Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270913 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #180 Gepost op: 24 november 2011, 20:02:48
Dat laatste kan ik me ook nog goed herinneren, ze waren toen wel beter zichtbaar.
V.w.b. de velgen vind ik je opmerking wel hout snijden, wat zou je er van vinden als de velgen geheel in fluorgeel of oranje gespoten zouden worden?

Ik zeg laten we FD even een mooie K1600 in elkaar flansen. Dus met fluo oranje velgen en kuip. Ik denk dat dit icm blauw/witte retroreflecterende striping wel heel mooi is/staat.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #181 Gepost op: 24 november 2011, 20:18:49
Ik zeg laten we FD even een mooie K1600 in elkaar flansen. Dus met fluo oranje velgen en kuip. Ik denk dat dit icm blauw/witte retroreflecterende striping wel heel mooi is/staat.

Ik denk het ook wel en zo heeft FD ook weer wat afwisseling. Hoeft ie niet steeds met die vervelende Tourans aan de gang.  ;D
Trouwens, wat rondkijkend op internet kom ik ook nogal wat foto's tegen uit de vorige eeuw. Toen reden er bij de Rijkspolitie ook busjes rond van de verkeersdienst (denk ik) met 4 of 5 grote oranje pijlen (naar voren wijzend) tegen.
VW-transporter busjes, oude volvo's 343 en ook van veel eerder een Citroen bus.
Dus toen was men ook al bezig met een dwingende richting hoe je een geparkeerde bus (bij een verkeersongeval) moest passeren of ontwijken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #182 Gepost op: 24 november 2011, 20:50:37
Ik denk het ook wel en zo heeft FD ook weer wat afwisseling. Hoeft ie niet steeds met die vervelende Tourans aan de gang.  ;D
Trouwens, wat rondkijkend op internet kom ik ook nogal wat foto's tegen uit de vorige eeuw. Toen reden er bij de Rijkspolitie ook busjes rond van de verkeersdienst (denk ik) met 4 of 5 grote oranje pijlen (naar voren wijzend) tegen.
VW-transporter busjes, oude volvo's 343 en ook van veel eerder een Citroen bus.
Dus toen was men ook al bezig met een dwingende richting hoe je een geparkeerde bus (bij een verkeersongeval) moest passeren of ontwijken.

Op de site http://www.politievoertuigen.nl/index.html staan er oa bij de rijkspolitie hele mooie voorbeelden van die oranje pijlen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #183 Gepost op: 24 november 2011, 20:51:45
KMar heeft trouwens ook een oranje kuip gehad vroeguh.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #184 Gepost op: 24 november 2011, 20:56:41
OK, een paar verzoekplaatjes:

Touran met pijlvormige Battenburg in Nederlandse politiekleuren:



-----

Touran met dezelfde pijlvormige Battenburg, nu met fluo-geel i.p.v. fluo-rood (just in case, de politiekleuren bewegen zich in richting fluogeel en blauw in Europa):



-----

Touran met een ideetje van sylvester1986 (met dank voor het idee), aangevuld met wat praktische details zoals een fluorode dorpel en bumpers (stoort minder dan ik dacht):



-----

Aspecten uit alle voorstellen kunnen worden gecombineerd.

AAAAAAAAAAAAAAAA had je niet van te voren kunnen waarschuwen: deze topic bevat schokkende beelden! :o

Nou wil ik even geen Tourans meer zien  ;D

Dat had ik vanaf het begin al! Maar hou maar op met die touran: VW gaat er toch uit hihihihi (ff een stille wens sorry)

Wel knap knutselwerk hoor! Misschien dat ik ooit nog ergens de tijd vindt om mee te doen en een leuke verkeersauto in elkaar te knutselen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #185 Gepost op: 24 november 2011, 20:58:16
@dielangemotormuis: ... en de GP van Delft in ieder geval ook, alsmede die van Amsterdam en Den Haag.

Ik vind het wel leuk dat over mij in de derde persoon enkelvoud wordt gesproken... ::) Aan die verbeterde K1600 wil ik best wel beginnen maar dat kost een beetje tijd, heb het morgen druk. "Don't hold your breath & watch this space".

Intussen is het rond dit topic weer wat rustiger geworden. Nog iemand leuke ideetjes?

@sylvester: in antwoord op je vraag: men neme 1 installatie Gimp 2.6.11 en een flinke portie leergierigheid en geduld, dan komt men een heel eind  ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #186 Gepost op: 24 november 2011, 20:59:55
VW gaat er toch uit hihihihi (ff een stille wens sorry)

Dank je, maar je doet je avatar geen eer aan  :-\ ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #187 Gepost op: 24 november 2011, 21:00:28
KMar heeft trouwens ook een oranje kuip gehad vroeguh.

Die waren toch donkerder? Meer naar rood toe?
En zaten daar ook geen blauwe dunne streepjes bij?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #188 Gepost op: 24 november 2011, 21:13:42
@dielangemotormuis: ... en de GP van Delft in ieder geval ook, alsmede die van Amsterdam en Den Haag.

Ik vind het wel leuk dat over mij in de derde persoon enkelvoud wordt gesproken... ::) Aan die verbeterde K1600 wil ik best wel beginnen maar dat kost een beetje tijd, heb het morgen druk. "Don't hold your breath & watch this space".Intussen is het rond dit topic weer wat rustiger geworden. Nog iemand leuke ideetjes?

@sylvester: in antwoord op je vraag: men neme 1 installatie Gimp 2.6.11 en een flinke portie leergierigheid en geduld, dan komt men een heel eind  ;D

Beste FD,

We gunnen je best een paar daagjes vrij hoor. Als je daarna maar als de d*nder hier terug komt om de boel verder af te maken!!  ;D ;D ;)

Stel je eens voor dat VW er toch weer uit gaat en er allemaal Opels inkomen. Man, wat moet er dan weer een hoop geshopt worden!

Leuke ideeën? Er zijn zoveel voertuigen (zelfs in de lucht). Maar ik neem aan dat die laatste niet aangepast hoeft te worden, die heeft geen last van zichtbaar of niet zichtbaar zijn.
Ik denk dat we eerst eens moeten kijken wat er tot nu is en wat dan de keuze zou kunnen gaan worden. Misschien een poll met foto's?
Er liggen nog wel een aantal kleine verzoekjes:
Brandweerwagen met groter geel vlak aan de bovenkant (hele dak).
Voorkant veranderen van de brandweerwagen.
Motor met gespoten velgen in fluor-oranje en de kuip in fluor-oranje en het zelfde in fluor-geel.
En misschien was/is er nog wel meer.

Verder nog misschien een discussie waarom de KMar afwijkend is t.o.v. de politie in lay-out. (huidige situatie)
Zou dit niet een zelfde lay-out kunnen zijn als politie, ze doen bijna hetzelfde werk.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #189 Gepost op: 24 november 2011, 21:21:33
Ik weet niet of mensen er iets mee opschieten, maar hierbij een tekening van een Touran. Kan er misschien iets makkelijker zelf wat geprobeerd op worden dan een foto:


Tekening: Stefan
Verder gebruiken dan hiervoor. PB mij even
 ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e