Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 266335 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 23 november 2011, 13:18:21
http://www.autowereld.nl/volkswagen/touran/2.0-tdi-comfortline-140pk-2024511/foto.html#foto-3

Misschien kun je hier iets van gebruiken ? (Met toestemming van de website natuurlijk ...)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #81 Gepost op: 23 november 2011, 13:32:11
Ik blijf een VZA striping (wit) het meest opvallend vinden én mooi (alleen achterkant iets aangepast, geheel oranje)!



FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #82 Gepost op: 23 november 2011, 13:35:46
Voor dielangemotormuis, het nieuwste "slicktop" model van een noodhulp-Touran voor RP-AA:



Op basis van een vrij downloadbare VW-reclamefoto. (Vandaar dat het kenteken nog niet naar NL omgeschreven is ;))
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #83 Gepost op: 23 november 2011, 13:38:02
Ik blijf een VZA striping (wit) het meest opvallend vinden én mooi (alleen achterkant iets aangepast, geheel oranje)!



Blijft inderdaad zeer opvallend (over smaken valt te twisten :)), maar is minder geschikt voor politie en brandweer, denk ik.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #84 Gepost op: 23 november 2011, 14:08:58
Ik weet dat er ergens op het forum een foto zwerft van een KLPD auto die ook al oranje bumpers heeft. (geshopt)

Via google de foto heel snel gevonden die je waarschijnlijk bedoeld. Misschien kan hij de rond om versie maken.



Hij is geplaatst door Mikey in onderwerp http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33972.msg837527#msg837527
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #85 Gepost op: 23 november 2011, 14:13:41
Persoonlijk zou ik aan de politievoertuigen niet te veel veranderen.
Als je de huidige auto's zou voorzien van de Belgische Fluoriserende Oranje bumpers met reflecterende band en de striping
op de zijkant reflecterend maakt dan moet dat toch wel voldoende zichtbaarheid geven.
Oranje dak is overbodig als het wagenparknummer maar reflecterend op het dak zit voor als er een Heli inzet is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #86 Gepost op: 23 november 2011, 14:18:14
Ik blijf een VZA striping (wit) het meest opvallend vinden én mooi (alleen achterkant iets aangepast, geheel oranje)!



Als Landelijk de Ambu's in de oude VZA stijl zouden worden uitgevoerd hoeft daar niets meer aan gesleuteld te worden.
Ze zijn goed opvallend en het zijaanzicht heeft ruim voldoende reflecterend materiaal om op te vallen.

Blijft inderdaad zeer opvallend (over smaken valt te twisten :)), maar is minder geschikt voor politie en brandweer, denk ik.

Dat de VZA oude stijl niet of minder geschikt is voor Pol en Brw maakt toch niet uit als elke dienst maar die herkenbaarheid heeft die het nodig heeft. Aan de andere kant zou je de VZA stijl wel voor de Brw kunnen gebruiken maar dan Fluo Rood i.p.v. Oranje.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #87 Gepost op: 23 november 2011, 14:24:03
Blijft inderdaad zeer opvallend (over smaken valt te twisten :)), maar is minder geschikt voor politie en brandweer, denk ik.

Politie (snel voorbeeld):


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #88 Gepost op: 23 november 2011, 14:24:29
Er is al heel veel te halen uit verandering van soorten reflecterende folies. In engelend gebruiken ze veel fellere soorten(diamond grade) Terwijl de VZA ambu's klasse II folie gebruiken. Op de 'gewone' auto's zit klasse I folie welke niet eens meer op de verkeersborden gebruikt mag worden e050
In de Diamond grade folies zit vaak ook een beetje fluor kleurtje verwerkt waardoor het overdag al veel meer opvalt! 098uo


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #89 Gepost op: 23 november 2011, 14:29:13
Politie (snel voorbeeld):

Niet slecht JelZo!  O0
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")