Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270963 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #200 Gepost op: 25 november 2011, 13:50:39
Jongens, beginnen bij de basis, wat moet de uitstraling zijn?? Bij de politie mag deze niet agressief zijn, moet dus liever. Mijn voorstel is om te beginnen met de basiskleur, Barbie-roze. dan eventueel aangevuld met een matrix met "zou je even willen stoppen, ik wil graag even met je praten"

Het nieuwe motto i.p.v. Waakzaam en Dienstbaar "oplettend en behulpzaam"

Op basis van de huidige striping dus zoiets als dit:


By nachtbroeder1978 at 2011-11-25

 98uiye

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #201 Gepost op: 25 november 2011, 13:55:05
Deze uitvoering zou prima kunnen voor de "Politie in Roze".  ;)
Maar dan verwacht ik ook dat het gaat gelden voor de brandweer en de ambulancedienst.  ;D
Want die zullen ook wel een roze tak in hun gelederen hebben.  ^-^
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #202 Gepost op: 25 november 2011, 14:02:13
Of natuurlijk juist wel iets agressiever qua uitstraling



Uploaded with ImageShack.us

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #203 Gepost op: 25 november 2011, 14:03:33
Deze uitvoering zou prima kunnen voor de "Politie in Roze".  ;)
Maar dan verwacht ik ook dat het gaat gelden voor de brandweer en de ambulancedienst.  ;D
Want die zullen ook wel een roze tak in hun gelederen hebben.  ^-^

Dan stel ik voor dat we er voor de ambulancedienst hartjes op zetten en voor de brandweer als logo de Dick Bruna brandweer mannetjes
EDIT: het kan natuurlijk ook in babyblauw
GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #204 Gepost op: 25 november 2011, 14:07:38
Dan stel ik voor dat we er voor de ambulancedienst hartjes op zetten en voor de brandweer als logo de Dick Bruna brandweer mannetjes

GreetZ,
Nachtbroeder1978

Je weet het mooi te brengen maar laten we dat maar niet doen. Het zijn tenslotte ook geen botsauto's op de kermis.  ;D
Die mogen wat mij betreft wat fleuriger maar op straat zou dat echt niet kunnen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #205 Gepost op: 25 november 2011, 14:12:36
Je weet het mooi te brengen maar laten we dat maar niet doen. Het zijn tenslotte ook geen botsauto's op de kermis.  ;D
Die mogen wat mij betreft wat fleuriger maar op straat zou dat echt niet kunnen.

Zo dan:



Uploaded with ImageShack.us

 098uo
GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #206 Gepost op: 25 november 2011, 14:53:11
OK, dan even zonder dollen,
sturende pijlen op de zijkanten, fluo oranje voor extra zichtbaarheid (uiteraard op de daklijst meteen reflecterend als contour markering) Valt vast meer op te knutselen maar ben niet zo handig met dergelijke programma's. Als het rustig is tijdens de dienst ga ik wel even kijken of ik er nog wat anders van kan bakken.



Uploaded with ImageShack.us
(EDIT: en natuurlijk alle pijlen netjes in dezelfde hoek en breedte)
GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Gast

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 25 november 2011, 14:55:42
De striping op de neus kofferbak zou ik dan nog wel omkeren (omgekeerde V) maar op zich vind ik het ook niet een verkeerd ontwerp! Alleen het hele dak fluor-oranje is wellicht wat overbodig, de bovenrand-zijkant alleen is voldoende, denk ik?


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #208 Gepost op: 25 november 2011, 15:00:25
De striping op de neus kofferbak zou ik dan nog wel omkeren (omgekeerde V) maar op zich vind ik het ook niet een verkeerd ontwerp! Alleen het hele dak fluor-oranje is wellicht wat overbodig, de bovenrand-zijkant alleen is voldoende, denk ik?

Bovenkant is inderdaad naar mijn idee ook niet nodig. De neus zou ik juist wel zo houden, als je dit achter je ziet heeft het een wig-effect, het lijkt hierdoor meer alsof de wagen er tussendoor gedrukt wordt. De koffer zou je inderdaad ook prima kunnen omkeren of zelfs helemaal laten vervallen, Omkeren heeft het denk ik wel meer een "stoppend"effect.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #209 Gepost op: 25 november 2011, 15:20:38
OK, dan even zonder dollen,
sturende pijlen op de zijkanten, fluo oranje voor extra zichtbaarheid (uiteraard op de daklijst meteen reflecterend als contour markering) Valt vast meer op te knutselen maar ben niet zo handig met dergelijke programma's. Als het rustig is tijdens de dienst ga ik wel even kijken of ik er nog wat anders van kan bakken.



Uploaded with ImageShack.us
(EDIT: en natuurlijk alle pijlen netjes in dezelfde hoek en breedte)
GreetZ,
Nachtbroeder1978

Ik vind dit helemaal geen verkeerd ontwerp. Het is eigenlijk precies zoals ik bedoelde in eerdere posting.
V.w.b.  het dak, deze zou ik juist wel in oranje laten, zo val je ook beter op bij de chauffeurs die wat hoger zitten in het verkeer. (vrachtwagens)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.