton, beplak de hele zijkant met witte folie met reflectieklasse III (vgl. ECE104 klasse C) en plak daarover heen blauwe en rode transparante folies in het gewenste striping patroon. Ik garandeer een goede zichtbaarheid.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #774 Gepost op: 1 juli 2014, 19:50:49
Lt, die folie is er ook gewoon in kleur hoor. Kijk maar achterop de botsabsorbers en actiewagens, het zal nooit gebruikt gaan worden want het is een beetje duurder  0098 0098 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #775 Gepost op: 1 juli 2014, 20:33:03
Ik weet dat die folie ook beschikbaar is in andere kleuren, maar het is volgens mij een stuk makkelijker om uit 1 stuk wit de hele zijkant te beplakken met daaroverheen een paar transparant rode/blauwe banen (op dezelfde manier als de BB18) dan dat je stuk voor stuk alle banen moet plakken..... (kan ik uit ervaring melden).

Dat het wat duurder is.... ach. Zichtbaarheid heeft een prijs....  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #776 Gepost op: 1 juli 2014, 20:38:11
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1281315 date=1404239583
Dat het wat duurder is.... ach. Zichtbaarheid heeft een prijs....  0098
Ik ga morgen eens ff spelen met mijn TMA, kijken of ik iets beter zichtbaar nog kan worden vanaf de achterzijde.... Dan is dat misschien ook wel wat voor een nieuwe striping.......  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #777 Gepost op: 5 augustus 2014, 13:03:18
Hoe zit het met de landelijke nummering? proefregio's Limburg en Haaglanden?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #778 Gepost op: 5 augustus 2014, 13:16:38
@Bernt, dat is er volgens mij nog steeds niet definitief doorheen. Ik weet dat 2 van onze Volvo's nu wel weer een nummer op de motorkap hebben staan. Dit zijn dunne zwarte cijfers(ziet er niet uit trouwens), deze zouden van een bepaald materiaal zijn gemaakt dat de heli het in het donker alsnog kan lezen.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #779 Gepost op: 5 augustus 2014, 14:00:50
Ben benieuwd. Bedankt!!