Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270892 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #140 Gepost op: 23 november 2011, 21:45:41
Eigenlijk zo je een Batenburg moeten proberen te ontwerpen welke een pijlvorm heeft. Volgens mij heeft onze beheerder Maarten het ook al een keer ergens op het forum geroepen.

Wie o wie neemt deze uitdaging aan. Ben benieuwd.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #141 Gepost op: 23 november 2011, 21:52:09
Eigenlijk zo je een Batenburg moeten proberen te ontwerpen welke een pijlvorm heeft. Volgens mij heeft onze beheerder Maarten het ook al een keer ergens op het forum geroepen.

Wie o wie neemt deze uitdaging aan. Ben benieuwd.
Ook "iets" veranderd, ik heb de pijl van de overste maar even met Battenburg gekruisd, voor de liefhebber:




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #142 Gepost op: 23 november 2011, 21:55:44


ik zou de zijkoffer toch anders doen, ben alleen nog even over aan het brainstormen. Hou dit vast..........

Motor ziet er waanzinnig uit maar wat de Lange ook al zegt de zijkoffers is het net niet. Weet ook niet wat wel.
Misschien Fluo Geel met de striping van de voorkant er overheen. Maar verder 1000 punten voor de rest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #143 Gepost op: 23 november 2011, 21:56:07
Wat een geweldig topic is dit en wat gaan de reacties snel.
Ik ben vooral helemaal weg van de bewerkte brandweerwagen.

Alleen zou ik één ding veranderen.
De striping op de voorkant wijst nu in een pijl omhoog. Dat zou meer iets zijn voor de achterkant van het voertuig.
De voorkant van het voertuig zou eigenlijk een pijl omlaag moeten zijn zoals het nu eigenlijk ook al is.
Komt ook beter uit met de strepen op de zijkanten welke dan door lijken te lopen.

(Ik wilde dat ik niet zo'n digibeet was op fotoshopgebied zodat ik het zelf ook kon)
De pijlvormige batenburg die eerder getoond werdt vondt ik trouwens ook helemaal geweldig.

Misschien is het een idee om dan gelijk de nederlandse kleurstelling (brandweer wit/blauw, Ambu rood/blauw en politie Oranje/blauw) door te trekken.

Ga zo door ga zo door!
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #144 Gepost op: 23 november 2011, 21:56:45
Ja, dat bedoel ik precies. Sorry, niet verder teruggekeken.

Maar nu op een Touran icm fluo oranje voor- en achterbumpers.

Ja, ik weet het ik vraag veel van jullie.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #145 Gepost op: 23 november 2011, 21:57:57
Wie kan/wil mijn idee voor een Brandweerauto uittekenen ?
Mijn idee is een combinatie van striping VOA voertuig en huidige Brandweerauto.

De foto's waar het om gaat.

Zie het topic "Politie VOA voertuigen" voor foto's van VOA voertuigen.



Van bovenstaande foto gaat het mij om de 2 pijlen die achterop het VOA voertuig zitten.

Wat zou ik graag willen zien.
De Brandweerauto zoals Flyingdutchman al heeft gemaakt.
Voorzijde inclusief bumper is oké. Boven de cabine compleet Fluo geel i.p.v. het korte streepje Geel. De Laadruimte opbouw ook compleet Fluo Geel.
De cabine zoals hij is kwa rood zo laten maar dan met de pijlen van het VOA voertuig maar dan Fluo Geel met kleine Blauwe rand en die pijlen ook doortrekken op de rolluiken op de zelfde hoogte en extra op de rolluiken op vrachtwagen kijkhoogte nog
een paar Fluo Gele pijlen voor als het voertuig Fend-off moet staan op de rijksweg.

De achterkant van de Brandweerauto kan gemaakt worden zoals het in Engeland is zie foto hier onder.
Maar dan de volledige striping fluoriserend.



Is er nog iemand die met mijn idee van Pagina 5 wat moois kan maken ?
Mocht mijn omschrijving niet duidelijk genoeg zijn stuur maar een PM.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #146 Gepost op: 23 november 2011, 22:03:27
Toppie. Was het maar waar dat er morgen een klaar staat voor mij. Dan hoor je me de rest van het jaar niet meer.
Dus dan zou je over een week of 5,5 toch al weer iets te zeuren hebben?   >:D 98uiye

OnTopic: Zelf heb ik hier dan weer niet het geduld voor, maar er zitten hier wel kunstenaars tussen zeg! Leuk om te zien!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #147 Gepost op: 23 november 2011, 22:13:55
Even héél snel gedaan..



Persoonlijk wordt ik niet blij van die Batenburg striping en ben ik ook geen liefhebber van de kleur Geel.
Maar als ik dan zou moeten kiezen zou ik wel de Gele versie nemen maar dan in een minder drukke uitvoering.
Ik denk dat als je het zou doen zoals je die Ambu gedaan hebt dat het dan net iets beter eruit zou zien.

Voor iedereen die zo goed bezig is met tekenen een hele grote  O0  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #148 Gepost op: 23 november 2011, 22:16:30
Nog even een Battenburg-Touran, sorry, heeft even geduurd:

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #149 Gepost op: 23 november 2011, 22:19:07
En de pijl-battenburg-touran hou je te goed, morgen vroeg op. Welterusten! 98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")