Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270668 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #570 Gepost op: 9 januari 2013, 21:12:15
Ook Baarn heeft een soort BiZa striping.

Gevonden via: https://twitter.com/HandhavingBaarn


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #571 Gepost op: 10 januari 2013, 12:10:34
De nieuwe dienstbussen voor de brandweer Ommen-Hardenberg en Dedemsvaart hebben de nieuwe contour-stickers er ook opzitten


Foto: http://brandweerommen-hardenberg.nl
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #572 Gepost op: 10 januari 2013, 12:30:35
Maar de striping op de zijkant ziet er dan weer niet helemaal uit zoals het hoort volgensmij  ???


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #573 Gepost op: 10 januari 2013, 12:40:46
Maar de striping op de zijkant ziet er dan weer niet helemaal uit zoals het hoort volgensmij  ???
http://brandweerstriping.nl/97_532_1_19_1_97_tekprimaire-striping_fiatducatolhmetachterdeurenstripingnieuwestijl.htm
Vorige versie van deze bus. Er zit aan de linkerkant (voor zover te zien) een witte en blauwe streep te veel.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #574 Gepost op: 10 januari 2013, 13:31:42
Wat je denk ik ziet is dat de strepen aan de bovenkant niet met een horizontale lijn eindigen. Alle strepen eindigen aan een raam of koplamp. Zeker de witte streep die aan de zijkant van het bestuurders raam eindigt lijkt daardoor een beetje gek.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #575 Gepost op: 10 januari 2013, 13:39:38
Wat Haageneesch zegt klopt.
Op de foto zitten 7 witte en 7 blauwe stepen en op de tekening van brandweerstriping die men moet volgen zitten 6 witte en 6 blauwe strepen als striping.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #576 Gepost op: 10 januari 2013, 13:47:32
Wat Haageneesch zegt klopt.
Op de foto zitten 7 witte en 7 blauwe stepen en op de tekening van brandweerstriping die men moet volgen zitten 6 witte en 6 blauwe strepen als striping.
Wat ik zeg klopt voor de bus op de tekening. Bus op de foto is een nieuwe versie, en daar is ook een tekening voor, die staat alleen nog niet online. Wellicht komt'ie binnenkort.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #577 Gepost op: 10 januari 2013, 13:58:04
Hmm ships heb ik weer  :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #578 Gepost op: 10 januari 2013, 17:05:33
Wat ik zeg klopt voor de bus op de tekening. Bus op de foto is een nieuwe versie, en daar is ook een tekening voor, die staat alleen nog niet online. Wellicht komt'ie binnenkort.
Citaat uit (nieuwe) Handboek
1.3.2.6 De lengte van het banenpatroon op zijkanten van bestelwagens en personenbussen
Op grote bestelwagens en personenbussen dient het patroon van de stripingbanen, zo mogelijk, over een groter deel van de lengte dan bij personenauto’s, te worden aangebracht.
Voorschriften daarbij zijn:
• Maximaal tot een derde van de beplakbare ruimte achter het voorportier (bovenste banen).
• Er dient voldoende ruimte over te blijven om het woord/beeldmerk en het voertuignummer op de juiste wijze te kunnen aanbrengen.

Kijk ook maar even naar de bijbehorende voorbeeldtekening voor een Sprinter.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #579 Gepost op: 10 januari 2013, 17:14:34
In de witte kolom bij de ambu's zie ik veel nieuwe voertuigen die nog niet voorzien zijn van nieuwe contourmarkering. Jammer, als ik wagenparkbeheerder was zou ik er vragen over stellen.