Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 274007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

• HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #850 Gepost op: 25 februari 2015, 16:45:37
@ HIT, ik kan me vergissen maar ik denkt dat dit wel degelijk vergelijkbaar is. De lichtbundel van de VOA zal onder die hoek t.o.v. de waarnemer voor retroreflecterende inrichtingen* geen verschil maken - hooguit een vogel op de VOA-mast ziet dit gereflecteerde licht. Het licht dat je als bekijker van de foto daarvandaan ziet komen is het licht van een bron zéér dichtbij de waarnemer (hier de camera, ik denk dus de flitser daarvan).

*) kaatst licht terug in dezelfde richting als waarvandaan het invalt
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #851 Gepost op: 27 februari 2015, 12:07:39
Citaat van: HIT link=msg=1333243 date=1424872007
Niet mee eens, als die lichtbundel van de VOA een kwartslag had gedraaid dan hadden beide tourans goed in het licht gestaan en had  je minder verschil gehad en was de bus op de voorgrond weer weggevallen.

Voor herkenbare voertuigen zou ik het niet erg vinden als men minimaal klasse 2 ging gebruiken voor de striping of totzelfs diamandgrade klasse 3  O0

Het princiepe van retroreflecterende folie is dat het het licht terugkaatst naar waar het vandaan komt. Dat moet dus niet heel veel verschil maken of je er recht voor staat of net vanuit een hoek.

rusdi

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #852 Gepost op: 3 maart 2015, 20:26:13
Dit filmpje (geen echt beeldmateriaal, slechts een spelletje) lijkt bijzonder veel op de gewenste BZK-striping van een aantal leden:
Het filmpje zelf is overigens niet interessant, ik vond het vooral opmerkelijk dat deze striping in bepaalde games werd gebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=h0T2uK8_BX0#ws

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #853 Gepost op: 3 maart 2015, 21:07:07
Je zou er bijna aan gaan wennen... 😉 toch vind ik de bus van opzij net te weinig opvallen.

R0N4NN

• Student IVK
  • Forum gebruiker
Reactie #854 Gepost op: 3 maart 2015, 21:13:22
De sirenes die op die wagen zitten zijn anders ook niet mis.  ;D
Alleen de yelp past er dan net niet bij.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #855 Gepost op: 4 maart 2015, 10:36:30
Mis inderdaat de retroflecterende blauwe strepen, bovendien zou de tekst politie wat meer naar achteren kunnen opschuiven zodat je ruimte krijgt voor extra blauwe en gele strepen op de zijkant. vwb optische signalering: gewoon een goedgevulde code 3 defender op het midden van het dak i.p.v. een brede balk voorop met alleen cornermodules en zo'n miniding achterop, is denk ik nog goedkoper ook...

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #856 Gepost op: 25 maart 2015, 08:48:52
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1332959 date=1424766319
Dat laatste klopt idd, alhoewel er al tests lopen met nieuwe blauwe uniformen (aldus de pers) en het de bedoeling is dat de kleur van de voertuigen dan aangepast gaat worden (geleidelijke invoering bij vervanging).

Nieuws over blauw in Bayern: http://www.br.de/nachrichten/neue-polizei-uniformen-bayern-100.html - van de radio begreep ik vanochtend dat de omstelling einde 2016 gaat plaatsvinden. De wagens zullen dan ook wel volgen, of tegelijkertijd komen (althans de aflossers van vervangen exemplaren).

sylvester1986

• Gast
Reactie #857 Gepost op: 22 september 2015, 15:47:44
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1224972 date=1386054498
Oke, echter heb ik dit jaar de motoren van de Gendarmerie ook al zien rijden met fluogele streepjes op de zijkanten.
Goed te zien bij de vele motoren.
Let ook op rond 0:38 om het verschil bij de wagens te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=PEJpcTGHJ-I
Maxsmur

guest8310

• Gast
Reactie #858 Gepost op: 5 oktober 2015, 13:03:11
De striping voor ambulances is aangepast: De rode dakband gaat verdwijnen.

Bron en meer info: http://www.striping.nl/nieuws/2/montagevoorschriften-ambulancehuisstijl-versie-11.htm

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #859 Gepost op: 5 oktober 2015, 22:51:29
Adrian Frutiger, een van de beste letterontwerpers van na WO II, is half september overleden, 87 jaar oud. Het lettertype Frutiger ontwierp hij in 1975 oorspronkelijk voor het vliegveld Charles de Gaulle. Sindsdien is het lettertype wereldwijd toegepast bij bewegwijzering, maar ook in kranten en ander drukwerk. Overigens kwam ik in de aan hem gewijde 'in memoriam'-artikelen in Nederlandse kranten nergens tegen dat ook alle belettering op Nederlandse hulp- en nooddienstvoertuigen in het lettertype Frutiger is uitgevoerd.