Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273449 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 27 november 2011, 10:11:10
In de geshopte foto´s komt dat niet zo duidelijk over (beeldbewerkingprogramma's zoals Gimp hebben wat moeite "extra" licht te genereren in andere dan de al aanwezige frequenties, tenminste in de overigens handige en natuurgetrouwe inkleurfunctie die ik gebruikt heb, en "frequentie-pimpen" is wat je nodig zou hebben om fluorescentie te imiteren) maar het "oranje" op de motor is wel degelijk bedoeld als fluo-rood (zoals nu al bij de politiestriping gebruikt wordt, ben even de RAL-code kwijt).

Het oranje van de reddingsbrigade is, en zal bij mijn weten blijven, gewoon oranje zonder fluorescentie. Mocht er ooit en initiatief ontstaan om de reddingsbrigade ook met fluo-oranje te laten rondrijden, zie ik echter wel gevaar voor verwisseling, omdat fluo-rood en fluo-oranje nogal op elkaar lijken...

Overigens is een definitieve versie van de motor (met valbeugels e.d.) in de maak. Verschijnt binnenkort.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #231 Gepost op: 27 november 2011, 10:36:46
Ik kan met de opmerking van Joost me er wel iets van voorstellen.
Echter, wat is het belang om b.v. de reddingsdiensten uit te gaan voeren met fluorkleuren?
Deze zijn toch meest overdag aan het werk en dan ook meestal in de gebieden waar weinig auto's komen (kust, watergebieden). Of vergis ik me nu enorm?  :)

Als ik helemaal mis zit dan weet ik nog wel een oplossing, de reddingsdienten uit gaan voeren in de kleur van het water.
Lichtblauw en een voorbeeld van die kleur zou kunnen zijn wat Nachtbroeder heeft laten zien.

Primair is het hier de taak denk ik om te zorgen dat de 3 bekendste hulpdiensten, brandweer, politie en ambulance een betere zichtbaarheid te geven. Eventueel zou er over nagedacht kunnen worden om ook andere diensten, denk dan ook b.v. eens aan de auto van de E.O.D., aan te gaan pakken. (dat ding ziet er zo slecht uit)  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

svenlandrover

• hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #232 Gepost op: 27 november 2011, 13:56:02
reddingsbrigade moet gewoon is de internationale kleur dus deze gele pickup/suv met rode belettering lifeguard zoals knrm amarok is voor iedereen herkenbaar als hulpdienst op t strand
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 27 november 2011, 14:51:26
Zo, nou vind ik hem compleet:

De stopbordjes (die kennelijk bij veel politiemotoren tegenwoordig ontbreken?) heb ik maar weggelaten, maar valbeugels, luidspreker en een KLPD-sticker heb ik toegevoegd.

Hoop dat de dames en heren in Den Haag dit ook eens zien.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #234 Gepost op: 27 november 2011, 15:20:17
Hij ziet er prachtig uit, FD.  O0

En helemaal waardig om naar Den Haag gestuurd te worden via NU.nl of via een direct kanaal.

Als hier mensen zijn die contacten hebben dan mogen ze zeker reageren.

Zelf zit ik te denken aan een tweet met de volgende hashtags #minBZK en #HVforumNL, #Nu.nl

Als zoveel mogelijk mensen RP'en (replyen) dan denk ik dat er niet ontkomen kan worden aan een reactie vanuit Den Haag.

Gast

• Gast
Reactie #235 Gepost op: 27 november 2011, 15:28:10
Sinds wanneer luistert Den Haag naar het volk, laat staan bij streepjes op voertuigen  >:D

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #236 Gepost op: 27 november 2011, 15:29:21
Bedankt voor het compliment, skippy!

Om even op de politiewagen terug te komen (en met excuses aan de Touran-haters - en aan de actualiteitfreaks, ja ik weet dat dit niet het nieuwste model is  ;)), ik heb mijn eerdere ontwerp nog even iets bewerkt (het fluo-rood was in de vorige versie iets te oranje uitgevallen) en een zeldzaam balkje als blikvanger toegevoegd:

Ik vind dit ontwerp nog steeds niet lelijk, en het sluit aardig bij mijn andere schema's aan, maar wat belangrijker is het brengt volgens mij belangrijke verbeteringen aan t.o.v. het huidige schema zonder de basis er geheel onder vandaan te trekken (zoals bij Battenburg het geval zou zijn). *duikt al weg*

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #237 Gepost op: 27 november 2011, 15:34:39
Sinds wanneer luistert Den Haag naar het volk, laat staan bij streepjes op voertuigen  >:D

Dat doen ze ook niet, Caprice.  :)
Maar dit laat wel zien hoe het beter kan en ik vind het ontwerp helemaal niet misstaan op neerlandsch wegen.
Misschien dat er een paar ogen open gaan en dat de tak een beter voorbeeld voor ogen heeft nu dan wat er was/is.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #238 Gepost op: 27 november 2011, 15:35:48
Bedankt voor het compliment, skippy!

Om even op de politiewagen terug te komen (en met excuses aan de Touran-haters - en aan de actualiteitfreaks, ja ik weet dat dit niet het nieuwste model is  ;)), ik heb mijn eerdere ontwerp nog even iets bewerkt (het fluo-rood was in de vorige versie iets te oranje uitgevallen) en een zeldzaam balkje als blikvanger toegevoegd:

Ik vind dit ontwerp nog steeds niet lelijk, en het sluit aardig bij mijn andere schema's aan, maar wat belangrijker is het brengt volgens mij belangrijke verbeteringen aan t.o.v. het huidige schema zonder de basis er geheel onder vandaan te trekken (zoals bij Battenburg het geval zou zijn). *duikt al weg*

Helemaal prima, FD. Denk je nog wel even om de contourbelijning?

;)

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 27 november 2011, 15:40:02
O ja, vergeten - na de koffie  :P >:D