Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270633 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #580 Gepost op: 10 januari 2013, 22:05:29
In de witte kolom bij de ambu's zie ik veel nieuwe voertuigen die nog niet voorzien zijn van nieuwe contourmarkering. Jammer, als ik wagenparkbeheerder was zou ik er vragen over stellen.

In de blauwe kolom wel dan.

Er worden bij ons de laatste tijd regelmatig nwe vtgn afgeleverd alleen geen een voldoet aan de nwe eisen vwb de striping.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #581 Gepost op: 11 januari 2013, 00:50:04


www.regio15.nl / Willem Pos

Oud versus nieuw
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #582 Gepost op: 11 januari 2013, 16:00:22
In de blauwe kolom wel dan.

Was mij nog niet zo opgevallen maar ik geloof het meteen. Onze wagens zijn al een jaar afgeschreven dus kan hier nog steeds niet vergelijken maar ik heb ze hier alleen nog maar met oude markering gezien. Net als de motoren overigens.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #583 Gepost op: 17 januari 2013, 02:00:40
Er worden bij ons de laatste tijd regelmatig nwe vtgn afgeleverd alleen geen een voldoet aan de nwe eisen vwb de striping.

Vandaag een aantal Touran's gezien die vers bij Honac vandaan komen. Allen hebben het POLITIE gecentreerd op de achterklep staan (staat overigens wél beter) én zijn niet voorzien van de nieuwe contourmarkering.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #584 Gepost op: 17 januari 2013, 07:29:14
Vandaag een aantal Touran's gezien die vers bij Honac vandaan komen. Allen hebben het POLITIE gecentreerd op de achterklep staan (staat overigens wél beter) én zijn niet voorzien van de nieuwe contourmarkering.

Dat is toch weer typisch politie....


Nwe BMW R1200RT die voor 2/3 wkn geleden is afgeleverd heeft wel de nwe contourmarkering.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #585 Gepost op: 17 januari 2013, 15:09:36
Oplossing: rol 3M diamond grade wit en een schaar.  ;D  >:D

(Of zou dit toch teveel opvallen?  0098)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #586 Gepost op: 19 februari 2013, 00:39:35
Inmiddels op www.politiestriping.nl ;

Countourmarkering

In het Handboek Politiestriping is onder meer aangegeven dat de breedte van de contourmarkering tussen 25 mm en 50 mm moet zijn.  Personenauto´s en lichte bedrijfswagens zoals de Volkswagen Transporter, Volkswagen Crafter e.d.,  worden bij voorkeur voorzien van contourmarkering met een breedte van 25 mm. Grotere objecten, zoals trekkers, vrachtwagens met bakopbouw en haakarmbakken dienen de woren voorzien van contourmarkering met een breedte van 50 mm. De breedte van de contourmarkering wordt vanaf 1 februari 2013 op alle nieuwe stripingtekeningen vermeld.


Daarnaast, opvallend de Touran staat in het stripingplan nu met gecentreerde tekst POLITIE op de achterklep  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #587 Gepost op: 19 februari 2013, 00:48:36
Inmiddels op www.politiestriping.nl ;

Countourmarkering

In het Handboek Politiestriping is onder meer aangegeven dat de breedte van de contourmarkering tussen 25 mm en 50 mm moet zijn.  Personenauto´s en lichte bedrijfswagens zoals de Volkswagen Transporter, Volkswagen Crafter e.d.,  worden bij voorkeur voorzien van contourmarkering met een breedte van 25 mm. Grotere objecten, zoals trekkers, vrachtwagens met bakopbouw en haakarmbakken dienen de woren voorzien van contourmarkering met een breedte van 50 mm. De breedte van de contourmarkering wordt vanaf 1 februari 2013 op alle nieuwe stripingtekeningen vermeld.


Daarnaast, opvallend de Touran staat in het stripingplan nu met gecentreerde tekst POLITIE op de achterklep  O0
Dan gaat alles er dus zo uit zien:
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #588 Gepost op: 19 februari 2013, 01:49:37
Inmiddels

Daarnaast, opvallend de Touran staat in het stripingplan nu met gecentreerde tekst POLITIE op de achterklep  O0

Zo opvallend is dat nu ook weer niet, in de versie 0.1 van het Stripinghandboek (september 2012) staat het volgende:
4.6 positionering van het woord 'POLITIE' op voor- en achterzijde van voertuigen:
(..)
Op achterzijden komen er veelvuldig belemmeringen voor om het woord ‘POLITIE’ in het midden aan te brengen (merklogo, handgreep, sluitnaad van achterdeuren bij bestelwagens et cetera,). Het woord ‘POLITIE’ wordt in die gevallen aan de linkerkant, in horizontale zin in het midden van de beschikbare
ruimte, aangebracht. Indien er geen belemmeringen zijn heeft het de voorkeur om het woord ‘POLITIE’ op de achterzijde in het midden van het object aan te brengen.
(..)
en bij 4.8 Plaatsen contourmarkering staat een tekening van een Touran met gecentreerde tekst 'Politie' op de achterklep.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #589 Gepost op: 19 februari 2013, 07:26:17
Maar wordt de contourmarkering op bijv. Tourans al toegepast?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")