Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 271098 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #300 Gepost op: 18 december 2011, 10:44:51
Grappige variant op de eerder al voorgestelde pijlvormige striping, die door de gedeeltelijke verticale overlapping van (fluo-)rood en blauw bovendien de door Lt. Col. Me eerder al aangevoerde "sper-" en "geleidings-"werkingen effectief combineert  O0 en ook al iets van de eerder voorgestelde pijlvormige Battenburg heeft (maar dan driekleurig i.p.v. twee)...

Persoonlijk zou ik echter i.p.v. (fluo?-)oranje op de bumpers ook liever het bij de striping gebruikte fluo-rood gebruiken. Oranje is wel, laten we het zo stellen, erg oranjegezind, maar maakt het gehele kleurschema m.i. iets rommelig (oranje en rood bijten elkaar een beetje, zeker in fluo-uitvoering, wat op de Photoshop iets minder opvalt maar vermoedelijk in het echt wat meer). Is het misschien een idee ook hier fluo-geel te gebruiken?
Ook vraag ik mij af hoe het schema voor de andere diensten aangepast kan worden.

De auto is natuurlijk top. (Maar wel dorstig?)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #301 Gepost op: 18 december 2011, 10:50:19

De auto is natuurlijk top. (Maar wel dorstig?)

Trekken ze zich bij de KMar iig weinig van aan.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33407.msg966603#msg966603


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #302 Gepost op: 18 december 2011, 13:37:54
Grappige variant op de eerder al voorgestelde pijlvormige striping, die door de gedeeltelijke verticale overlapping van (fluo-)rood en blauw bovendien de door Lt. Col. Me eerder al aangevoerde "sper-" en "geleidings-"werkingen effectief combineert  O0 en ook al iets van de eerder voorgestelde pijlvormige Battenburg heeft (maar dan driekleurig i.p.v. twee)...

Persoonlijk zou ik echter i.p.v. (fluo?-)oranje op de bumpers ook liever het bij de striping gebruikte fluo-rood gebruiken. Oranje is wel, laten we het zo stellen, erg oranjegezind, maar maakt het gehele kleurschema m.i. iets rommelig (oranje en rood bijten elkaar een beetje, zeker in fluo-uitvoering, wat op de Photoshop iets minder opvalt maar vermoedelijk in het echt wat meer). Is het misschien een idee ook hier fluo-geel te gebruiken?
Ook vraag ik mij af hoe het schema voor de andere diensten aangepast kan worden.

De auto is natuurlijk top. (Maar wel dorstig?)
Thnx voor de feedback  O0 Ik heb de auto in Paint gemaakt dus moest het doen met een beperkte voorraad aan kleuren  :-X

Hier het oranje verwisseld met andere kleuren:



Misschien inderdaad wel mooier dan het oranje, inderdaad.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #303 Gepost op: 18 december 2011, 16:14:04
Mmm... beter dan oranje - vooral die laatste is door het contrast tussen geel en rood nog eens extra opvallend.  O0

Ik ga hier denk ik eens op voortborduren, heb nog een aantal ideetjes over details die ik wilde uitproberen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #304 Gepost op: 18 december 2011, 17:50:11
Zo, heb een beetje met de Amarok-configurator gespeeld en een paar extra's aangeklikt  ;D:



Ik heb de strepen in beide richtingen laten overlappen, met een aardig effect, al zeg ik het zelf. Met dank aan PWB's idee!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #305 Gepost op: 18 december 2011, 18:09:42
Ziet er goed uit FD maar ik denk dat hij met de Belgische Fluo Oranje/Rode neus en kont er toch beter uitziet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #306 Gepost op: 18 december 2011, 19:19:08
Vind die pijlen écht geen gezicht  :-X Van mij mag er battenburg op komen, iedere dienst z'n eigen kleurtje, fluo-bumper er op (indien gewenst).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #307 Gepost op: 18 december 2011, 19:23:12
Vind die pijlen écht geen gezicht  :-X Van mij mag er battenburg op komen, iedere dienst z'n eigen kleurtje, fluo-bumper er op (indien gewenst).
Insgelijks! O0


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #308 Gepost op: 18 december 2011, 19:27:02
Ik vind de pijlen niet eens zo lelijk, alleen had ik ze iets minder ver naar achter doorgetrokken. En deel ik de mening van enrico1972 dat misschien de Belgische Oranje/rode neus er beter uit ziet.

Dat is uiteraard een andere kleur oranje dan ik in Paint heb kunnen gebruiken  :-X
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #309 Gepost op: 18 december 2011, 22:07:05
Vind die pijlen écht geen gezicht  :-X Van mij mag er battenburg op komen, iedere dienst z'n eigen kleurtje, fluo-bumper er op (indien gewenst).
Ik moet toegeven dat de pijlen bij nader inzien erg druk overkomen. Misschien wordt het effect iets rustiger als we de strepen zeg maar twee keer zo breed maken en iets minder laten hellen - 45 graden is misschien niet nodig.
*Back to the drawing board, Scotty!* *Aye, Jim...*
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")