Mag ik een suggestie doen? Ach ik doe het gewoon. Als je het geel van de brandweerwagen eens gebruikt voor de ambulance? Dan zal hij best wel opvallen denk ik zo.
Doe maar hoor, suggesties worden graag gezien. Fluo-geel voor ambu's heb ik over gedacht - kān wel, maar is vermoedelijk behoorlijk duur als basiskleur. Bij mijn schema's zijn (m.u.v. de kuipen van de politiemotoren) de basiskleuren niet fluorescerend waardoor die goedkoper uitvallen en de wagens na gebruik in de HV eventueel wat eenvoudiger te verkopen / om te stickeren zijn.
Aan de andere kant is het huidige ambulance- en brandweerschema niet optimaal wat betreft zichtbaarheid - vandaar dat ook daar als attentiekleur bij mij fluorescerende kleuren worden gebruikt (fluo-rood resp. -geel), wat makkelijk als stickerfolie kan.
Overigens is het me net opgevallen dat fluo-rood als basiskleur voor kuipen van motorambulances ook best zou kunnen, zijn ze weer iets zichtbaarder. Ik vind dat HV-motoren (bijna) niet zichtbaar genoeg kunnen zijn i.v.m. kleiner oppervlak en eventuele gevaarsinwerking van ander verkeer (om het maar even eufemistisch te zeggen).
@skippy: