Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270912 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #190 Gepost op: 24 november 2011, 22:25:45
KMar heeft trouwens ook een oranje kuip gehad vroeguh.

Yep mee gereden, enige nadeel van die dingen was dat je niet ongemerkt op controlle kon....:P men zag je toch wel.

Oh, en nog een tweede nadeel..... die kuipjes waren niet bepaald aerodynamisch.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #191 Gepost op: 24 november 2011, 22:31:18
Yep mee gereden, enige nadeel van die dingen was dat je niet ongemerkt op controlle kon....:P men zag je toch wel.

Oh, en nog een tweede nadeel..... die kuipjes waren niet bepaald aerodynamisch.

Het had weinig van een kuip weg. Ik noemde het een windscherm en niet meer.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #192 Gepost op: 24 november 2011, 22:59:25
Ik zeg laten we FD even een mooie K1600 in elkaar flansen. Dus met fluo oranje velgen en kuip. Ik denk dat dit icm blauw/witte retroreflecterende striping wel heel mooi is/staat.

Ik denk het ook.



 098uo
Nog sterker, ik weet het wel zeker. Kon er toch niet van afblijven:




Opvallend genoeg, heren (en dames)?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #193 Gepost op: 24 november 2011, 23:02:51
Ik denk het ook.



 098uo
Nog sterker, ik weet het wel zeker. Kon er toch niet van afblijven:




Opvallend genoeg, heren (en dames)?

In een woord GEWELDIG!!!!  O0 O0 O0

Je kon het weer niet laten he?  ;D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #194 Gepost op: 24 november 2011, 23:03:26
Ik denk het ook.



 098uo
Nog sterker, ik weet het wel zeker. Kon er toch niet van afblijven:
 

Ik wist wel dat je het niet kon laten FD. ;D ;D ;D O0

Ziet er goed uit. Hier kan je tenminste mee in fend-off positie staan. Nu nog even volhangen met blauwe lampen.

Nu kan ik tenminste lekker gaan slapen voor een paar uurtjes.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #195 Gepost op: 24 november 2011, 23:30:09
Ik wist wel dat je het niet kon laten FD. ;D ;D ;D O0

Ziet er goed uit. Hier kan je tenminste mee in fend-off positie staan. Nu nog even volhangen met blauwe lampen.

Nu kan ik tenminste lekker gaan slapen voor een paar uurtjes.

Nu ik daar zo over na zit te denken. Waarom zouden we voor de motor ook niet een ander soort blauwe lamp bedenken?
Ik denk dan b.v. aan een paal die ca. 1 meter hoog is, en waarin op 2 plaatsen onder elkaar flitsers zitten die rondom zichtbaar zijn. Ze flitsen dan om en om. Eventueel zou je nog een iets kleinere middenflitser in de paal kunnen zetten met geel.
De doorsnee van de paal is overal gelijk.

Ik kan niet tekenen... maar als je iets er bij voor kunt stellen dan ziet hij er liggend zo uit.

---------------------------|----------|------|----------|
                                   |blauw     |geel |     blauw|
---------------------------|----------|------|----------|
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #196 Gepost op: 24 november 2011, 23:36:41
Nu ik daar zo over na zit te denken. Waarom zouden we voor de motor ook niet een ander soort blauwe lamp bedenken?
Ik denk dan b.v. aan een paal die ca. 1 meter hoog is, en waarin op 2 plaatsen onder elkaar flitsers zitten die rondom zichtbaar zijn. Ze flitsen dan om en om. Eventueel zou je nog een iets kleinere middenflitser in de paal kunnen zetten met geel.
De doorsnee van de paal is overal gelijk.

Ik kan niet tekenen... maar als je iets er bij voor kunt stellen dan ziet hij er liggend zo uit.

---------------------------|----------|------|----------|
                                   |blauw     |geel |     blauw|
---------------------------|----------|------|----------|
Misschien wat out-of-the-box, maar om hetzelfde idee te realiseren kan volgens mij ook gewoon een statief worden gebruikt met een blauwe/gele flitser (zoals de nieuwe AMON) en een blauw flitser achterop de topbox (?). De laatstgenoemde gaat aan als het statief is uitgeschoven. Zo krijg je blauw hoog-laag en behoud je 1 amber flitser met 360 graden celsius.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #197 Gepost op: 24 november 2011, 23:41:44
Misschien wat out-of-the-box, maar om hetzelfde idee te realiseren kan volgens mij ook gewoon een statief worden gebruikt met een blauwe/gele flitser (zoals de nieuwe AMON) en een blauw flitser achterop de topbox (?). De laatstgenoemde gaat aan als het statief is uitgeschoven. Zo krijg je blauw hoog-laag en behoud je 1 amber flitser met 360 graden celsius.

Celsius? LOL

Nee, dat is niet wat ik bedoelde maar je noemde wel een statief, die dus uitschuifbaar is. Dat vind ik wel weer en goede optie.
Die meter kan dan maar zo 2 meter worden en daar voel ik wel wat voor. Die 360 graden hou je sowieso wel met wat ik "getekend" heb.  Ik heb liever dat blauw (als het nodig is) zo hoog mogelijk om en om aan het flitsen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #198 Gepost op: 25 november 2011, 00:30:41
Celsius? LOL

Nee, dat is niet wat ik bedoelde maar je noemde wel een statief, die dus uitschuifbaar is. Dat vind ik wel weer en goede optie.
Die meter kan dan maar zo 2 meter worden en daar voel ik wel wat voor. Die 360 graden hou je sowieso wel met wat ik "getekend" heb.  Ik heb liever dat blauw (als het nodig is) zo hoog mogelijk om en om aan het flitsen.
En dan die lage flitser (360 op de topkoffer) om het verkeer dichter bij te waarschuwen. Als ik tegen de zon in rij, zie ik een flitser op 2/3 meter hoogte (gemeten vanaf de topkoffer) niet omdat hij dan niet genoeg licht geeft in tegenstelling tot de zon. Dan zit een lage flitser op de koffer op een goede hoogte denk ik.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #199 Gepost op: 25 november 2011, 00:45:42
En dan die lage flitser (360 op de topkoffer) om het verkeer dichter bij te waarschuwen. Als ik tegen de zon in rij, zie ik een flitser op 2/3 meter hoogte (gemeten vanaf de topkoffer) niet omdat hij dan niet genoeg licht geeft in tegenstelling tot de zon. Dan zit een lage flitser op de koffer op een goede hoogte denk ik.

Daar heb je dan ook weer gelijk in.  :)
We zullen wel zien wat FD (na zijn verdiende vrijheid) er van maakt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.