Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273439 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #810 Gepost op: 30 oktober 2014, 16:59:15
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1305231 date=1414660575
Fluo-roodoranje folie in reflecterende uitvoering is nog niet zo lang verkrijgbaar en nog steeds naar verhouding veel duurder dan bijvoorbeeld fluogeel. Dit kan in de overwegingen meegespeeld hebben.
Stelling die niet waar is.

De folie's zijn even duur, het ligt aan de afmeting van de folie hoe de prijs is en aan de mate van reflectie.

Alle kleuren folie's zijn eigenlijk wit met een dun laagje kleur erover, dit kun je ook goed zien als de folie wat ouder wordt dan komt het wit er gewoon doorheen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #811 Gepost op: 30 oktober 2014, 17:49:31
Citaat van: HIT link=msg=1305298 date=1414684755

De folie's zijn even duur, het ligt aan de afmeting van de folie hoe de prijs is en aan de mate van reflectie.

Alle kleuren folie's zijn eigenlijk wit met een dun laagje kleur erover, dit kun je ook goed zien als de folie wat ouder wordt dan komt het wit er gewoon doorheen.

Was goed te zien bij de wat oudere KLPD-voertuigen:
Citaat van: Canonfreak link=msg=1093931 date=1352486424
Een al wat redelijk oude (gezien de verkleurde striping) Volvo V70 van het KLPD. Ik heb alleen geen idee van welk standpunt deze wagen vandaan komt.

Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: (?)
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: 69
Merk & type: Volvo V70
Kenteken: 39-TL-RP
Bijzonderheden:

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #812 Gepost op: 31 oktober 2014, 10:21:15
Citaat van: HIT link=msg=1305298 date=1414684755

Op het eerste punt moet ik je teleurstellen, heb vorig jaar nog een beetje onderzoek bij bekende verkoop- en veilingwebsites eraan gedaan omdat ik wel eens wilde weten hoe dat zat. Van hetzelfde merk/leverancier was fluo-roodoranje beduidend duurder dan de fluogele als het al verkrijgbaar was. Maar: ik heb geen toegang tot websites voor professionele bestickeraars e.d. Mijn informatie is misschien achterhaald en dekt vrijwel zeker niet de gehele markt.

Ik heb uit een beschrijving van die producten (kan even geen link vinden) ooit begrepen dat de complicatie bij fluo-roodoranje ligt in een extra laag die aangebracht moet worden, dit in tegenstelling tot fluogeel en de normale kleuren (geel rood oranje blauw groen enz. zonder fluorescentie). De voorbeelden die ik uiteindelijk heb bemachtigd wijken inderdaad ogenschijnlijk op dat punt van elkaar af, de oranje tape is dikker en stijver.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #813 Gepost op: 31 oktober 2014, 15:10:36
Voor de incidentele gebruiker zal er zeker wel een verschil in prijs zijn, maar niet zo schrikbarend. En als je goed bent in onderhandelen dan heb je die prijs er zo uit.
Ik spreek namelijk uit ervaring dat ik het zwarte, oranje en wit voor dezelfde prijs heb  O0

De BZK striping is nu op drie manieren te krijgen:
1 Aparte kleuren en apart plakken ( duurste manier )
2 Aparte kleuren in segment wraps ( de stickers zijn dan gewoon net een deel wrap van een auto )
3 Complete Wrap voor de hele auto muv de contouren. En geloof het of niet dit is de goedkoopste manier vaak bij snel aangekochte auto's die dan niet perse de gewenste kleur te hoeven hebben.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #814 Gepost op: 1 november 2014, 10:15:48
@HIT,

Ook in onze garagewerkplaats en radio werkplaats zeggen ze dat oranje vele malen duurder is als geel, rood, blauw.

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #816 Gepost op: 4 november 2014, 00:10:57
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1305637 date=1414833348
@HIT,

Ook in onze garagewerkplaats en radio werkplaats zeggen ze dat oranje vele malen duurder is als geel, rood, blauw.
Je kent mijn logo en ik gebruik veel oranje, en nog in een afwijkender kleur dan voor BZK ( grootste afnemer ) striping. En ik kan je verzekeren dat ik niet veel meer betaal voor het oranje dan de witte.
Moet ook wel gelijk erbij zetten dat ik geen tussenpersonen heb tussen de leverancier/maker en mij.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #817 Gepost op: 4 november 2014, 00:24:25

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #818 Gepost op: 4 november 2014, 00:45:43
Er was hier ooit ergens een roepnummer topic..

Ik las vorige week dat Oost-Brabant deze week over gaat op een nieuw roepnummer plan..
Ik vroeg of het dezelfde betrof als die van Limburg en Haaglanden, maar dat was niet zo..

Als die van Haaglanden, Limburg word goedgekeurd gaat gewoon weer alles veranderd worden in O-B ::)

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #819 Gepost op: 4 november 2014, 09:19:19
In oost-brabant gaat niks meer veranderd worden, het lfp is geheel klaar. Eenheid oob gaat hier deze week als eerste mee werken.