Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270678 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #540 Gepost op: 19 december 2012, 02:02:07
ik heb eens de nieuwe handboeken striping bekeken, het valt mij op dat in de ambulance- en brandweereditie wel sprake is van striping voor secundaire voertuigen maar in de politie-editie niet. Vergeten mee te nemen of vervalt daar de striping voor secundaire voertuigen?
Groet,
Paulg


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #541 Gepost op: 19 december 2012, 12:01:13
Secundaire striping vervalt volledig bij de politie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #542 Gepost op: 19 december 2012, 12:45:05
Secundaire striping vervalt volledig bij de politie.

Hoe gaan diensten zoals de forensische opsporing en het facilitair bedrijf dan wel door het straatbeeld? :) Wit met alleen politielogo? Magneetplaten?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #543 Gepost op: 20 december 2012, 17:33:07
In mijn regio, HGL hebben we al jaren geen secundaire striping en rijden alle opvallende voertuigen met de gehele striping dus ook de kraanwagen en arrestantenbussen.
Ik denk dat dit dus ook in andere korpsen  :-X uhm... eenheden gaat gebeuren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #544 Gepost op: 21 december 2012, 17:40:20
Hoe gaan diensten zoals de forensische opsporing en het facilitair bedrijf dan wel door het straatbeeld? :) Wit met alleen politielogo? Magneetplaten?

Wel mooi.... Jarenlang hebben ze geprobeerd om een eenheid te krijgen. Nu beginnen de korpsen zo langzamerhand met de introductie van de secundaire strepen en nu gaan ze het weer laten verdwijnen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #545 Gepost op: 22 december 2012, 01:38:20
Secundaire striping vervalt volledig bij de politie.
Simpele vraag: wat is de reden voor het vervallen bij de politie en waarom dan vernieuwde secundaire strping bij brandweer en ambulance?
Groet
Paulg


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #546 Gepost op: 22 december 2012, 13:12:28
Wel mooi.... Jarenlang hebben ze geprobeerd om een eenheid te krijgen. Nu beginnen de korpsen zo langzamerhand met de introductie van de secundaire strepen en nu gaan ze het weer laten verdwijnen....

Inderdaad, dat viel mij dus ook op.
In tegenstelling tot Haaglanden, kwam de secundaire striping in andere korpsen juist steeds meer in het straatbeeld. Auto's van facilitair in Amsterdam, auto's van de TR/FO in Rotterdam, Hollands Midden en een Brabants korps met een hoop 'secundaire voertuigen' voor bijv. coordinatoren of wijkzorg (in mijn ogen oneigenlijk gebruik overigens).

Ik ben heel benieuwd wat er is / wordt bedacht voor bijv. voertuigen van facilitair qua herkenbaarheid.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #547 Gepost op: 22 december 2012, 14:01:21
In Utrecht beginnen we ook dienstauto,s zonder stripping rond te laten rijden

Foto: Dennis Kempers
Je kunt je ook afvragen wat de toegevoegde waarde van stripping is als een voertuig geen uitrukfunctie heeft.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #548 Gepost op: 22 december 2012, 18:29:18
In Utrecht beginnen we ook dienstauto,s zonder stripping rond te laten rijden

Foto: Dennis Kempers
Je kunt je ook afvragen wat de toegevoegde waarde van stripping is als een voertuig geen uitrukfunctie heeft.

Volgens mij in elk geval een belastingtechnische. En voor het meer blauw op straat gevoel. Al rijdt de postbezorging er in, als de burger maar ziet dat er een auto rijdt met politie er op was de gedachtengang.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #549 Gepost op: 22 december 2012, 19:09:35
Volgens mij in elk geval een belastingtechnische. En voor het meer blauw op straat gevoel. Al rijdt de postbezorging er in, als de burger maar ziet dat er een auto rijdt met politie er op was de gedachtengang.

Dat blijf ik dus een kul-reden vinden... voor de belastingen... het is natuurlijk te zot voor woorden dat een overheidsdienst belastingen moet betalen... maar goed... andere discussie...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....